
Το GAC Pickup 01 έρχεται το 2027 για να ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αγοράς με φουτουριστική σχεδίαση, προηγμένες τεχνολογίες και ηλεκτρική καρδιά, βάζοντας στο στόχαστρο το μοντέλο της Tesla.
Η GAC, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, έδειξε τα μελλοντικά της σχέδια στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2025, όπου και βρεθήκαμε, παρουσιάζοντας ένα μοντέλο που δεν κρύβει τις βλέψεις του απέναντι στο Tesla Cybertruck.
Ο λόγος για το GAC Pickup 01, ένα φουτουριστικό, αμιγώς ηλεκτρικό pick-up, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε μορφή concept, αλλά έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα κυκλοφορεί το 2027. Μάλιστα δεν προορίζεται για την αγορά της Κίνα αλλά θα εξαχθεί αμέσως, με την Αυστραλία, Σαουδική Αραβία, Χιλή και Μεξικό να περιλαμβάνονται στους πρώτους προορισμούς, στο πλαίσιο της στρατηγικής διεθνούς εξάπλωσης “One GAC 2.0”.
BUY NOW

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κινεζική αγορά, τα pick-up είχαν για χρόνια περιθωριακό ρόλο, καθώς κατατάσσονταν στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και υπόκεινται σε αυστηρούς περιορισμούς. Ωστόσο, παρά τους περιορισμούς, μέσα στο 2024 καταγράφηκαν σημαντικά νούμερα αφού από τα 3,873 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα που πουλήθηκαν και εξάχθηκαν συνολικά, περισσότερες από 900.000 μονάδες αφορούσε λεωφορεία, επαγγελματικά ηλεκτρικά και φυσικά pick-up.

Τα τελευταία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 1/12 των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων, με το ποσοστό αυτό να φαίνεται πως ενισχύεται ακόμα περισσότερο. Είναι χαρακτηριστικό πως το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι εξαγωγές κινεζικών pick-up άγγιξαν τις 62.000 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 31% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, έχοντας πλέον “καπαρωμένο” το 45% των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας παγκοσμίως.

Το concept Pickup 01 σχεδιάστηκε ως ένα «all around» ηλεκτρικό pick-up, κατάλληλο τόσο για αστικές μετακινήσεις όσο και για σκληρές off-road αποστολές. Βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα GAIA (GAC Adaptive Intelligent Architecture), η οποία προσφέρει ενεργό έλεγχο της ανάρτησης, παραμετροποίηση της απόδοσης και δυνατότητα επιλογής κίνησης. Η εμφάνιση του οχήματος είναι φουτουριστική, με έντονες ακμές, τεράστια ελαστικά, μεγάλη απόσταση από το έδαφος, και ενιαία φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, θυμίζοντας κάτι ρομποτικό.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση διατηρεί την ίδια φουτουριστική λογική με κόκκινες λεπτομέρειες και τιμόνι με επίπεδη βάση, ενώ το cockpit χαρακτηρίζεται ως “dual-mode intelligent”, με δυνατότητα πλήρους προσαρμογής ανάλογα το περιβάλλον που κινείται το όχημα (πόλη, εργοτάξια, βουνά, χιόνι). Ταυτόχρονα αναμένεται να συμπληρώσουν την τεχνολογική παλέτα του οχήματος προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ψηφιακοί καθρέφτες, κρυφές χειρολαβές και ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ