Crash Test μεταχειρισμένου 20ετίας. Πόσο ασφαλές είναι σήμερα;

Crash Test μεταχειρισμένο Hyundai Gest 20 ετών DEKRA 2022

Για όλους εκείνους που έχουν το παραπάνω ερώτημα στο μυαλό τους η γερμανική DEKRA αποφάσισε να δώσει μια εμπεριστατωμένη απάντηση με crash test αυτοκινήτου 18 ετών.

Η ασφάλεια που προσφέρουν τα σύγχρονα επιβατικά αυτοκίνητα έχει κάνει πραγματικά άλματα τα τελευταία χρόνια, τόσο στον τομέα της ενεργητικής όσο και σε εκείνον της παθητικής ασφάλειας.

Οι προδιαγραφές δοκιμών ασφάλειας έχουν γίνει σημαντικά πιο αυστηρές σε σχέση ακόμη και με το πρόσφατο παρελθόν (πριν από δέκα χρόνια για παράδειγμα) και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη που θέλουν να πρωταγωνιστούν με θετικό τρόπο στις δοκιμές ασφάλειας των ανεξάρτητων ευρωπαϊκών οργανισμών έχουν κάνει τεράστιες επενδύσεις στην προσπάθεια μείωσης στους τραυματισμούς των επιβατών αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέρος αυτής της επένδυσης πηγαίνει και στην εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων ασφάλειας ενός αυτοκινήτου, τα οποία σχεδιάζονται για να παραμείνουν «μάχιμα» μέχρι και το τέλος της ζωής των αυτοκινήτων.

Crash Test μεταχειρισμένο Hyundai Gest 20 ετών DEKRA 2022

Αυτό ακριβώς προσπάθησε να εξακριβώσει και η γερμανική DEKRA , οι άνθρωποι της οποίας υπέβαλλαν σε κανονικό crash test ένα 18χρονο μεταχειρισμένο Hyundai Getz, ένα μοντέλο δηλαδή που έχει συμπληρώσει σχεδόν δύο δεκαετίες ζωής και έχει χρησιμοποιηθεί κανονικά σε πραγματικές συνθήκες.

Με 270.000 χλμ. στο οδόμετρο του, το μικρό αυτοκίνητο πόλης της κορεάτικης εταιρείας δεν κατάφερε να περάσει τον τελευταίο έλεγχο «ΚΤΕΟ» στη Γερμανία λόγω της σκουριάς που εντοπίστηκε στους άξονες μετάδοσης. Η επισκευή του κρίθηκε οικονομικά ασύμφορη από τον ιδιοκτήτη του, σε σχέση με την πραγματική αξία του αυτοκινήτου πόλης της Hyundai και οι Γερμανοί δεν έχασαν την ευκαιρία να το δοκιμάσουν, πριν αυτό πάρει το δρόμο της ανακύκλωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεμένο σε καλώδιο που το τραβούσε, το Hyundai Getz προσέκρουσε σε τοίχο με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και τα αποτελέσματα, τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως, είναι τουλάχιστον καθησυχαστικά.

Οι Γερμανοί αναφέρουν πως τόσο οι προεντατήρες των ζωνών ασφάλειας όσο και οι πυροκροτητές των αερόσακων έκαναν σωστά τη δουλειά τους, με τους πρώτους να ενεργοποιούνται 7 χλστ. του δευτερολέπτου μετά την επαφή με τον τοίχο και τους δεύτερους μόλις δύο χιλιοστά αργότερα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, όλη η «διαδικασία» κράτησε 37,9 χλστ. του δευτερολέπτου, λιγότερο από τον μισό χρόνο που χρειάζεται για να ανοιγοκλείσει κανείς τα μάτια του...

Hyundai Getz Crash

Σωστή σύμφωνα με τη DEKRA, ήταν και η συμπεριφορά του αμαξώματος του Getz, έχοντας φυσικά ως δεδομένο ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε πριν από 20 χρόνια και με λίγα λόγια δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ευθέως σε παθητική ασφάλεια ένα σύγχρονο μοντέλο. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του διαφορετικά σενάρια πρόσκρουσης, όπως είναι για παράδειγμα μια πλαγιομετωπική σύγκρουση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τρόπος που το αμάξωμα του Getz διαχειρίστηκε τις δυνάμεις ικανοποίησε τους Γερμανούς με τα πεντάλ και το τιμόνι να μην εισχωρούν στην καμπίνα, ενώ οι πόρτες του άνοιξαν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

Με την Ελλάδα να έχει τον 4ο γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα και με επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το συγκεκριμένο αποτέλεσμα αφορά ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων οδηγών που δείχνει παράλληλα ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να συνεχίσει να είναι ασφαλές για πολλά χρόνια, εφόσον όμως η περιοδική του συντήρηση γίνεται προβλεπόμενα.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ