eko rally acropolis

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο ήπια υβριδικό Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Mild Hybrid 48V

Το Toyota Land Cruiser περνάει σε μια νέα εποχή, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία του θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά με ήπια υβριδικό σύστημα.

Το νέο Toyota Land Cruiser Hybrid 48V εισάγει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση, καλύτερη απόκριση και αυξημένη απόδοση στην καθημερινή οδήγηση, χωρίς να θυσιάζει τις παραδοσιακές εκτός δρόμου ικανότητες που έχουν καθιερώσει το όνομα Land Cruiser εδώ και πάνω από 70 χρόνια.

Toyota Land Cruiser 48V
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα γενιά του εμβληματικού SUV παρουσιάστηκε στα τέλη του 2024 και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA τύπου σκάλας (body-on-frame), η οποία προσφέρει αυξημένη ακαμψία και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, χωρίς να αλλοιώνει τον off-road χαρακτήρα που το καθιστά σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα της Toyota έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να ενσωματωθεί πιο εύκολα σε υπάρχοντα συστήματα μετάδοσης, χωρίς να απαιτείται σημαντικός επανασχεδιασμό, σε αντίθεση με ένα πλήρως υβριδικό σύστημα. Χάρη σε αυτή την ευελιξία, η τεχνολογία 48V ενσωματώθηκε πρόσφατα και στο νέο Toyota Hilux.

Toyota Land Cruiser 48V

Η ήπια υβριδική διάταξη 48V συνδυάζει τον γνωστό turbodiesel κινητήρα 2,8 λίτρων με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Direct Shift, έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μετατροπέα DC-DC. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που δεν περιορίζει καθόλου τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα τη δυνατότητα διέλευσης από νερό βάθους έως 700 mm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει την επιτάχυνση και την επανεκκίνηση του κινητήρα, προσφέροντας πιο ομαλή και αθόρυβη λειτουργία στο σύστημα stop-start, το οποίο ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ως προς τη διάρκεια απενεργοποίησης του κινητήρα (NORMAL ή LONG). Επιπλέον, σε ανηφορικές επιφάνειες το σύστημα διατηρεί αυτόματα την πίεση στο φρένο έως ότου παραχθεί επαρκής ροπή για ασφαλή εκκίνηση.

Toyota Land Cruiser 48V

Σε εκτός δρόμου χρήση, η υβριδική υποβοήθηση ενισχύει την ευελιξία του οχήματος σε χαμηλές ταχύτητες και δύσβατα τερέν, με τον οδηγό να ενημερώνεται μέσω του πίνακα οργάνων για τη λειτουργία του συστήματος (CHG, ECO ή PWR).

Η μπαταρία ιόντων λιθίου αποτελείται από 13 κυψέλες, έχει χωρητικότητα 4,3 Ah και ζυγίζει μόλις 7,6 κιλά, κι όταν είναι πλήρως φορτισμένη μπορεί να παρέχει επιπλέον 12 kW και 65 Nm ροπής κατά την εκκίνηση. Είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο φόρτωσης, χωρίς να περιορίζει τον διαθέσιμο χώρο, ενώ διαθέτει αυτόνομο σύστημα ψύξης και φίλτρο σκόνης, επιτρέποντας την απρόσκοπτη λειτουργία της σε δύσκολες συνθήκες. Η φόρτιση της γίνεται είτε μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας είτε απευθείας από τον κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Land Cruiser 48V

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια λειτουργεί με έναν τεντωτήρα ιμάντα δύο βραχιόνων, σχεδιασμένο ειδικά για χρήση σε πετρελαιοκινητήρες και σε απαιτητικά τερέν. Στόχος του είναι η βελτίωση της απόκρισης, της επιτάχυνσης και της συνολικής αξιοπιστίας.

Ο ιμάντας διαθέτει στρώση από υψηλής αντοχής βαμβακερό ύφασμα και κορδόνι αραμιδίου, ενώ ενισχύεται με ειδικά στοπ και ελαστικούς συνδέσμους ώστε να μειώνονται οι κραδασμοί και να περιορίζεται ο θόρυβος. Παράλληλα, διατηρεί τη σωστή τριβή ακόμη και όταν είναι βρεγμένος, εξασφαλίζοντας σταθερή απόδοση κατά την οδήγηση μέσα σε νερό.

Toyota Land Cruiser 48V
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όλα τα ευρωπαϊκά Land Cruiser θα υιοθετήσουν τη νέα υβριδική τεχνολογία, με τις παραγγελίες να ανοίγουν σύντομα και οι πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στα τέλη του 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ