Γιατί τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν σαμπρέλα

Σαμπρέλα

Η πατροπαράδοτη σαμπρέλα αποτελεί μακρινό παρελθόν για τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ποιοι είναι όμως οι λόγοι για τους οποίους ο γνωστός στους περισσότερους αεροθάλαμος πέρασε από τη μία ημέρα στην άλλη στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Η σαμπρέλα, γνωστή και ως αεροθάλαμος, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς ακόμα και εκείνοι που δεν έχουν ζήσει στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας της, στους δύο και στους τέσσερις τροχούς, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τη γνωρίζουν από την παρουσία της ανάμεσα στις προδιαγραφές των ποδηλάτων.

Το ερώτημα που εύλογα προκύπτει, λοιπόν, είναι γιατί η πατροπαράδοτη σαμπρέλα ή ο αεροθάλαμος, έπαψε από τη μία ημέρα στην άλλη να μας συντροφεύει και να μας απασχολεί, χάνοντας οριστικά τη θέση της στο εσωτερικό των ελαστικών ενός αυτοκινήτου;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη απάντηση στο ερώτημα που χάθηκαν οι σαμπρέλες, έρχεται από την ανάπτυξη της απαιτούμενης τεχνολογίας η οποία οδήγησε με μαθηματική ακρίβεια στον αφανισμό τους. Επί της ουσίας αυτό που έβαλε τέλος στην καριέρα των αεροθαλάμων, ήταν η ανάπτυξη νέων κατασκευαστικών τεχνολογιών στη βιομηχανία των ελαστικών.

Σαμπρέλα

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, τα ελαστικά απέκτησαν την ικανότητα να διατηρούν τον αέρα στο εσωτερικό τους χωρίς τη χρήση σαμπρέλας, δημιουργώντας έναν αεροστεγή θάλαμο. Παράλληλα με τα ελαστικά, αναπτύχθηκαν και οι ζάντες, υποστηρίζοντας την προσπάθεια εγκατάλειψης μιας απαρχαιωμένης πρακτικής.

Με ή χωρίς σαμπρέλα;

Ένα ακόμα ερώτημα που προκύπτει από τη συζήτηση γύρω από τους αεροθαλάμους των ελαστικών είναι τα πλεονεκτήματα και κυρίως τα μειονεκτήματα τα οποία αφήσαμε πίσω μας, εγκαταλείποντας με τη βοήθεια της τεχνολογίας τις σαμπρέλες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα των tubeless ελαστικών είναι η εξοικονόμηση βάρους η οποία προέκυψε από την αφαίρεση του πρόσθετου αεροθαλάμου από το εσωτερικό τους. Μικρότερο βάρος, σημαίνει αυτομάτως μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερο κόστος για τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Εστιάζοντας στο κόστος χρήσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι η απουσία σαμπρέλας στο εσωτερικό ενός ελαστικό περιορίζει και το κόστος που προκύπτει για τη συντήρηση-επισκευή σε περίπτωση, π.χ. ενός κλαταρίσματος.

Κρίσιμο είναι και το γεγονός ότι ένα tubeless ελαστικό σε περίπτωση διάτρησης χάνει με μικρότερη ταχύτητα τον αέρα από το εσωτερικό του, σε αντίθεση με έναν αεροθάλαμο στον οποίο η απώλεια πίεσης προκύπτει άμεσα με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ασφάλειά μας στον δρόμο.

Αξίζει σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι οι κατασκευαστές έχουν αναπτύξει διάφορες τεχνολογίες ώστε να μειώσουν περαιτέρω τον κίνδυνο που προκύπτει από τη διάτρηση ενός ελαστικού και την απώλεια πίεσης που ακολουθεί.

Ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα των ελαστικών χωρίς σαμπρέλα είναι η ανάπτυξη χαμηλότερων θερμοκρασιών κατά την κύλισή τους στην άσφαλτο, καθώς στο εσωτερικό τους δεν υπάρχουν επιμέρους τμήματα τα οποία μετακινούνται και τρίβονται μεταξύ τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ