Διαζύγιο ανάμεσα σε Ford και Volkswagen

Ford Ranger Volkswagen Amarok

H Ford ανακοίνωσε ότι σταδιακά θα περιορίσει την εξάρτησή της από τον όμιλο Volkswagen, επενδύοντας στην εξέλιξη της δική της ηλεκτρικής πλατφόρμας για την ευρωπαϊκή αγορά.

Η μηχανολογική συγγένεια του Volkswagen Amarok με το Ford Ranger, τα ηλεκτρικά Vans και επαγγελματικά της Ford που βασίζονται στην τεχνολογία του γερμανικού ομίλου και αρκετά ακόμα προγράμματα βρίσκονται στον πυρήνα της συνεχιζόμενης συνεργασίας μεταξύ της VW και της εταιρείας του μπλε οβάλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα, όμως, η Ford προχωρά στο πλάνο της αποδέσμευσής της από αυτή την συνεργασία, καθώς σταδιακά εξελίσσει τις δικές της τεχνολογίες και πλατφόρμες για τα ηλεκτρικά της οχήματα των προσεχών ετών. Το πλάνο αυτό αφορά μόνο στα αυτοκίνητα της Ford Ευρώπης, όπου θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά από το 2030.

Η χρήση της πλατφόρμας MEB του ομίλου VW από τη Ford Ευρώπης της έσωσε περίπου δύο χρόνια εξέλιξης, αλλά τώρα ήρθε ο καιρός η δεύτερη να επενδύσει στη δημιουργία της δικής της ηλεκτρικής πλατφόρμας - σύμφωνα με τον διευθυντή εξέλιξης των EV της Ford Ευρώπης, Martin Sanders.

Μέχρι την ολοκλήρωση της εξέλιξης και κατασκευής της πλατφόρμας αυτής, η Ford θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί την MEB για τα ηλεκτρικά ευρωπαϊκά της οχήματα. Για το σκοπό αυτό, η Ford Ευρώπης επενδύει 2 δισεκατομμύρια δολάρια στο εργοστάσιό της στην Κολωνία της Γερμανίας - ώστε να το προαρμόσει για την κατασκευή ηλεκτρικών βασισμένων στην ΜΕΒ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο αυτοκίνητο που θα βγει από το αναβαθμισμένο αυτό εργοστάσιο της Κολωνίας θα είναι ένα Sport Crossover, κάποια στιγμή μέσα στο 2024. Μέχρι τότε, η Ford Ευρώπης θα κατασκευάζει αλλού, βασισμένο στην πλατφόρμα ΜΕΒ πάντα, ένα Crossover της κατηγορίας του VW ID.4 - το οποίο θα παρουσιαστεί τους προσεχείς μήνες.

Η νέα πλατφόρμα της Ford αναμένεται να μπει στην παραγωγή το δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε. Τα αυτοκίνητα του μπλε οβάλ που θα βασίζονται σε αυτήν θα παράγονται στο εργοστάσιο της Valencia, στην Ισπανία, το οποίο επίσης θα δεχθεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις με μια αντίστοιχη επένδυση. Το εργοστάσιο αυτό προς το παρόν παράγει τα S-Max και Galaxy, τα οποία σύντομα θα φτάσουν στο τέλος της παραγωγής τους.

Προς το παρόν, υποστηρίζει ο Sanders, δεν έχει ακόμη καθοριστεί με ακρίβεια η χρονική στιγμή που θα είναι έτοιμο το εργοστάσιο της Valencia, πότε θα ξεκινήσει να κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ποιά θα είναι αυτά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ