Το θρυλικό αμερικανικό αυτοκίνητο επιστρέφει με νέο κινητήρα 2,1 λίτρων της Boreham Motorworks που αποδίδει 335 ίππους και ζυγίζει μόλις 85 κιλά, έχοντας μάλιστα λάβει την έγκριση της Ford.
Κάτω από το καπό του αναγεννημένου Ford Escort RS θα βρίσκεται ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας, ο οποίος εξελίχθηκε από την εταιρεία Boreham Motorworks που έχει έδρα στο Κόβεντρι της Αγγλίας.
Ο κινητήρας ονομάζεται Ten-K, αφού στροφάρει έως τις 10.000 στροφές ανά λεπτό, και αποτίει φόρο τιμής στον κινητήρα BDA της Cosworth, που εξόπλιζε το Escort RS1600. Ωστόσο ο νέος κινητήρας διαθέτει αυξημένο κυβισμό -2,1 αντί για 1,6 λίτρα-, αλλά και εκτεταμένες τεχνολογικές παρεμβάσεις.
BUY NOW
Πολλά από τα μηχανικά μέρη του νέου κινητήρα είναι κατεργασμένα από συμπαγές ατσάλι (billet steel) για μέγιστη αντοχή και ελαχιστοποίηση των κραδασμών. Η κυλινδροκεφαλή είναι εμπνευσμένη από αυτές που τοποθετούνται σε κινητήρες μονοθεσίων της Formula 1, προσφέροντας βέλτιστη ροή εισαγωγής και εξαγωγής.
Ο νέος κινητήρας της Boreham Motorworks εξελίχθηκε υπό την επίβλεψη του Simon Goodliff, πρώην επικεφαλής μηχανικού της Ford, και του Laine Martin, υπεύθυνου ελέγχου των κινητήρων της εταιρείας.
Ο κινητήρας αυτός θα είναι ο πρώτος από τους δύο που θα προσφέρονται στο νέο Escort RS της Boreham. Ο δεύτερος θα αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή του αρχικού Cosworth κινητήρα, και θα αποδίδει ισχύ 182 ίππων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Escort RS δεν είναι restomod (δηλαδή ανακατασκευή ενός κλασικού μοντέλου με σύγχρονα εξαρτήματα), αλλά ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, κατασκευασμένο με την έγκριση της Ford.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα κατασκευαστούν μόλις 150 αντίτυπα, ενώ η τιμή εκκίνησης του μοντέλου έχει οριστεί στις 295.000 λίρες (335.000 ευρώ).