Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα απαγορεύει την κίνηση ρυπογόνων οχημάτων στο κέντρο της

diesel car

Μία ακόμη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα «ρίχνει πόρτα» στα ρυπογόνα οχήματα με στόχο να ελαφρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο στο κέντρο της και να μειώσει την επιβάρυνση του αστικού περιβάλλοντος.

Στο δρόμο προς ένα βιώσιμο μέλλον πολλές είναι οι πρωτεύουσες της Ευρώπης που έχουν απαγορεύσει την κίνηση ρυπογόνων οχημάτων στα κέντρα τους, με πιο χαρακτηριστικά ίσως παραδείγματα το Παρίσι, το Λονδίνο και το Βερολίνο.

Σε αυτή τη λίστα με τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες φαίνεται ότι θα μπει σύντομα και η Σόφια, έπειτα και από επίσημες δηλώσεις του επικεφαλής του δημοτικού συμβουλίου της πρωτεύουσας της Βουλγαρίας Georgi Georgiev.

Ο Georgiev ανέφερε ότι το δημοτικό συμβούλιο εξετάζει σοβαρά τη λήψη αυτού του μέτρου, σε πρώτη φάση πιλοτικά και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα και με τα όσα είπε αυτό το χρονικό διάστημα αναμένεται να έχει διάρκεια τριών μηνών με το μέτρο να τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Δεκεμβρίου έως και την 1η Μαρτίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με το ποια είναι εκείνα τα οχήματα που χαρακτηρίζονται ως τα πιο ρυπογόνα ο Georgiev είπε ότι το δημοτικό συμβούλιο θα αποφασίσει σύμφωνα με τα στοιχεία που θα προκύψουν από τις μετρήσεις που πραγματοποιούνται κατά τους ετήσιους τεχνικούς ελέγχους (σ.σ. από τα KTEO της χώρας).

Ο Georgiev δήλωσε επίσης ότι το συγκεκριμένο μέτρο αναμένεται να προκαλέσει σίγουρα ενοχλήσεις και δυσκολίες για τη μερίδα του κοινού που κινείται συχνότερα στο κέντρο της πρωτεύουσας, ωστόσο προτεραιότητα σε αυτό το σημείο έχει ο «καθαρότερος αέρας».

Ο επικεφαλής του δημοτικού συμβουλίου της Σόφιας πρόσθεσε επίσης ότι θα γίνουν και πολλές εξαιρέσεις με τις περισσότερες από αυτές να αφορούν στα οχήματα των μόνιμων κατοίκων της περιοχής, των οχημάτων του δήμου και των ΜΜΜ.

Συνολικά και σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει στα χέρια του το δημοτικό συμβούλιο, το μέτρο της απαγόρευσης των πιο ρυπογόνων οχημάτων στην βουλγάρικη πρωτεύουσα αναμένεται να επηρεάσει την καθημερινή κίνηση περίπου 85.000 οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα και για να κάνει τα ΜΜΜ πιο ελκυστικά αντισταθμίζοντας έτσι ως ένα βαθμό την απαγόρευση της κυκλοφορίας ο Georgiev ανέφερε ότι αν και δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην τιμή του εισιτηρίου, οι χρήστες θα έχουν το δικαίωμα να αλλάζουν μέσο με το ίδιο εισιτήριο, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όσες φορές το επιθυμούν. Έτσι και σύμφωνα και με την μελέτη που έχει κάνει ο δήμος της βουλγάρικης πρωτεύουσας, που δείχνει ότι οι χρήστες χρησιμοποιούν δύο διαφορετικά ΜΜΜ για να φτάσουν στον προορισμό τους, το κόστος μειώνεται επί της ουσίας κατά 50%. Η τιμή του εισιτηρίου MMM στη Σόφια είναι 0,82 ευρώ με το 70% των χρηστών να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ