byd atto 2

O κινητήρας diesel που γράφει ιστορία -Σε ποια μοντέλα έχει τοποθετηθεί

Renault K9K Engine

Το κωδικό του όνομα είναι K9K, είναι 4κύλινδρος και έχει χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα τεσσάρων αυτοκινητοβιομηχανιών!

Πρόκειται για κινητήρα που ανήκει στην οικογένεια κινητήρων K της Renault, που έκανε την εμφάνισή της στα μέσα της δεκαετίας του ’90, αποτελούσε εξέλιξη του κινητήρα Energy και περιλάμβανε και βενζινοκινητήρες. Η έκδοση K9K —που αφορά τον πετρελαιοκινητήρα— έκανε ντεμπούτο στη δεύτερη γενιά του Renault Clio, αντικαθιστώντας τον F9Q, ενώ στη συνέχεια τοποθετήθηκε σε πολλά ακόμη μοντέλα της γαλλικής μάρκας, της Nissan, της Dacia και της Mercedes.

Είναι επίσης ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας που κατασκευάστηκε στην Ισπανία κι έχει υποστεί πάνω από 200 βελτιώσεις, ενώ το 2013 η ίδια μονάδα παραγωγής γιόρτασε την παραγωγή 10 εκατομμυρίων κινητήρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο K9K είναι ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.5 λίτρων (1.461 κ.εκ.), γνωστός ως 1.5 dCi. Πρόκειται για έναν από τους πιο διαδεδομένους κινητήρες της Renault. Είχε διάμετρο κυλίνδρου 76 χλστ. και διαδρομή εμβόλου 80,5 χλστ., 8 βαλβίδες, άμεσο ψεκασμό common rail, καταλύτη, και στις νεότερες εκδόσεις του, είχε και intercooler.

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξής του, η ισχύς του άλλαξε αρκετές φορές. Αρχικά, στο Clio II, απέδιδε 65 ίππους/160 Nm, 82 ίππους/185 Nm και 103 ίππους/240 Nm, όντας εναρμονισμένος με τα πρότυπα Euro 3. Με την έλευση του Euro 4, οι προαναφερθείσες τιμές ανέβηκαν στους 68, 85 και 105 ίππους αντίστοιχα. Με το Euro 5, οι αλλαγές επικεντρώθηκαν κυρίως στη ροπή ενώ με το Euro 6, ο K9K προσφερόταν σε εκδοχές με 75, 90 και 110 ίππους, ενώ στην τελική του έκδοση έφτασε τους 116 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι αποδοτικός, οικονομικός και αξιόπιστος κινητήρας – γι’ αυτό και τον είδαμε να χρησιμοποιείται σε πλήθος μοντέλων, όπως τα Clio, Kangoo, Mégane, Modus, Micra και σχεδόν σε ολόκληρη τη σειρά της Dacia. Ακόμα, στα Qashqai, Micra, Note, Juke, NV200 / NV200 Evalia, και τη δεύτερη γενιά του Almera. Όσο για τη Mercedes-Benz, τον τοποθέτησε στις A180d και B180d, καθώς και στο van Citan.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ