Στον κόσμο των υπερ-συλλεκτικών Lamborghini, δηλαδή των αριστουργημάτων της Sant’ Agata που δημιουργήθηκαν σε ελάχιστα αντίτυπα, ο Ελβετός συλλέκτης Albert Spiess αποτελεί ίσως τη σημαντικότερη φιγούρα.
Για πρώτη φορά, πριν από λίγες εβδομάδες ο Spiess έβγαλε τη συλλογή του στο φως και αποκάλυψε πώς γεννήθηκε η εμμονή του με τα περίφημα “few-offs", τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε απειροελάχιστο αριθμό και ενσαρκώνουν την πιο προχωρημένη πλευρά της Lamborghini.
Από τη Sant’Agata Bolognese μέχρι τα προσωπικά του γκαράζ στην Ελβετία, η σχέση του με τη μάρκα ξεκινά το 1979, όταν αγόρασε την πρώτη του Lamborghini: μια Countach LP400 S.
BUY NOW
Ήταν το αυτοκίνητο που τον οδήγησε σε μια καθοριστική απόφαση: να αφιερώσει λιγότερο χρόνο στη δουλειά και περισσότερο στην ιδέα της δημιουργίας μιας από τις σπουδαιότερες συλλογές Lamborghini του κόσμου.
Ακολούθησαν μια Miura SV και μια Silhouette, και από εκεί η πορεία ήταν μονόδρομος: κατανόηση της ιστορίας κάθε μοντέλου, αναζήτηση των σπανιότερων εκδόσεων, και τελικά μια ακατανίκητη έλξη προς τα few-offs, που ταίριαξαν απόλυτα στη φιλοσοφία του για την απόλυτη εξειδίκευση και τελειότητα.
Η σύγχρονη εποχή των Lamborghini περιορισμένων αντιτύπων ξεκινά το 2007 με τη Reventon, το μοντέλο που άνοιξε τον δρόμο για μια ολόκληρη γενιά συλλεκτικών δημιουργιών.
Ακολούθησαν η Sesto Elemento (2010), η Veneno (2013), η Centenario (2017), η Sian (2019) και η Countach LPI 800-4 το 2021. Καθεμία φέρει τεχνολογικά επιτεύγματα και σχεδιαστικές λεπτομέρειες που σηματοδότησαν το μέλλον της Lamborghini, διατηρώντας παράλληλα μια μοναδική ταυτότητα που δεν επαναλήφθηκε ποτέ στην παραγωγή.
Ο Spiess δεν έμεινε ποτέ απλός παρατηρητής. Από το πρώτο του Reventon έως σήμερα, τουλάχιστον ένα κομμάτι από κάθε περιορισμένη σειρά έχει βρει θέση στη συλλογή του. Και για τον ίδιο, κάθε αυτοκίνητο έχει τον δικό του λόγο ύπαρξης.
Η Reventon Roadster για το αμάξωμα που αποτέλεσε τη βάση για τις V12 Lamborghini μέχρι την Aventador. Η Sesto Elemento για την ακραία ελαφρότητα και την πρωτοποριακή χρήση ανθρακονημάτων. Η Veneno Roadster για τον εξωπραγματικό σχεδιασμό της. Η Centenario για τη σπανιότητά της. Η Sian Roadster ως η πρώτη υβριδική Lamborghini στην ιστορία. Και η Countach LPI 800-4, το πιο πρόσφατο απόκτημά του, ως φόρος τιμής στο πρωτότυπο του 1971, το οποίο είχε την τύχη να αποκαταστήσει μέσω του Polo Storico.
Όταν ο Spiess προσπαθεί να συνοψίσει τι είναι αυτό που τον ωθεί να αποκτά κάθε νέα σπάνια Lamborghini, η απάντηση είναι απλή και καθαρή: ένα συναίσθημα που δεν ξεθωριάζει ποτέ.
«Κάθε φορά νιώθω την ίδια ακριβώς συγκίνηση με εκείνη της πρώτης μου Countach», λέει, επιβεβαιώνοντας πως για κάποιους ανθρώπους η σπανιότητα δεν είναι απλώς συλλογή, αλλά κομμάτι της ίδιας τους της ζωής.