Γιατί η Tesla είπε «όχι» στα χρήματα της γερμανικής κυβέρνησης;

Tesla εργοστάσιο

Η Tesla αρνήθηκε να πάρει τα 1,14 δις. ευρώ της γερμανικής επιδότησης για το εργοστάσιό της στο Βερολίνο, αφού αποφάσισε να μην κατασκευάζει εκεί τα κελιά των μπαταριών της.

Όπως είχε αποκαλύψει ο ίδιος ο Elon Musk την περσινή χρονιά, η Tesla ετοίμασε την περίφημη νέα μπαταρία της με τα 4.680 κελιά – διπλάσια από αυτά της προηγούμενης – για τα ηλεκτρικά της οχήματα, τα οποία παράγει στο εργοστάσιό της στο Ώστιν του Τέξας.

Το γεγονός αυτό θα της επιτρέψει να μην κατασκευάσει μια επιπλέον γραμμή για τα κελιά των μπαταριών της στο νέο της εργοστάσιο που φτιάχνει στη Γερμανία, έξω από το Βερολίνο, αφού τα πολύτιμα αυτά εξαρτήματα θα έρχονται απευθείας από το Τέξας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον τρόπο αυτό, η αμερικάνικη φίρμα στηρίζει τη γραμμή μπαταριών της στις Η.Π.Α. και αφήνει εκτός παιχνιδιού τη Γερμανία, την κυβέρνηση και την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση, μιας και δεν θα λάβει την επιχορήγηση που προβλέπει το ειδικό σχέδιο για την ενίσχυση της κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εξαρτημάτων στην επικράτεια των κρατών-μελών της Ένωσης.

Tesla Βερολίνο

Ήδη, και όπως αναφέρει άνθρωπος της Tesla και σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας, οι Αμερικανοί ενημέρωσαν τις γερμανικές αρχές ότι δεν θα λάβουν τα χρήματα, χωρίς να αναφέρουν το λόγο.

Λίγο μετά την ανακοίνωση του γερμανικού υπουργείου, ο ίδιος ο Elon Musk έγραψε στο λογαριασμό του στο Twitter ότι η Tesla είχε πάντα ως αρχή της να μην βασίζεται και να μην λαμβάνει οποιαδήποτε κρατική επιχορήγηση και ότι αυτές θα πρέπει να σταματήσουν να δίνονται, όχι μόνο βέβαια σε εταιρείες που έχουν να κάνουν με την ηλεκτροκίνηση, αλλά και στις εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου που λαμβάνουν και αυτές αρκετά προνόμια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Tesla model 3

Βέβαια, κατά καιρούς ο ίδιος ο Musk έχει κατηγορηθεί στις Η.Π.Α. ότι έχει εκμεταλλευτεί πολλές κρατικές επιχορηγήσεις στο ξεκίνημα της εταιρείας του αλλά και αργότερα, ωστόσο φαίνεται πλέον ότι η Tesla θέλει να δείξει ότι θα προχωρήσει όσο το δυνατόν πιο αυτόνομα κατά την εξάπλωσή της στην Ευρώπη.

Θυμίζουμε ότι η αμερικάνικη εταιρεία έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή του νέου της εργοστασίου έξω από τα Βερολίνο, κοντά στην μικρή πόλη Γκρινχάιντε και πλέον περιμένουμε να δούμε το πότε θα ξεκινήσει την παραγωγή αυτοκινήτων και εάν θα προλάβει αυτό να συμβεί ακόμη και μέσα στο 2021. Η συνολική επένδυση της Tesla στη χώρα υπολογίζεται στα 5 δις. ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ