Οι Γερμανοί υψώνουν το λάβαρο της επανάστασης στην Ευρώπη -Τι ζητούν για τους κινητήρες βενζίνης και diesel

Friedrich Merz

Η κυβέρνηση της Γερμανίας πιέζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναβάλει την επικείμενη απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, ενώ αρκετοί αναλυτές εκτιμούν ότι η επιρροή της μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική.

Όπως όλα δείχνουν, μέσα στον Δεκέμβριο θα ληφθεί η οριστική απόφαση σχετικά με το αν θα αναβληθεί ή όχι η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, η οποία έχει προγραμματιστεί για το 2035. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον διεθνή Τύπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να κάνει σημαντικές ανακοινώσεις για το ζήτημα αυτό στις 10 Δεκεμβρίου.

Μεταξύ άλλων, όλα δείχνουν πως θα ανακοινωθεί η δημιουργία μίας νέας κατηγορίας αυτοκινήτων, αυτή των "E-Cars", η οποία αναμένεται να ενισχύσει την παραγωγή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τρέχουσα κυβερνητική συμμαχία στη Γερμανία, υπό τον Καγκελάριο Φρίντριχ Μερτς, κατέληξε σε συμφωνία για την υιοθέτηση κοινής γραμμής για το θέμα αυτό. Άλλωστε η επιστολή που απηύθυνε πρόσφατα στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, είναι ξεκάθαρη στο μήνυμά της.

Μεταξύ άλλων η επιστολή ανέφερε: «Στόχος μας πρέπει να είναι μια ευέλικτη και ρεαλιστική ρύθμιση για τις εκπομπές CO₂, η οποία να ανταποκρίνεται στους στόχους προστασίας του κλίματος της Ε.Ε. χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την καινοτομία και τη βιομηχανική αξία.»

Σε συμφωνία λοιπόν με τους εκπροσώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η γερμανική κυβέρνηση ζητά πλέον περισσότερη ευελιξία στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προσέγγιση της γερμανικής κυβέρνησης ακολουθεί το παράδειγμα των ομόσπονδων κρατιδίων της χώρας, τα οποία τον Οκτώβριο συνέταξαν από κοινού ένα έγγραφο ώστε να πιέσουν την ίδια την ομοσπονδιακή κυβέρνηση — κάτι που προφανώς απέδωσε.

Στο έγγραφο αυτό ζητούσαν να επιτραπεί και μετά το 2035 η πώληση φιλικών προς το κλίμα εναλλακτικών συστημάτων κίνησης, περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων και τεχνολογιών μετάβασης, όπως τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά κινητήρια σύνολα (PHEV), αλλά και τα ηλεκτρικά με range extenders (REEV).

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συζητήσει σχετικά με αυτό το ζήτημα στις 10 Δεκεμβρίου. Αν διευρυνθεί το φάσμα τεχνολογιών που θα επιτρέπεται να ενσωματώνονται στα οχήματα και μετά το 2035, φαίνεται ότι τα PHEV και REEV οχήματα θα μπορούσαν να συνεχίσουν να πωλούνται και μετά το 2035. Παραμένει επίσης ανοιχτό το τι θα συμβεί με τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως τα e-fuels και τα βιοκαύσιμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ