Εταιρεία αλλάζει τα δεδομένα για τον αερόσακο του τιμονιού - Ποια θέση προτείνει;

neos aerosakos timoni

Μπορεί ο μπροστινός αερόσακος του οδηγού να τοποθετείται εδώ και 40 χρόνια στο κέντρο του τιμονιού, αλλά όπως φαίνεται, σύντομα υπάρχει η πιθανότητα να αλλάξει θέση.

Οι αερόσακοι στα αυτοκίνητα εμφανίστηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του 1970, αρχικά ως πειραματική τεχνολογία, αλλάζοντας τα δεδομένα στον τομέα της ασφάλειας και σώζοντας χιλιάδες ζωές. Τα τελευταία χρόνια πλέον, ο αερόσακος του οδηγού είναι στον βασικό εξοπλισμό, ενώ τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με πάνω από 4 συνολικά, οι οποίοι είναι στρατηγικά τοποθετημένοι.

neos aerosakos timoni
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και η θέση του αερόσακου στο τιμόνι έχει μείνει σχεδόν αμετάβλητη εδώ και 40 χρόνια, τώρα η γερμανική εταιρεία ZF LIFETEC προτείνει μια ριζοσπαστική αλλαγή στον σχεδιασμό του, θέλοντας τη μετατόπιση του αερόσακου του οδηγού από το κέντρο του τιμονιού στην πάνω πλευρά του. Αυτή η καινοτομία ανοίγει το δρόμο για νέες τεχνολογίες και λειτουργίες στο τιμόνι, όπως οθόνες αφής και χειριστήρια ευαίσθητα στην πίεση, δημιουργώντας μια διεπαφή που θυμίζει smartphone.

Όμως, η νέα θέση που προτείνει η εταιρεία εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια. Σε περίπτωση ατυχήματος, για να αναπτυχθεί ο αερόσακος χωρίς να προκαλέσει τραυματισμούς, ο οδηγός πρέπει να κρατά τα χέρια του στις θέσεις «10 και 2» ή «9 και 3». Αν το ένα χέρι βρίσκεται σε άλλο σημείο, π.χ. στη θέση «12», η ανάπτυξη του αερόσακου με μεγάλη ταχύτητα και δύναμη θα μπορούσε να προκαλέσει κάταγμα. Επιπλέον, η προσθήκη μιας νέας οθόνης στο τιμόνι, σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες οθόνες στο ταμπλό και το head-up display, θα μπορούσε να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

neos aerosakos timoni 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τις ανησυχίες για την ασφάλεια, η ZF υποστηρίζει ότι η μετατόπιση του αερόσακου προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, επιτρέποντάς τους να ενσωματώσουν νέες τεχνολογίες στο τιμόνι χωρίς να θυσιάζουν την ασφάλεια.

Η εταιρεία προτείνει επίσης εναλλακτικές λύσεις, όπως περιστροφικοί διακόπτες και επιφάνειες ευαίσθητες στην πίεση, που επιτρέπουν στον οδηγό να χειρίζεται το σύστημα με ασφάλεια χωρίς να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. Ταυτόχρονα, η ZF έχει αναπτύξει ένα σύστημα ανίχνευσης των χεριών στο τιμόνι, που διασφαλίζει ότι ο οδηγός τα κρατά συνεχώς σε επαφή με αυτό.

αερόσακος αυτοκινήτου

Η πρόταση της γερμανικής εταιρείας για τη μετατόπιση του αερόσακου του τιμονιού αποτελεί μια τολμηρή καινοτομία που θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά το σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι ανησυχίες για την ασφάλεια παραμένουν και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν προτού αυτή η τεχνολογία εφαρμοστεί ευρέως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ