Εμφύλιος στην Ευρώπη -Η Γερμανία «θέτει βέτο» στην απαγόρευση των κινητήρων βενζίνης και diesel

Η επικείμενη απαγόρευση της κυκλοφορίας καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει προκαλέσει διχογνωμία, τόσο μεταξύ των κατασκευαστών όσο και μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο Γερμανός καγκελάριος Friedrich Merz παρουσιάζεται ως ένθερμος υποστηρικτής της συνέχισης πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035, παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη ορίσει τη χρονιά αυτή ως ορόσημο.
Ο Merz επιμένει ότι ενδιάμεσες λύσεις, όπως τα υβριδικά αυτοκίνητα, εξακολουθούν να έχουν θέση στην αγορά, ενώ σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε πως η απόφαση «παραβλέπει εντελώς τις ανάγκες που υπάρχουν σήμερα στην Ευρώπη, και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να τεθεί σε ισχύ, μένοντας προσηλωμένοι σε τεχνολογίες που μπορεί να μην είναι ακόμη ώριμες για την αγορά».
BUY NOW

Εξάλλου, ο Markus Söder, πρωθυπουργός του κρατιδίου της Βαυαρίας και επικεφαλής του CSU, του κόμματος των χριστιανοδημοκρατών στη Βαυαρία, παρουσίασε ένα σχέδιο δέκα σημείων, στο οποίο υποστηρίζει ότι οι θερμικοί κινητήρες πρέπει να επιβιώσουν, παρά την έλευση της ηλεκτροκίνησης.
Ωστόσο ακόμη και το SPD, το κόμμα των σοσιαλδημοκρατών της Γερμανίας, το οποίο επισήμως ευθυγραμμίζεται με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν παρουσιάζεται απολύτως ενωμένο. Ο Olaf Lies, πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας, δεν κρύβει τη συμπάθειά του προς τη συνύπαρξη και των δύο «κόσμων», τόσο των υβριδικών οχημάτων όσο και των αμιγώς ηλεκτροκίνητων, αλλά και των συνθετικών καυσίμων.

Εξάλλου και οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζονται διαιρεμένες σε δύο «στρατόπεδα», με τις Βρυξέλλες ωστόσο να μην έχουν αναπροσαρμόσει την αρχική τους ρότα, παρά τις πρόσφατες φημολογίες.
Μένει να δούμε αν η επιρροή ενός παράγοντα του μεγέθους της Γερμανίας θα μπορέσει να γείρει την πλάστιγγα υπέρ μιας πιθανής αναβολής της απαγόρευσης της πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα.