Το πρώτο αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι είναι γεγονός - Η τεχνολογία που φέρνει την επανάσταση (video)

αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι

Η Baidu παρουσίασε το Apollo RT6, ένα ηλεκτρικό αυτονομίας επιπέδου 4 χωρίς τιμόνι και πετάλια, και είναι έτοιμος να το βγάλει στην αγορά και τιμή λίγο πάνω από 36 χιλιάδες ευρώ.

Η Baidu συνοδεύεται από το χαρακτηρισμό «Google της Κίνας», καθώς η πρώτη και σπουδαιότερη δραστηριότητά της ήταν η δημιουργία ενός μηχανισμού αναζήτησης στο internet. Όπως, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει στρέψει την προσοχή και τις επενδύσεις της στην ηλεκτροκίνηση και στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανέπτυξε το λογισμικό Apollo, το οποίο διαθέτει σε δεκάδες εταιρείες -συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών- και το εφάρμοσε στο στόλο των αυτόνομων ταξί που ξεκίνησε να δημιουργεί από το καλοκαίρι του 2021, και έπειτα στο ηλεκτρικό ROBO-01 που αποκάλυψε πρόσφατα.

Λίγο νωρίτερα, στις αρχές του '21, είχε ανακοινώσει τη συνεργασία της με τη Geely για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και δύο μήνες μετά τη δημιουργία της εταιρείας ρομποτικών εφαρμογών JIDU με επένδυση 300 εκατομμυρίων ευρώ.

Τώρα, το Apollo RT6 χρησιμοποιεί την 6η γενιά του λογισμικού αυτόνομης οδήγησης της Baidu, και είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας που δημιουργήθηκε εν λευκώ. Είναι ένα κανονικό MPV-Van με Crossover στοιχεία, για το οποίο η Baidu τρέφει φιλόδοξες εμπορικές προσδοκίες - ειδικά με δεδομένο ότι θα το διαθέτει στην Κίνα έναντι 250 χιλιάδων γουάν (δηλαδή 36.260 ευρώ).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι μια αρκετά χαμηλή τιμή, αν αναλογιστεί κανείς την πολυπλοκότητα της ψηφιακής τεχνολογίας που απαιτεί η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4. Για την ακρίβεια είναι φτηνό ακόμα και ως απλώς ηλεκτρικό. «Ο μαζικός περιορισμός του κόστους θα μας επιτρέψει να διαθέσουμε δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα [του Apollo] σε όλη την Κίνα. Οδεύουμε προς ένα μέλλον όπου η χρήση ενός αυτόνομου ταξί θα κοστίζει το μισό από τη χρήση ενός κανονικού ταξί σήμερα» είπε ο CEO της Baidu, Robin Li.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την αυτόνομη κίνηση επιπέδου 4 χρησιμοποιεί 38 αισθητήρες: 8 LiDAR, 6 ραντάρ με μικροκύματα και 12 ραντάρ υπερήχων, καθώς και 12 κάμερες. Αρκετοί από τους αισθητήρες αυτούς είναι ενσωματωμένοι στην πανοραμική γυάλινη οροφή.

Παρά το μέγεθός του, το Apollo RT6 χωρά μόνο δύο επιβάτες. Το τιμόνι και τα πετάλια είναι αφαιρούμενα, ώστε να προσφέρουν περισσότερο χώρο, ενώ μπορούν και να προστεθούν άλλα δύο καθίσματα, υπολογιστές, οθόνες και κονσόλες παιχνιδιών. Τα φώτα του είναι διαδραστικά με τους χρήστες του δρόμου, ώστε να τους προβάλλουν ενδείξεις σχετικά με την κίνηση του αυτοκινήτου.

Το Apollo RT6 θα προστεθεί στο στόλο Apollo Go των robotaxi της Baidu σε περίπου ένα χρόνο. Μετά την αρχική δοκιμαστική τους περίοδο, θα συμβάλλει στην αύξηση του στόλου αυτού από τα 10.000 αυτοκίνητα που περιλαμβάνει σήμερα, στα περίπου 100 χιλιάδες. Έτσι, η κινεζική εταιρεία θέλει να επεκτείνει το στόλο της σε 65 πόλεις της Κίνας ως το 2025, και σε 100 πόλεις ως το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ