Πρώτη δοκιμή: Νέα Ford Mustang Mach-E AWD με 375 ίππους
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ / PHOTOS: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΛΙΟΣ

Η αμιγώς ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E δέχτηκε στοχευμένες αλλαγές σε εμφάνιση, τεχνολογία και οδική συμπεριφορά, κρατώντας αναλλοίωτο τον δυναμικό της χαρακτήρα και προσφέροντας περισσότερη πρακτικότητα από ποτέ.
Μπορεί στην αρχή της πορείας της Mustang Mach-E πολλοί να θεώρησαν «ιεροσυλία» το γεγονός ότι φέρει ένα ηλεκτρικό SUV ένα τόσο ιστορικό όνομα, όμως γρήγορα η πραγματικότητα διέψευσε κάθε προκατάληψη. Η ροπή, η επιτάχυνση και το πάτημά της στο δρόμο έδωσαν τα διαπιστευτήριά τους, ενώ η αυξημένη αυτονομία, η ισχυρή ιπποδύναμη και η πραγματική ευρυχωρία απέδειξαν στην πράξη ότι η Mustang Mach-E ήταν το ιδανικό πρώτο βήμα της Ford στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
To ηλεκτρικό μοντέλο έχει ήδη ξεπεράσει τις 90.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, επιβεβαιώνοντας ότι το στοίχημα πέτυχε. Η σημερινή ανανέωση έρχεται ως συνέχεια αυτής της διαρκούς εξέλιξης, με αναβαθμίσεις τόσο στο software όσο και στο hardware, ώστε να απαντά στις απαιτήσεις των καιρών και να παραμένει πραγματικά ανταγωνιστική
BUY NOW

Στο τομέα της εμφάνισης οι αλλαγές είναι διακριτικές, αλλά έξυπνες. Η Mustang Mach-E εξακολουθεί να έχει την επιβλητική σιλουέτα που τραβά βλέμματα. Οι εξωτερικοί θόλοι ή αν προτιμάτε οι προστατευτικές αψίδες των τροχών στις εκδόσεις Premium είναι πλέον βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, χαρίζοντας πιο premium εμφάνιση, ενώ το νέο μαύρος εμπρός splitter δίνει αέρα GT. Μάλιστα στην κορυφαία GT συναντάμε νέα μάσκα με ακόμη πιο σπορτίφ προσανατολισμό, υπογραμμίζοντας τον επιθετικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Όλες οι εκδόσεις φορούν ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, με τις βασικές να υιοθετούν σχέδια που άλλοτε προορίζονταν για τις Premium, και τις τελευταίες να προσφέρουν προαιρετικά μαύρες 19άρες για πιο τολμηρή εικόνα. Οι φαρδιοί ώμοι, οι μυώδεις αναλογίες και τα πίσω φώτα με τις τρεις κάθετες γραμμές θυμίζουν σε κάθε περαστικό ότι, ναι, πρόκειται για Mustang, απλώς μιας άλλης εποχής.

Οι γραμμές της παραμένουν ρευστές και σμιλεμένες, με το προφίλ της να δείχνει διαρκώς έτοιμο να επιτεθεί. Μπορεί να βρίσκεται από το 2021 στους δρόμους, όμως ακόμη η εικόνα της παραμένει φρέσκια, θυμίζοντας σε κάθε ματιά ότι κάτω από το ηλεκτρικό της «κοστούμι» χτυπά η καρδιά εκείνης της κλασικής fastback Mustang με το άλογο στο καπό.
Με στόχο την πρακτικότητα
Η καμπίνα έχει δεχθεί μικρές αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις που κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο εύκολη και την καθημερινότητα πιο λειτουργική. Η σχεδίαση παραμένει μίνιμαλ, καθαρή και σύγχρονη, χωρίς περιττά στοιχεία, με έμφαση στη λειτουργικότητα. Οι επιφάνειες είναι μαλακές, οι συναρμογές άψογες και τα υλικά αποπνέουν ποιότητα, επιβεβαιώνοντας τη φροντίδα της Ford στη λεπτομέρεια.

Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μετακινηθεί στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα, όπου πλέον υπάρχει μια έξυπνη θήκη για κινητό, πορτοφόλι ή κλειδιά. Πρόκειται για έναν πρακτικό σχεδιασμό που διευκολύνει την καθημερινότητα και αφήνει ελεύθερη την επιφάνεια της ασύρματης φόρτισης του smartphone, κάνοντάς τη πιο εύχρηστη.
Τα χειριστήρια των φλας και των υαλοκαθαριστήρων έχουν ενσωματωθεί στο νέο χειριστήριο «Superstalk», ενώ το cockpit παραμένει πλήρως ψηφιακό, με οθόνη 10,2 ιντσών για τα όργανα και κάθετη 15,5 ιντσών για το infotainment. Το ανανεωμένο SYNC 4 είναι ακόμα πιο γρήγορο και δέχεται ασύρματες ενημερώσεις (OTA), προσφέροντας πλήρη συνδεσιμότητα μέσω της εφαρμογής της Ford και υποστηρίζοντας Android Auto και CarPlay.

Τα καθίσματα είναι άνετα και ξεκούραστα σε πολύωρα ταξίδια, με τα μπροστινά να είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα 10 θέσεων, χωρίς ωστόσο να ξεχωρίζουν για την πλευρική τους στήριξη προς όφελος βέβαια της άνεσης, ενώ η προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή γεμίζει το εσωτερικό με φως, ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας της Mustang Mach-E.
Πολύ σημαντικό νέο αποτελεί η παρουσία της αναβαθμισμένης αντλίας θερμότητας, που ανήκει πλέον στον βασικό εξοπλισμό, του αυτοκινήτου και η οποία βελτιώνει σημαντικά τη θερμική διαχείριση και την απόδοση της θέρμανσης, περιορίζοντας επιπλέον τις ενεργειακές απώλειες προς όφελος της ηλεκτρικής αυτονομίας του μοντέλου της Ford.

O εξοπλισμός της ανανεωμένης Mustang Mach-E είναι πλήρης από τη βασική έκδοση, με το πακέτο Premium της δοκιμής μας να φέρει μεταξύ άλλων επιπλέον ηχοσύστημα B&O 10 ηχείων, κάμερα 360 μοιρών, ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενο τιμόνι και ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ (στάνταρ στις τετρακίνητες εκδόσεις).
Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι πολλοί και σωστά τοποθετημένοι, σε σημεία που πραγματικά τους χρειάζεσαι, ενώ πίσω οι επιβάτες κάθονται άνετα, χάρη στο εντελώς επίπεδο δάπεδο που επιτρέπει και σε τρίτο άτομο να ταξιδέψει χωρίς παραχωρήσεις.

Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 402 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη και 1.420 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ενώ το εμπρόσθιο frunk των 100 λίτρων είναι ιδανικό για αντικείμενα που συνήθως πιάνουν «τσάμπα» χώρο, όπως καλώδια φόρτισης, πυροσβεστήρα ή αλυσίδες χιονιού.
Χωρίς το άγχος της εμβέλειας
Η τετρακίνητη Ford Mustang Mach-E κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που αποδίδουν 375 ίππους (από 370) και 675 Nm ροπής. Η δύναμη έρχεται ακαριαία, σαν να... τραβάς διακόπτη, με το αυτοκίνητο να «μαζεύει» χιλιόμετρα εντυπωσιακά γρήγορα και να ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα. Εκεί, όμως, που τη χαίρεσαι πραγματικά είναι στις ρεπρίζ, όπου η επιτάχυνση είναι εκρηκτική και ταυτόχρονα γεμάτη έλεγχο, προσφέροντας ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε κάθε προσπέρασή, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, προς τέρψιν της αυτονομίας και της λογικής ισορροπίας ανάμεσα σε απόδοση και εμβέλεια.

Η μπαταρία 88 kWh καθαρής χωρητικότητας είναι ελαφρώς μικρότερη σε ωφέλιμη ενέργεια (περίπου -4%) σε σχέση με την προκάτοχό της, όμως χάρη στις βελτιώσεις στη θερμική διαχείριση και το λογισμικό, η αυτονομία παραμένει πρακτικά άθικτη.
Στην πράξη, το μοντέλο μπορεί με σχετική ευκολία να ξεπεράσει τα 480 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, κάτι που ενισχύεται και από τη λειτουργία “one-pedal”, η οποία, εκτός από την ευχρηστία που προσφέρει μέσα στην κίνηση, συμβάλλει ουσιαστικά στη διατήρηση της αυτονομίας.

Η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 18,0 kWh/100 χλμ., χαμηλότερα από την επίσημη τιμή των 19,3, μια ακόμη ένδειξη ότι το σύνολο είναι πραγματικά αποδοτικό και ισορροπημένο. Όσον αφορά στη φόρτιση, η νέα Mustang Mach-E χρειάζεται μόλις 36 λεπτά για να φτάσει από το 20% στο 80% σε 135kW φορτιστή, ενώ σε οικιακό wallbox θέλει 9,5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.
Ισορροπία ανάμεσα σε ανδρεναλίνη και καθημερινότητα
Η Ford Mustang Mach-E σε κερδίζει για τα καλά στο δρόμο. Το μοντέλο μοιάζει σαν ταύρος εν υαλοπωλείο, έτοιμο να ξεχυθεί στο πάτημα του γκαζιού. Οι 375 ίπποι βγαίνουν σχεδόν ακαριαία, αλλά παρά την ένταση, με κάποιο δικό τους τρόπο σε κάνουν να χαμογελάς. Ειδικά στο πρόγραμμα Untamed τα πράγματα σοβαρεύουν, με το τιμόνι να βαραίνει, την απόκριση να γίνεται πιο αιχμηρή και στο φόντο να ακούς έναν ψηφιακό V8 που σε βάζει στο κατάλληλο mood, ακόμα κι ενώ γνωρίζεις όλα είναι ηλεκτρονικά.

Οι 2,3 τόνοι της δείχνουν να εξαφανίζονται, καθώς η ροπή ξεχύνεται ακαριαία, κολλώντας τον οδηγό στο κάθισμα, με τη συμπεριφορά στο τέρμα γκάζι, όπου το πίσω μέρος «κάθεται» ελαφρά, να θυμίζει τα θερμικά pony cars της Ford. Όμως η «χαρά» δεν σταματά στην ευθεία.
Η Mustang Mach-E στρίβει σαν να γεννήθηκε γι’ αυτό, με την τετρακίνηση να κατανέμει ιδανικά τη δύναμη και το αυτοκίνητο να ακολουθά πιστά τη γραμμή που χαράζει ο οδηγός. Αν αυτός αποφασίσει να απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά, τότε η Mustang Mach-e θα ανοίξει την τροχιά της με τρόπο προβλέψιμο αλλά δυναμικό και το πίσω μέρος θα ζωντανέψει, βγαίνοντας με τα τέσσερα στην έξοδο της στροφής.

Στην πόλη, αντίθετα, η Mustang Mach-E δείχνει ήρεμη και φιλική. Η ανανεωμένη πίσω ανάρτηση απορροφά πιο έντεχνα τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το τιμόνι στα προγράμματα Whisper και Active γίνεται ανάλαφρο, διευκολύνοντας τις μανούβρες. Παρά μάλιστα τις αυξημένες διαστάσεις (μήκος 4.713 χλστ., πλάτος 1.881 χλστ.), ο κύκλος στροφής των 11,6 μέτρων επιτρέπει ευελιξία ακόμη και σε στενά.
Στην εθνική οδό η συμπεριφορά της νέας Mustang Mach-E είναι υποδειγματική, όντας σταθερή, ήσυχη, με υψηλή ποιότητα κύλισης που ενισχύεται από την καλή ηχομόνωση και την πλούσια σουίτα συστημάτων ασφαλείας, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν ενεργό cruise control, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων και ειδοποίηση εγκάρσιας κίνησης.

Τέλος τα φρένα της Brembo παραμένουν μια πραγματική σταθερά στη συμπεριφορά του μοντέλου, σταματώντας το πάντα με ασφάλεια, παρότι το πεντάλ χρειάζεται μια μικρή περίοδο εξοικείωσης για να «μετρήσει» ο οδηγός σωστά την πίεση.
Στο δια ταύτα
Για μια ακόμη φορά η Ford με την παρουσίαση της ανανεωμένη Mustang Mach-E δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Από το 2021 εξελίσσει διαρκώς το αυτοκίνητο και σήμερα το φέρνει στην πιο ώριμη και ολοκληρωμένη μορφή του, φυσικά καλύτερο από ποτέ. Δεν μιλάμε απλώς για ένα facelift, αλλά για ένα μοντέλο που έχει ωριμάσει ακολουθώντας πιστά την εξέλιξη της ίδιας της ηλεκτροκίνησης, διατηρώντας παράλληλα στο ακέραιο την ταυτότητά του.

Οι στοχευμένες αλλαγές στην αντλία θερμότητας, στην ανάρτηση και στη μπαταρία δείχνουν πόσο σοβαρά αντιμετωπίζει η Ford την εξέλιξη των ηλεκτρικών της μοντέλων, εκμεταλλευόμενη συνεχώς όλες τις νέες εξελίξεις.
Άλλωστε, η Ford Mustang Mach-E ήταν, είναι και θα είναι η απόδειξη ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει παλμό, ήχο και συναίσθημα. Γεφυρώνει το πάθος και την αδρεναλίνη του παρελθόντος με την τεχνολογία του αύριο, καθιστώντας την ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορείς να οδηγήσεις σήμερα.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές της, η τετρακίνητη Mustang Mach-E στην Premium έκδοσή της διαμορφώνεται στα 76.302 ευρώ, ποσό που μειώνεται στα 68.302 ευρώ με την προωθητική ενέργεια της Ford. Αντίστοιχα, η πισωκίνητη Style ξεκινά από 63.903 ευρώ, με την τελική τιμή να διαμορφώνεται στα 55.903 ευρώ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Ford Mustang Mach-e AWD
Κινητήρες: 2 ηλεκτροκινητήρες, 375 PS, 675 Nm
Μετάδοση: αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Επιδόσεις: 4,8 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Αυτονομία (WLTP): 550 χλμ.
Χωρητικότητα μπαταρίας: 88 kWh
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.713/2.097/1.624 χλστ., 2.984 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 2.245 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 λτ. (+100 λτ. στο μπροστινό τμήμα)
Τιμή: 68.302 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)