
Το εικονιζόμενο ηλεκτρικό λεωφορείο της Toyota, ονομάζεται e-Palette και διατίθεται στην αγορά της Ιαπωνίας. Είναι φουτουριστικό, τεχνολογικά προηγμένο, αλλά ταυτόχρονα και κάπως… «αλμυρό» σε τιμή.
Μπορεί να μοιάζει ιδιαίτερα μοντέρνο και μπροστά από την εποχή του, όμως οι πωλήσεις του έχουν ήδη ξεκινήσει. Το κόστος του ανέρχεται στις 167.000 ευρώ περίπου, αν και με τη γενναιόδωρη επιδότηση που δίνει το κράτος (γύρω στις 91.000 ευρώ) για τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, πέφτει αυτομάτως στις 76.000 ευρώ.

Το συγκεκριμένο μίνι λεωφορείο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 17 άτομα. Τον οδηγό στην κεντρική θέση του μπροστινού καθίσματος, 4 καθήμενους και άλλους 12 όρθιους. Εξωτερικά ξεχωρίζει για το τετράγωνο του σχήμα, τις μεγάλες επιφάνειες των κρυστάλλων και φυσικά το τοποθετημένο λογότυπο της εταιρείας, εμπρός αλλά και πίσω.
BUY NOW
Το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4,95 μέτρα, το πλάτος τα 2,08 μέτρα και το ύψος τα 2,65 μέτρα. Διαθέτει δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες στην αριστερή πλευρά με πλάτος 1,28 μέτρα και ύψος 1,90 μέτρα. Το δάπεδο είναι αρκετά χαμηλό για εύκολη πρόσβαση και υπάρχει και ηλεκτρική ράμπα για αναπηρικό αμαξίδιο.

Το βάρος του αυτόνομου e-Palette (επιπέδου 2) είναι 2.950 κιλά, ενώ εξοπλίζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 72,82 kWh. Η αυτονομία φτάνει τα 250 χιλιόμετρα περίπου και η φόρτιση για το 80% διαρκεί 40 λεπτά (συνεχές ρεύμα 90 kW). Ο ένας και μοναδικός ηλεκτροκινητήρας που χρησιμοποιεί, αποδίδει 204 ίππους και 266 Nm ροπής. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 80 χλμ./ώρα.
Η αυτόνομη οδήγηση αρχίζει να επεκτείνεται διεθνώς. Η Toyota δεν είναι η μόνη εταιρεία που εξελίσσει ένα τέτοιο μέσο μεταφοράς. Η Renault συνεργάζεται με τη νεοσύστατη κινεζική WeRide, με σκοπό την κατασκευή κάτι ανάλογου. Στο ίδιο «παιχνίδι» έχει μπει τόσο η Volkswagen με το Moia, όσο και η Tesla με το Robovan.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ