Νέα δήλωση ανατρέπει τα πάντα -Μένουν ζωντανoί οι κινητήρες βενζίνης και diesel;

Ένα σχόλιο του Manfred Weber, προέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ήταν αρκετό για να πυροδοτήσει νέα σενάρια για πιθανή αναβολή της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα στην Ευρώπη.
Τα τελευταία χρόνια, ο προϊοντικός σχεδιασμός ολόκληρης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας καταστρώνεται και υλοποιείται με σημείο αναφοράς την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα από το 2035 και έπειτα.
Ωστόσο σύμφωνα με τον Γερμανό Manfred Weber, ευρωβουλευτή και ηγέτη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (European People’s Party - EPP), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να αναθεωρήσει την παραπάνω απόφαση.
BUY NOW

Ο ηγέτης του EPP έχει χαρακτηρίσει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας ως έναν από τους βασικούς άξονες της ευρωπαϊκής πολιτικής, ενώ σε πολύ πρόσφατη συνέντευξή του, δήλωσε ότι η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης πιθανότατα θα χαλαρώσει.
Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να μην κινούμαστε με ιδεολογικά κριτήρια. Χρειαζόμαστε πραγματισμό. Και γι’ αυτό χάρηκα πολύ που άκουσα ότι θα κάνουμε πιο ευέλικτη ως το 2035 τη νομοθεσία για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Τους τελευταίους μήνες, αρκετές χώρες έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στην απαγόρευση, ενώ πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αναθεωρήσει τη στρατηγική τους, αναβάλλοντας τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους, και εστιάζοντας στα υβριδικά, πιστεύοντας ότι η ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη για τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Ο Weber μάλιστα δήλωσε πως «η Ursula von der Leyen έχει ξεκάθαρα δηλώσει πως θα αναθεωρηθεί το τρέχον χρονικό πλαίσιο. Επομένως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα επιστρέψει δυναμικά στον σχεδιασμό των εταιρειών, ενώ για τους καταναλωτές αυτό σημαίνει ότι όλες οι επιλογές κινητήρων θα συνεχίσουν να προσφέρονται στην Ευρώπη».
Ο ηγέτης του ΕΡΡ θεωρεί την εν λόγω εξέλιξη πολύ θετική -εφόσον επιβεβαιωθεί-, αφού πιστεύει πως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραμένουν απρόσιτα για μεγάλη μερίδα του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού. Τονίζει ωστόσο ότι το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο, καθώς η μεσαία τάξη χάνει παράλληλα μεγάλο μέρος της αγοραστικής της δύναμης.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που μια επίσημη πολιτική πηγή αναφέρεται σε πιθανή αλλαγή της ημερομηνίας απαγόρευσης πώλησης των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Καμία αλλαγή δεν έχει ανακοινωθεί προς το παρόν, ωστόσο μία από τις πιθανές εξελίξεις θα μπορούσε να είναι η παράταση στην πώληση νέων θερμικών οχημάτων πέρα από το 2035, ή ακόμη και μια «χαλάρωση» ως προς τον τύπο των οχημάτων που θα επιτρέπεται να πωλούνται, όπως για παράδειγμα η συνέχιση πώλησης υβριδικών.