Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Hyundai Bayon

Hyundai Bayon

Στο άκουσμα της είδησης ότι η Hyundai προτίθεται να προσθέσει στην γκάμα της ένα ακόμα αστικών διαστάσεων SUV, το ερώτημα το οποίο εύλογα προέκυψε ήταν αν η παλέτα των Κορεατών μπορεί -και πρέπει- να χωρέσει δύο προτάσεις με παρεμφερείς διαστάσεις και προσανατολισμό.

Κι αυτό γιατί το Hyundai Bayon, περί αυτού ο λόγος, βρέθηκε πολύ κοντά στις προδιαγραφές του μέχρι σήμερα γνωστού Kona, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την παρουσία του καταξιωμένου SUV στην ευρωπαϊκή αγορά.

Σχεδόν έξι μήνες μετά, οι απαραίτητες εξηγήσεις δόθηκαν και οι όποιες… παρεξηγήσεις λύθηκαν, βλέποντας την τιμολογιακή και όχι μόνο τοποθέτηση του άσημου Bayon στην γκάμα της Hyundai.

Για εκείνους, λοιπόν, που δεν έχουν ακολουθήσει από κοντά την εξέλιξη του... κορεατικού είδους, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι το Hyundai Bayon αποτελεί το... περιπετειώδες alter ego του νέου i20 υιοθετώντας, πέρα από το φλύαρο σχεδιαστικό παράδειγμα του κορεατικού αυτοκινήτου πόλης, το «δάπεδο» και τα μηχανικά μέρη του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Hyundai Bayon

H αλήθεια είναι ότι χρειάζεται χρόνος ώστε το μάτι να συνηθίσει την πολυπλοκότητα των σχεδιαστικών γραμμών του μικρού Hyundai - τα πολυεπίπεδα φωτιστικά σώματα του μπροστινού τμήματος και την... τεθλασμένη γραμμή που δημιουργεί η πέμπτη πόρτα.

Κατά τ’ άλλα, η ημίψηλη αρχιτεκτονική και τα σκουρόχρωμα προστατευτικά του αμαξώματος δεν σου επιτρέπουν να αμφισβητήσεις τον crossover χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τις υπαρκτές πιθανότητές του να επιβιώσει στην πιο... καυτή κατηγορία της ελληνικής αγοράς - εκείνη των αστικών διαστάσεων οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Έχοντας καλύψει τα 16,5 εκατοστά της απόστασης που χωρίζουν τις μεταλλικές επιφάνειες του Hyundai Bayon από το έδαφος και βρεθεί στο αριστερό του κάθισμα, η υποψία ότι το κορεατικό crossover επιχειρεί να διαφοροποιηθεί από τη σχεδιαστική πεπατημένη με τον λάθος τρόπο γίνεται βεβαιότητα.

Hyundai Bayon
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν λοιπόν εξαιρέσει κανείς τον συνδυασμό του ψηφιακού πίνακα οργάνων με την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής -γνώρισμα των κορυφαίων εκδόσεων εξοπλισμού του αυτοκινήτου- τότε αυτό που μένει δεν έχει να προσθέσει τίποτα στην προσπάθεια που αδιαμφισβήτητα καταβάλλει η Hyundai ώστε να αναβαθμίσει την εικόνα των προϊόντων της.

Το περίφημο «look and feel» στην περίπτωση του Bayon απέχει από τα πρότυπα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, καθώς πέρα από τις λιγότερο ή περισσότερο ορατές σχεδιαστικές αστοχίες, και το ποιοτικό δείγμα γραφής των συνθετικών επιφανειών δεν βοηθά ώστε το η νέα πρόταση της Hyundai να αφήσει πίσω της το αμφιλεγόμενο παρελθόν των Κορεατών.

Αν πρέπει, λοιπόν, να κρατήσεις κάτι από το πενταθέσιο θάλαμο επιβατών είναι ο ικανοποιητικός εξοπλισμός, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, όπως άλλωστε και οι γενναιόδωροι χώροι. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το διαμέρισμα αποσκευών ξεκινά από τα 410 λίτρα (με κιτ επισκευής ελαστικού), τιμή εντυπωσιακή ακόμα και για τα δεδομένα της κατηγορίας των SUV πόλης.

Hyundai Bayon
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας από τη θεωρία στην πράξη, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν δείχνει να έχει επηρεάσει σημαντικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Αντιθέτως, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι έχει προσδώσει την ικανότητα στο Bayon να προσαρμόζεται πιο εύκολα και πιο γρήγορα στα δεδομένα της ελληνικής ασφάλτου.

Η νευρικότητα του πίσω-ημιάκαμπτου άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες του αμαξώματος και η αδυναμία του συστήματος διεύθυνσης να μεταφέρει στα χέρια του οδηγού ακόμα και βασικές πληροφορίες, αποτελούν τα μοναδικά… σκοτεινά σημεία στην προσπάθεια που καταβάλλει το Bayon να βρει ισορροπία σε απόσταση 16,5 εκατοστών από το έδαφος.

Στην περίπτωση, πάντως, που θελήσεις να πάρεις το μέγιστο από τον συνδυασμό πλαισίου-κινητήρα, οι Κορεάτες προσφέρουν τη δυνατότητα επιλογής του προγράμματος οδήγησης Sport, το οποίο περιορίζει την ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και ενισχύει τα... αντανακλαστικά του κινητήρα. Ενός τρικύλινδρου σύνολου χωρητικότητας 998 κ.εκ., το οποίο με τη βοήθεια ενός στροβιλοσυμπιεστή αποδίδει 100 ίππους και 175 Nm ροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το επόμενο ερώτημα, λοιπόν, που καλείσαι να απαντήσεις είναι αν ο «χιλιάρης» βενζινοκινητήρας των 100 ίππων είναι αρκετός για να ένα SUV πόλης 1.200 κιλών. Κρίνοντας από την πρώτη-σύντομη επαφή με το Bayon και με δεδομένο ότι το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ανταποκρίνεται θετικά σε ό,τι κι αν του ζητήσεις η απάντηση είναι καταφατική.

Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι το συγκεκριμένο μοτέρ διαθέτει το απαραίτητο… τσαγανό αλλά και την τάση να καταναλώνει περισσότερο απ’ όσο ίσως είχες φανταστείς αν δεν φερθείς με την απαραίτητη ευγένεια στο δεξί πεντάλ.

Hyundai Bayon

Όπως και να έχει, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου πακέτου, το οποίο αν και διαθέτει περιθώρια βελτίωσης -κυρίως στο κομμάτι της αισθητικής και της αντιληπτής ποιότητας- παραμένει μια εξαιρετικά value for money πρόταση.

Σημειώστε ότι η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 998 κ.εκ. και των 100 ίππων ξεκινά από τα 17.190 ευρώ, ενώ αν βάλει κανείς μπόλικο νερό στο… κρασί του και επιλέξει τη λύση του ατμοσφαιρικού συνόλου του 1,2 λίτρου, τότε μπορεί να μπει στην οικογένεια της Hyundai καταβάλλοντας μόλις 15.790 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 998 κ.εκ. βενζίνη, 100PS/4.500 σ.α.λ., 175 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση: 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 10,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 183 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,7 λτ./100 χλμ., 129 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.180/1.775/1.500 χλστ., 2.580 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.205 κιλά
Χώρος αποσκευών: 411 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 17.190 ευρώ / 82,56 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ