Ελλάδα: Ποια είναι τα νέα ποσοστά ηλεκτρικών ΙΧ σε εταιρικούς στόλους από το 2030;
Η ΕΕ υποχρεώνει τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν ότι ένα συγκεκριμένο μερίδιο των νέων ταξινομήσεων πρέπει να είναι μηδενικών και χαμηλών εκπομπών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε μια νέα πρόταση για την επιτάχυνση της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους εταιρικούς στόλους, σηματοδοτώντας ένα επιπλέον βήμα προς την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της ΕΕ για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για το 2050. Αυτός ο νέος κανονισμός στοχεύει στην προώθηση της υιοθέτησης καθαρών εταιρικών οχημάτων από μεγάλες επιχειρήσεις και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, δήλωσε: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της οικονομίας μας, συνεισφέροντας κατά 7% στο ΑΕΠ της ΕΕ και υποστηρίζοντας σχεδόν 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Με το σημερινό πακέτο για την αυτοκινητοβιομηχανία, ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα, εισάγοντας ευελιξία στα πρότυπα CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά και ένα τεχνολογικά ουδέτερο πλαίσιο. Δημιουργούμε επίσης ζήτηση για καθαρότερα εταιρικά αυτοκίνητα και φορτηγά, ενισχύοντας τις αλυσίδες παραγωγής και εφοδιασμού της ΕΕ».
BUY NOW
Τα εταιρικά οχήματα, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 60% των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων και έως και το 90% των ταξινομήσεων φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ, έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν σημαντικά την αγορά οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Ο προτεινόμενος κανονισμός υποχρεώνει τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν ότι, αρχής γενομένης από το 2030, ένα συγκεκριμένο μερίδιο των νέων ταξινομήσεων εταιρικών αυτοκινήτων και φορτηγών από μεγάλες εταιρείες (250 υπαλλήλους και τζίρο άνω των 50 εκατ. ευρώ) στην επικράτειά τους πρέπει να είναι μηδενικών και χαμηλών εκπομπών. Θα υπάρχει επίσης ένας υποστόχος για οχήματα μηδενικών εκπομπών, τόσο για αυτοκίνητα όσο και για φορτηγά. Οι στόχοι διαφοροποιούνται ανά κράτος μέλος.
Η Κομισιόν θα καθορίσει ελάχιστους εθνικούς στόχους σε διαφορετικά επίπεδα για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, ώστε να αντικατοπτρίζουν το διαφορετικό επίπεδο τεχνολογίας και ανάπτυξης της αγοράς. Οι δημόσιες αρχές θα έχουν πλήρη ευελιξία για τις αποφάσεις σε εθνικό επίπεδο όσον αφορά τα απαραίτητα μέτρα για την τόνωση της υιοθέτησης οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών από μεγάλες επιχειρήσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα την επίτευξη των στόχων της πρότασης.
Η παρούσα πρωτοβουλία θα διασφαλίσει ταυτόχρονα την ταχύτερη διαθεσιμότητα οικονομικά προσιτών οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών στην αγορά μεταχειρισμένων, καθιστώντας περισσότερα τέτοια οχήματα προσβάσιμα για επιχειρήσεις και πολίτες σε ολόκληρη την ΕΕ.
Επιπλέον, η παρούσα πρωτοβουλία θα υποστηρίξει εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε πολλά κράτη μέλη και θα δημιουργήσει ένα προβλέψιμο σήμα ζήτησης για τους κατασκευαστές οχημάτων και τους παρόχους υποδομών φόρτισης.
Οι ποσοστώσεις σε εταιρικά αυτοκίνητα για την Ελλάδα από το 2030 και 2035
Σημαντικές είναι οι διαφορές που καταγράφονται μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά στην υποχρεωτικότητα ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Για την Ελλάδα το ελάχιστο ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2030 ανέρχεται σε 31% ενώ ο συνδυασμός αμιγώς ηλεκτρικών ΙΧ με οχήματα χαμηλών εκπομπών ανέρχεται σε 48%.
Αντίστοιχα το ελάχιστο ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2035 ανέρχεται σε 56% ενώ ο συνδυασμός αμιγώς ηλεκτρικών ΙΧ με οχήματα χαμηλών εκπομπών ανέρχεται σε 67%.
Το υψηλότερο ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων το 2030 το οποίο ανέρχεται σε 58% έχουν Αυστρία, Βέλγιο Δανία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία και Σουηδία.
Αντίστοιχα το υψηλότερο ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων το 2035 το οποίο ανέρχεται σε 47% έχουν Αυστρία, Βέλγιο Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία και Σουηδία.
Οι ποσοστώσεις σε εταιρικά van για την Ελλάδα από το 2030 και 2035
Εξίσουν σημαντικές είναι οι διαφορές που καταγράφονται μεταξύ των κρατών μελών όσον αφορά στην υποχρεωτικότητα ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων.
Για την Ελλάδα το ελάχιστο ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών van από το 2030 ανέρχεται σε 25% ενώ ο συνδυασμός αμιγώς ηλεκτρικών ΙΧ με οχήματα χαμηλών εκπομπών ανέρχεται σε 28%.
Αντίστοιχα το ελάχιστο ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων από το 2035 ανέρχεται σε 56% ενώ ο συνδυασμός αμιγώς ηλεκτρικών ΙΧ με οχήματα χαμηλών εκπομπών ανέρχεται σε 67%.
Το υψηλότερο ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικών van το 2030 το οποίο ανέρχεται σε 47% έχουν Αυστρία, Βέλγιο Δανία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία και Σουηδία.
Αντίστοιχα το υψηλότερο ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικών van το 2035 το οποίο ανέρχεται σε 47% έχουν Αυστρία, Βέλγιο Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία και Σουηδία.