Toyota: Αυτό είναι είναι το καύσιμο που θα «τελειώσει» το diesel -Σε ποια τεχνολογία επενδύουν οι Ιάπωνες

Η Toyota όχι μόνο συνεχίζει να επενδύει στους κινητήρες υδρογόνου, αλλά θεωρεί ότι το εν λόγω καύσιμο θα αντικαταστήσει το diesel και εν τέλει θα καθιερωθεί.
Η απεξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τα ορυκτά καύσιμα τα επόμενα χρόνια αποτελεί βασικό στόχο πολλών χωρών παγκοσμίως, οι οποίες έχουν θέσει ως στόχο να μειώσουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος και τις επιπτώσεις στο κλίμα από τις εκπομπές ρύπων.
Το υδρογόνο είναι ένα καύσιμο που θα μπορούσε να δώσει τη λύση στην παραπάνω απεξάρτηση, με την Toyota να είναι μία από τις λιγοστές εταιρείες που επενδύουν στο εν λόγω καύσιμο, και μάλιστα εδώ και περίπου 30 χρόνια.
BUY NOW
Την ώρα που αρκετοί κατασκευαστές στρέφονται προς τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, η ιαπωνική εταιρεία, παρόλο που τα τελευταία χρόνια έχει εμπλουτίσει τη γκάμα της με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, παραμένει προσηλωμένη στο υδρογόνο.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Sean Hurley, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας, τόνισε πως τα υδρογονοκίνητα οχήματα θα αντικαταστήσουν τα πετρελαιοκίνητα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε πως «το πετρέλαιο κίνησης δεν θα έχει την αναγνώριση που του αξίζει μέσα στην επόμενη δεκαετία, αλλά πέρα από αυτό το χρονικό πλαίσιο, πιστεύω ότι το υδρογόνο θα αντικαταστήσει το diesel και εν τέλει θα το ξεπεράσει όχι στο άμεσο μέλλον, αλλά μακροπρόθεσμα. Και αυτό γιατί μπορεί να κάνει ό,τι μπορεί να κάνει κι ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο».

Τα πρώτα οχήματα κυψελών καυσίμου της Toyota εμφανίστηκαν τη δεκαετία του 1990, ενώ ιστορικά η πρώτη χρήση του ως πηγή ενέργειας σημειώθηκε το 1807 και αποδίδεται στον François Isaac de Rivaz. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 19ου αιώνα, αρκετοί επιστήμονες πειραματίστηκαν με το υδρογόνο και τις πρώιμες τεχνολογίες κυψελών καυσίμου.
Ωστόσο με την άνοδο και την επικράτηση των βενζινοκινητήρων στις αρχές του 20ού αιώνα, η έρευνα γύρω από το υδρογόνο πέρασε στο περιθώριο. Ώσπου το 2014, η Toyota παρουσίασε το Mirai, το πρώτο της υδρογονοκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής, ενώ η Honda είχε προηγηθεί το 2008 με το FCX Clarity.

Παρά τις χαμηλές «πτήσεις» και των δύο μοντέλων στην αγορά, η Toyota δεν έχει σταματήσει να πιστεύει στο υδρογόνο, ενώ και η BMW παρουσίασε πρόσφατα το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το οποίο σχεδιάζει να περάσει στη μαζική παραγωγή το 2028.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ