To φαντασμαγορικό ηλεκτρικό GT που ετοιμάζει η Jaguar για το 2025

Jaguar Vision Gran Turismo SV

Η Jaguar βρίσκεται στον «πυρετό» της εξέλιξης ενός εντυπωσιακού ηλεκτρικού sportscar, ενός τετραθέσιου GT με αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων και τιμή 110.000 ευρώ.

Το ηλεκτρικό αυτό GT -το πρώτο της νέας γκάμας ηλεκτρικών της βρετανικής εταιρείας, που θα ανοίξει το σχεδιαστικό και τεχνολογικό δρόμο για δύο ακόμη EV, σε πρώτη φάση- θα είναι η ισχυρότερη και ταχύτερη Jaguar παραγωγής της ιστορίας, και αυτό είναι από μόνο του ένα εντυπωσιακό επίτευγμα.

Κεντρική φωτό και πάνω: η ψηφιακή Jaguar Vision Gran Turismo SV
Κεντρική φωτό και πάνω: η ψηφιακή Jaguar Vision Gran Turismo SV
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα βασίζεται στην καινούρια, εξειδικευμένη ηλεκτρική πλατφόρμα Jaguar Electrified Architecture (JEA), και αναμένεται να αποκαλυφθεί μέσα στο 2024 - πριν αρχίσει να διατίθεται τον επόμενο χρόνο. Οι παραπάνω πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν από τη Jaguar Land Rover (JLR), στο πλαίσιο της «ηλεκτρικής» της στρατηγικής Reimagine για τα προσεχή χρόνια.

Στο μεταξύ, ανεπίσημες πηγές αναφέρουν ότι η νέα ηλεκτρική σπορ Jaguar θα έχει δύο ηλεκτροκινητήρες που θα την καθιστούν τετρακίνητη, αποδίδοντας συνδυαστικά 575 ίππους. Και η πλατφόρμα της θα παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης για 340 χιλιόμετρα -σε ιδανικές συνθήκες- σε 20 λεπτά.

Το «κύκνειο άσμα» της F-Type, η σπάνια 75 Edition
Το «κύκνειο άσμα» της F-Type, η σπάνια 75 Edition

H Jaguar φέρεται να έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό του ηλεκτρικού της GT και είναι έτοιμη να περάσει στη φάση των δοκιμών των πρώτων του πρωτοτύπων μέσα στο 2023. Ο σχεδιασμός του ακούγεται ότι θα προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση, ανοίγοντας το δρόμο για την αισθητική φιλοσοφία των ηλεκτρικών Jag του μέλλοντος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως είπε ο διευθυντής σχεδιασμού της Jaguar Land Rover, Gerry McGovern, ο σχεδιασμός του GT θα είναι «το αντίγραφο του τίποτα», υιοθετώντας τη φιλοσοφία του ιδρυτή της εταιρείας, Sir William Lyons. Αυτό σημαίνει ότι θα εγκαταλειφθεί η τρέχουσα σχεδιαστική «γλώσσα» της υπάρχουσας γκάμας της Jaguar.

Η ίδια αλλαγή σχεδιαστικής φιλοσοφίας συντελέστηκε όταν παρουσιάστηκε η θρυλική E-Type, και πάλι όταν αποκαλύφθηκε η XJS, τόνισε ο McGovern. Και συνέχισε λέγοντας ότι οι σημερινές Jaguar είναι σχεδιασμένες ώστε να απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό, σε διαφορετικές αγορές και κουλτούρες του πλανήτη, και ότι αυτό θα αλλάξει με τη νέα GT. «Θέλουμε να γυρίσουμε πίσω [στην παλιά μας φιλοσοφία], να φανταστούμε εν λευκώ ξανά το σχεδιασμό», τόνισε.

Η ομάδα σχεδιαστών της Jaguar
Η ομάδα σχεδιαστών της Jaguar
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο McGovern επιβεβαίωσε ότι ο σχεδιασμός του GT και των δύο νέων ηλεκτρικών Jaguar που θα ακολουθήσουν είναι σε προχωρημένο στάδιο, και εξήγησε ότι προέκυψε από 18 διαφορετικά πρωτότυπα σχέδια που παρήγαγε η σχεδιαστική ομάδα της εταιρείας χωρισμένη σε τρία groups που μελετούσαν διαφορετικά concepts πάνω σε κοινούς άξονες.

Αυτό σημαίνει ότι το πρώτο από τα τρία αυτοκίνητα που θα αποκαλυφθεί, το GT, θα προκαλέσει αίσθηση, και τα δύο επόμενα θα μετεξελίξουν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Και θα είναι σαφές πως και τα τρία θα ανήκουν στην ίδια «οικογένεια». Τα δύο αυτά επόμενα ηλεκτρικά αναμένεται να είναι και τα δύο Crossover, και θα ακολουθήσουν ανά έναν χρόνο - το 2026 και '27 αντίστοιχα.

Η νέα αυτή ηλεκτρική γκάμα προγραμματίζεται από τη Jaguar να παραχθεί σε 50.000 αντίτυπα, σε ένα νεότευκτο τομέα του εργοστασίου της JLR στο Solihull της Βρετανίας - για τον οποίο η εταιρεία επένδυσε περίπου 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Μαζί με τη νέα γκάμα των EV της, η Jaguar θα αναθεωρήσει πλήρως όλη τη διαδικασία διάθεσης και υποστήριξης των αυτοκινήτων της - μειώνοντας δραστικά τον αριθμό των αντιπροσώπων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, η εταιρεία άφησε να εννοηθεί ότι θα ενισχθούν στον όμιλο ιδιαίτερα οι Range Rover, Discovery και Defender που ραγδαία μετελείσσονται σε αυτόνομες υπό-μπράντες με δικές τους γκάμες πολλαπλών αυτοκινήτων, δίπλα στη Jaguar.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ