Πρόκειται για μία από τις πρεμιέρες του Japan Mobility Show 2025 που έχουν ήδη συζητηθεί πολύ.
Ο λόγος για το πρωτότυπο Daihatsu K-Open. Λίγο το όνομα, λίγο το σχήμα και ο χαρακτήρας του μοντέλου, είναι ξεκάθαρη η σύνδεση με το Copen. Ένα από τα «παγκόσμια» μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας που κυκλοφορεί και στους ελληνικούς δρόμους.
Βρίσκεται πια στη δεύτερη γενιά του, η παραγωγή της οποίας θα σταματήσει στο δεύτερο μισό του 2026. Παρότι μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάτι σαφές για την… επόμενη ημέρα, αυτό το πρωτότυπο και τα λόγια των υπευθύνων της μάρκας κατά την παρουσίασή του, ανοίγουν το δρόμο για την έλευση και διαδόχου. Όμως παρά τη γνώριμη εμφάνιση, αναμένεται να έχει πολλές και σημαντικές διαφοροποιήσεις.
BUY NOW
Η βασικότερη, είναι πως ακολουθεί τα βήματα του (επίσης πρωτότυπου) Vision Concept που είδαμε πριν από μερικά χρόνια. Έχει δηλαδή την κίνηση στον πίσω άξονα. Και η Daihatsu φέρεται να δουλεύει πάνω σε νέα πλατφόρμα που να αφορά μοντέλα με την κίνηση πίσω.
Είναι χαρακτηριστικά όσα είπε ο CEO της Toyota (η Daihatsu είναι θυγατρική της), Koji Sato: «Ίσως να είναι δύσκολο να μεταδώσω πόσο εντυπωσιακό είναι, αλλά το να πετύχεις πίσω κίνηση σε ένα αυτοκίνητο με μπροστινό κινητήρα και τόσο μικρό αμάξωμα είναι πραγματικά απίστευτο. Πρέπει να τοποθετήσεις χαμηλά τον κινητήρα, να… πακετάρεις προσεκτικά το κιβώτιο και τον άξονα μετάδοσης, και να σχεδιάσεις το χώρο των πεντάλ έτσι ώστε όλα να χωρέσουν αρμονικά μέσα στο αμάξωμα. Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για το πόσο δύσκολο είναι, αλλά με λίγα λόγια, αυτό το αυτοκίνητο είναι γεμάτο από τη σοφία και την ευρηματικότητα των μηχανικών του».
Η παρουσίαση του K-Open δεν συνοδεύτηκε από αποκάλυψη τεχνικών χαρακτηριστικών, υπάρχουν όμως δύο πράγματα που θα χαροποιήσουν τους… παραδοσιακούς: η ύπαρξη θερμικού κινητήρα αλλά και μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.
Πάντως αισθητικά, όλα Copen σου θυμίζουν. Από τα στρογγυλά εμπρός φανάρια που παραπέμπουν στην πρώτη γενιά του (2002–2012), η έλλειψη οροφής (και οι δύο γενιές είχαν επιλογή αναδιπλούμενης μεταλλικής οροφής).
Το οδηγοκεντρικό εσωτερικό δίνει έμφαση στην αναλογική σχεδίαση, εγκαταλείποντας την κεντρική οθόνη του Vision concept. Υπάρχει παραδοσιακό χειρόφρενο πίσω από τον μοχλό του πεντατάχυτου κιβωτίου, ενώ οι περισσότερες λειτουργίες βρίσκονται στο τιμόνι. Κάποια διακόπτες αφής βρίσκονται στην κονσόλα, οι λαβές των θυρών έχουν αντικατασταθεί από υφασμάτινους ιμάντες, και τα καθίσματα έχουν έντονη πλευρική στήριξη.
Όπως είπαμε, η τρέχουσα γενιά του Copen θα συνεχίσει να παράγεται και την επόμενη χρονιά – συγκεκριμένα μέχρι τον Αύγουστο. Πράγμα που μεταφέρει την πρεμιέρα της τρίτης γενιάς του μοντέλου, στο 2027.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ