Το επόμενο Mercedes-Benz Sprinter θα έχει τεχνολογία 800 Volt

Mercedes-Benz Sprinter teaser

Η γερμανική εταιρεία με την παράδοση 130 ετών σε επαγγελματικά οχήματα, ετοιμάζεται να κάνει colpo grosso.

Μέσα στο 2026, η Mercedes θα λανσάρει τον διάδοχο του EQV. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσει το πιο πολυτελές VLS αλλά και οι επαγγελματικές εκδόσεις του νέου Sprinter. Van και επαγγελματικά οχήματα που αναμένεται να κάνουν ένα μεγάλο τεχνολογικό άλμα σε σχέση με τους προκατόχους τους, χάρη κυρίως στην τεχνολογία των 800 Volt. Παρότι ακόμα αυτές οι πρεμιέρες είναι μήνες μακριά, η Mercedes έδωσε μια προεπισκόπηση του λογισμικού και του σχεδιασμού τους.

Αυτή ήρθε σε μία ιδιαίτερη εκδήλωση της γερμανικής εταιρείας, που πριν από σχεδόν 130 χρόνια έφερε πρώτο μηχανοκίνητο φορτηγό διανομών και πριν από 30, μας σύστησε το Sprinter.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εν λόγω όχημα μπήκε το 2018 στην τρίτη του γενιά, σύντομα έγινε και ηλεκτρικό ενώ πέρυσι οι εκδόσεις BEV έλαβαν εκτεταμένη αναβάθμιση.

Την επόμενη χρονιά έρχεται και η τέταρτη λοιπόν γενιά που όμως τελικά, δεν θα αφορά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί. Η Mercedes είναι από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που αναθεώρησαν τα EV πλάνα τους και έδωσαν παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αυτό αφορά στα επιβατικά μοντέλα του brand από τη Στουτγάρδη, αφορά όμως και τα επαγγελματικά. Έτσι, εκτός από τη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική VAN.EA (Van Electric Architecture), η γερμανική εταιρεία αναπτύσσει και μια παράλληλη πλατφόρμα για κινητήρες εσωτερικής καύσης, τη VAN.CA (Van Combustion Architecture). Παρότι έχουν διαφορετικά συστήματα μετάδοσης, οι δύο πλατφόρμες θα μοιράζονται το 70% των εξαρτημάτων, διατηρώντας το κόστος παραγωγής σε λογικά επίπεδα. Οι νέες αρχιτεκτονικές θα επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία και διαφοροποίηση μεταξύ των επιβατικών και επαγγελματικών εκδόσεων, ακόμα και για το Sprinter που προσφέρεται και ως minibus.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην προαναφερθείσα εκδήλωση, η Mercedes αποκάλυψε την πρώτη ματιά στο νέο Sprinter, μέρος του οποίο αποκαλυπτόταν μέσα από ένα γλυπτό από πέτρα. Δεν φαίνονταν πολλά, ήταν όμως εμφανής η χαρακτηριστική μάσκα. Το νέο Sprinter φαίνεται να έχει μακρύτερο και πιο χαμηλό καπό, θυμίζοντας παραδοσιακές θερμικές αναλογίες. Το μακρύ εμπρός μέρος μπορεί να υποδηλώνει και την ύπαρξη πρόσθετου αποθηκευτικού χώρου (frunk).

Πέραν αυτού του ιδιαίτερου teaser, η Mercedes-Benz Vans παρουσίασε επίσης την επόμενη γενιά λογισμικού και συνδεσιμότητας. Η τρίτη γενιά Sprinter εισήγαγε το σύστημα MB.OS, το οποίο χρησιμοποιείται ήδη στα ηλεκτρικά επιβατικά CLA και GLC. Το προηγούμενο Sprinter είχε ήδη ηγετική θέση στην ψηφιοποίηση, χάρη στην ενσωμάτωση του MBUX.

Το νέο σύστημα περιγράφεται ως «Chip-to-Cloud» αρχιτεκτονική, που επιτρέπει ακριβή έλεγχο όλων των αισθητήρων και λειτουργιών, βελτιώνοντας όχι μόνο την άνεση αλλά και την εμπειρία φόρτισης. Οι ασύρματες ενημερώσεις (Over-the-Air) θα διατηρούν το όχημα ενημερωμένο για χρόνια - χωρίς επίσκεψη σε συνεργείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, τα νέα επαγγελματικά μοντέλα θα διαθέτουν ισχυρούς ενσωματωμένους υπολογιστές συνδεδεμένους στο cloud της Mercedes. Το σύστημα θα επιτρέπει ενσωμάτωση εφαρμογών τρίτων, όπως προγράμματα διαχείρισης στόλου, απευθείας μέσω της οθόνης infotainment.

Επιπλέον, θα περιλαμβάνει εργαλεία της Mercedes, όπως το «Van Uptime Monitor», που βοηθά στη βελτιστοποίηση της λειτουργίας και στη μείωση του χρόνου εκτός χρήσης.

Τέλος, όπως και οι νέες CLA και GLC, έτσι και τα ηλεκτρικά Sprinter θα βασίζονται σε τεχνολογία των 800 Volt, που επιτρέπει πολύ ταχύτερη φόρτιση. Περισσότερα θα ξέρουμε πλησιάζοντας στις πρεμιέρες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ