Το «φαινόμενο του μπουκαλιού»: Γιατί μπλοκάρει κάθε μέρα ο Κηφισός

Κηφισός κίνηση

Με ατελείωτη υπομονή πρέπει να εξοπλίζονται καθημερινά οι οδηγοί στον Κηφισό, λόγω του «φαινομένου του μπουκαλιού» που δημιουργεί ουρές χιλιομέτρων.

Εφιαλτικές είναι μετακινήσεις των κατοίκων της πρωτεούσας που χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση τον Κηφισό, μιας και υποβάλλονται σε ατελείωτη ταλαιπωρία λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης που καταγράφεται στην κεντρική αρτηρία.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα ετών που έχει γίνει καθημερινότητα στον συγκεκριμένο δρόμο, δίνοντας «τροφή» σε συγκοινωνιολόγους και πολεοδόμους σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να εξομαλυνθούν οι μετακινήσεις.

Το «φαινόμενο του μπουκαλιού»

Καταλυτικό ρόλο στην εδραίωση του κυκλοφοριακού χάους στον Κηφισό διαδραματίζει το λεγόμενο «φαινόμενο του μπουκαλιού», μια από τις πιο οδυνηρές καταστάσεις που διαταράσσουν την ψυχραιμία κάθε οδηγού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
κηφισός κίνηση φαινόμενο του μπουκαλιού

Πρόκειται, δηλαδή, για το καθεστώς στο οποίο οι οδηγοί που κινούνται σε έναν δρόμο με αρκετές λωρίδες κυκλοφορίας, ξαφνικά εισέρχονται σε μια μια πιο στενή οδική λωρίδα. Ο δρόμος, δηλαδή, ξαφνικά στενεύει απότομα, με αποτέλεσμα να επέρχεται κορεσμός αυτοκινήτων και η κυκλοφορία να διεξάγεται μετ' εμποδίων.

Το σημείο στο οποίο βρίσκει πλήρη εφαρμογή το συγκεκριμένο φαινόμενο στην άνοδο προς Κηφισιά και συγκεκριμένα στη Λεωφόρο Αχαρνών στο ύψος του Σκλαβενίτη στο Περιστέρι, όπου ο δρόμος από 4+1 λωρίδες γίνεται ξαφνικά 2, με αποτέλεσμα να προκαλείται μια άτακτη στοίβαξη χιλιάδων αυτοκινήτων, τα οποία αναγκάζονται να κινούνται με σχεδόν μηδενικές ταχύτητες.

κηφισός κίνηση φαινόμενο του μπουκαλιού
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν, μάλιστα, «μπουκώσει» το συγκεκριμένο κομμάτι, δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα και στα οχήματα που κινούνται σε χαμηλότερα τμήματα του Λ. Κηφισού, με την κίνηση πολλές φορές να ξεκινά από το Φάληρο και τους οδηγούς να υφίστανται αβίωτες καθυστερήσεις.

Μια από τις βασικότερες, λοιπόν, αιτίες για το κυκλοφοριακό χάος στον Κηφισό είναι το γεγονός ότι δεν έχει σταθερή διατομή (αυξομειώσεις στις λωρίδες κυκλοφoρίας) κάτι που δεν επιτρέπει να υπάρχει σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα. Κατά τον Θανάση Τσιάνο, γενικό γραμματέα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, σε ένα σημείο μπορεί να περνούν 5.000 αυτοκίνητα την ώρα, σε ένα άλλο σημείο παρακάτω μπορεί να περάσουν και 4.000 την ώρα.

Ο καλοκαιρινός εφιάλτης των Θεσσαλονικιών που έλαβε τέλος

Ο Κηφισός αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής του «φαινομένου του μπουκαλιού», αλλά όχι το μοναδικό. Αντίστοιχα προβλήματα ταλαιπωρούσαν και τους Βορειοελλαδίτες που εξορμούν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες στα παραθεριστικά κέντρα της Χαλκιδικής.

Η κατάσταση γινόταν εφιαλτική κατά μήκος του… στοιχειωμένου «ορφανού χιλιομέτρου» της Ποτίδαιας, δηλαδή στο τμήμα Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια που μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως μία οδός διπλής κατεύθυνσης με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας και πλάτος οδοστρώματος 9,00 μέτρων.

Από το περασμένο καλοκαίρι, ωστόσο, το πρόβλημα λύθηκε και οι μετακινήσεις των Θεσσαλονικών προς τη Χαλκιδική, πραγματοποιούνται γρηγορότερα και με ασφάλεια.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ