Τι θα γίνει με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το κοινωνικό leasing για ιδιώτες και τα ηλεκτρικά ταξί;
Το Carandmotor αποκαλύπτει το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την απανθρακοποίηση των μεταφορών.
Περαιτέρω στήριξη της ηλεκτροκίνησης θα επιχειρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε οι πολίτες και οι επαγγελματίες οδηγοί να μπορέσουν να αποκτήσουν «καθαρά» αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών CO2 βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα του αέρα αλλά και την υγεία των πολιτών.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να συνεχιστεί και το 2026 το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ενώ παράλληλα η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση να ενισχυθεί περαιτέρω με το «Κοινωνικό Leasing» που επίσης αναμένεται να εφαρμοστεί στην επόμενη χρονιά. Εκτός των παραπάνω το ΥΠΥΜΕ θα επιδιώξει να επαναφέρει το πρόγραμμα επιδότησης απόκτησης ηλεκτρικών Ταξί για να διευκολύνει την μετάβαση των επαγγελματιών οδηγών προς την ηλεκτροκίνηση.
BUY NOW
Αν εφαρμοστούν όλα τα παραπάνω προγράμματα επιδότησης απόκτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων τότε η Ελλάδα θα αποτελεί την μοναδική χώρα μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ που στηρίζει έμπρακτα την απανθρακοποίηση των μεταφορών.
Να υπενθυμίσουμε πως οι διαθέσιμοι πόροι στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» στις 9 Δεκεμβρίου 2025 ανέρχονταν σε 3,4 εκατ. ευρώ για ιδιώτες καταναλωτές και 1,1 εκατ. ευρώ για Νομικά πρόσωπα. Τα παραπάνω ποσά «μεταφράζονται» σε επιδότηση περισσότερων από 1.100 ηλεκτρικών αυτοκινήτων για ιδιώτες και πάνω από 360 ηλεκτρικά ΙΧ για Νομικά πρόσωπα.
Βέβαια να τονίσουμε ότι σε περίπτωση που εξαντληθούν οι πόροι του προγραμμάτος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» πριν τις 31 Δεκεμβρίου 2025 τότε η πλατφόρμα δεν θα δέχεται αιτήσεις και μέχρι να να ανερευθούν νέοι πόροι ώστε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ να ανακοινώσει την συνέχιση του προγράμματος οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για αυτό το διάστημα δεν θα δικαιούνται καμία επιδότηση.
Κοινωνικό Leasing με εισοδηματικά κριτήρια
Το Κοινωνικό Leasing όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr θα αφορά πάνω από 10.000 δικαιούχους και τα συναρμόδια Υπουργεία, με πρωταγωνιστή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα επιδιώξει να δώσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο στα ασθενέστερα νοικοκυριά επιδοτώντας με 150 ευρώ το ποσό της μηνιαίας μίσθωσης με αποτέλεσμα οι δικαιούχοι να επιβαρύνονται μόνο από περίπου 50 ευρώ και άνω, ανάλογα με το μοντέλο που θα έχουν επιλέξει, για το μηνιαίο μίσθωμα του ηλεκτρικού μοντέλου.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ήδη εφαρμοστεί στη Γαλλία και γνώρισε πολύ μεγάλη επιτυχία με αποτέλεσμα τα χρήματα του Κοινωνικού Leasing να εξαντληθούν σε λιγότερο από ένα ενάμιση μήνα!
Στην Ελλάδα το μηνιαίο μίσθωμα στο Κοινωνικό Leasing αναμένεται να ξεκινά από τα 200 ευρώ οπότε οι δικαιούχοι θα επιβαρύνονται με 50 ευρώ το μήνα αλλά σε αυτά τε έξοδα θα περιλαμβάνονται το Service, τα ασφάλιστρα, τα ελαστικά αλλά και οι βλάβες που πιθανό να προκύψουν κατά την διάρκεια της μίσθωσης.
Οι δικαιούχοι σύμφωνα με πληροφορίες θα χωριστούν σε δύο κατηγορίες που θα περιλαμβάνουν νέους ανθρώπους με χαμηλά εισοδήματα από 5.000 έως 12.500 ευρώ, ενώ η δεύτερη κατηγορία θα αφορά οικογένειες με εισόδημα από 10.000 ευρώ έως 25.000 ευρώ το οποίο θα προσαυξάνεται κατά 1.000 ή 1.500 ανά ανήλικο τέκνο.
Να τονίσουμε ότι στο Εθνικό Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο προβλέπεται επιδότηση ύψους 150 εκατ. ευρώ για 10.000 ευάλωτα νοικοκυριά, μέσο ποσό επιδότησης 15.000 ευρώ ανά οικογένεια, ώστε να μειωθεί πάρα πολύ ή να μηδενιστεί το μηνιαίο κόστος μίσθωσης κάποιου ηλεκτρικού οχήματος.
Την ίδια στιγμή 300 εκατ. ευρώ θα «μοιραστούν» 14.000 επιχειρήσεις για την αναβάθμιση του στόλου οχημάτων τους γεγονός που «μεταφράζεται» σε περίπου 21.500 ευρώ ανά επιχείρηση.
Τι θα γίνει με τα Ταξί;
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να επαναφέρει το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού Ταξί το οποίο θα αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου προγράμματος «Πράσινα Ταξί» με την επιδότηση να αγγίζει ακόμη και τις 22.500 ευρώ! Στο νέο πρόγραμμα είναι πολύ πιθανό να διατηρηθεί το ύψος της επιδότησης ώστε να μπορέσουν να διευκολυνθούν σημαντικά οι επαγγελματίες οδηγοί στην απόκτηση ενός ηλεκτρικού Ταξί μέσω του οποίου θα μειώσουν στο ελάχιστο και το κόστος χρήσης του οχήματός τους καθώς με μία φόρτιση που κοστίζει από 4,5 έως 7 ευρώ σε οικιακό ρεύμα θα μπορούν να διανύουν πάνω από 500 χλμ. ενώ για τα αντίστοιχα χιλιόμετρα με ένα Ταξί με κινητήρα εσωτερικής καύσης το κόστος μόνο από τα καύσιμα ανέρχεται σε τουλάχιστον 25 ευρώ! Δηλαδή ο χρήστης ενός ηλεκτρικού Ταξί γλιτώνει τουλάχιστον 20 ευρώ για κάθε 500 χλμ.