Το αυτόνομο αστικό λεωφορείο βγαίνει στους δρόμους

Σε δοκιμές το αυτόνομο λεωφορείο 2022 Ευρώπη

Ένα από τα πιο προχωρημένα προγράμματα αυτόνομης οδήγησης στα ΜΜΜ έχει ξεκινήσει επί ευρωπαϊκού εδάφους με το αυτόνομο αστικό λεωφορείο να δοκιμάζεται ήδη στους δρόμους.

Η αυτόνομη οδήγηση ενός οχήματος δεν χρειάζεται να συνδέεται απαραίτητα με την ηλεκτροκίνηση όπως μας αποδεικνύει το φιλόδοξο project στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ονόματι project CAVForth, οι δοκιμές του αυτόνομου λεωφορείου του συγκεκριμένου πιλοτικού προγράμματος έχουν ήδη ξεκινήσει στη Σκωτία και συγκεκριμένα στην πρωτεύουσα της χώρας, το Εδιμβούργο.

Η εξέλιξη του αυτόνομου λεωφορείου με το σύστημα αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 4 χρηματοδοτείται από κρατικό Κέντρο Διασυνδεδεμένων και Αυτόνομων Οχημάτων Centre for Connected and Autonomous Vehicles (CCAV) και πραγματοποιείται σε συνεργασία με την εταιρεία Stagecoach, την Εθνική Υπηρεσία Μεταφορών της Σκωτίας, Transport Scotland, την μεγαλύτερη βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία λεωφορείων Alexander Dennis και την εταιρεία εξέλιξης τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης Fusion Processing.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λεωφορείο που θα δοκιμαστεί τις επόμενες ημέρες είναι ένα κανονικού μεγέθους αστικό λεωφορείο στο οποίο μπορούν να επιβιβαστούν έως και 43 άτομα. Το μήκος του φτάνει στα 11,8 μέτρα και για την κίνηση του φροντίζει ένα 6κύλινδρο μοτέρ πετρελαίου. Κατά τις δοκιμές θα επιβιβάζονται έως και 35 επιβάτες.

Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το αυτόνομο λεωφορείο μπορεί να φτάσει έως και τα 80 χλμ./ώρα σε λειτουργία αυτοματοποιημένης οδήγησης. Tο σύστημα που «φροντίζει» για την οδήγηση του λεωφορείου αλλά και την επικοινωνία του με τις υποδομές αποτελεί εξέλιξη της αγγλικής Fusion Processing ενός από τους βασικούς συνεργάτες του συγκεκριμένου project.

Κατά τη διάρκεια αυτών των δύο εβδομάδων στις δοκιμές θα συμμετέχουν πέντε αυτόνομα λεωφορεία καλύπτοντας μια διαδρομή συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων με τη δυνατότητα μεταφοράς έως και 10.000 επιβατών σε διάστημα μίας εβδομάδας. Έχοντας τη δυνατότητα αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 4, μέσα στα αυτόνομα λεωφορεία θα υπάρχει και οδηγός, με στόχο αυτός να περιορίζεται απλά στην επιτήρηση της εύρυθμης λειτουργίας τους, χωρίς να επεμβαίνει στην οδήγηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο project συμμετέχει και το κοινό με 500 επιλεγμένους πολίτες να προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το τι θα τους έκανε να νιώσουν πιο άνετα χρησιμοποιώντας ένα όχημα μαζικής μεταφοράς που οδηγείται μόνο του. Για τις ανάγκες του προγράμματος, οι επαγγελματίες που βρίσκονται στη θέση του οδηγού έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση 20 οδηγοί, ενώ μέσα στο λεωφορείο θα υπάρχει ένα επιπλέον άτομο το οποίο θα εξηγεί στους επιβάτες το project και θα απαντά σε οποιαδήποτε σχετική απορία.

Μετά από τις δοκιμές θα ακολουθήσει και η κανονική ενσωμάτωση των αυτόνομων λεωφορείων στις υπηρεσίες της πρωτεύουσας, κάτι που αναμένεται να γίνει προς τα τέλη του καλοκαιριού.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ