208

Αυτό είναι το ταχύτερο και ισχυρότερο hypercar της Lamborghini

Lamborghini Fenomeno

Ήρθε η ώρα της επίσημης αποκάλυψης της Fenomeno, που συστήθηκε στον κόσμο στο πλαίσιο του The Quail, A Motorsports Gathering.

Σας είχαμε ενημερώσει για την έλευση του νέου τέκνου της Lamborghini αλλά και το πού και πότε θα γινόταν η παρουσίασή του. Όπερ και εγένετο, με το ιταλικό θηρίο να κλέβει τις εντυπώσεις στο Μοντερέι.

Παίρνει ώθηση από τον ίδιο V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 6,5 λίτρων, ωστόσο με επανασχεδιασμένο μηχανισμό βαλβίδων, που προσφέρει πλέον 835 άλογα – τιμή που τον καθιστά τον ισχυρότερο V12 που έχει παρουσιάσει ποτέ η ιταλική μάρκα. Συμπληρώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες που είναι τοποθετημένοι στον μπροστινό άξονα κι έναν τρίτο ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος πάνω στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Αυτοί συνεισφέρουν άλλα 245 άλογα, ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ στη συγκλονιστική τιμή των 1080 ίππων!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Fenomeno, όνομα και πράγμα, μιας και είναι το ταχύτερο και ισχυρότερο hypercar που έχει δημιουργήσει ποτέ η εταιρεία από τη Σαντ’ Άγκατα Μπολονέζε. Όπως σας είχαμε ενημερώσει, πρόκειται για ένα μοντέλο που βασίζεται στη Revuelto (όπως συνέβαινε παλαιότερα με την Aventador από την οποία προήλθαν οι Sian, Countach και Centenario).

Οι ομοιότητες με τη Revuelto δεν τελειώνουν εκεί. Η Fenomeno χρησιμοποιεί το ίδιο ανθρακονημάτινο μονοκόκ πλαίσιο, καθώς και μια μπροστινή δομή απορρόφησης κραδασμών από «σφυρηλατημένο σύνθετο υλικό» που αποτελείται από κοντές ίνες άνθρακα εμποτισμένες με ρητίνη. Το αμάξωμα, φυσικά, είναι επίσης εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, με… δραματικές γωνίες και χαρακτηριστικό «πρόσωπο»… Lamborghini. Παντού υπάρχουν λεπτομέρειες σε σχήμα «Y», που παραπέμπουν στο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο Terzo Millennio του 2017.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Με τη Fenomeno, χαράζουμε μια νέα, αυθεντική και τολμηρή πορεία για τη μελλοντική σχεδιαστική μας γλώσσα», δήλωσε ο επικεφαλής σχεδίασης Mitja Borkert. «Δημιουργήσαμε ένα υπέρ-κομψο κομμάτι σχεδίασης, το ίδιο εκλεπτυσμένο και σοφιστικέ όσο είναι αθλητικό και ουσιώδες. Είναι ένα απροσδόκητα κομψό διαστημόπλοιο, φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, ενώ παραμένει πιστό στην κληρονομιά μας».

Υπάρχουν επίσης πολλές νέες αεροδυναμικές λύσεις, όπως ένα S-duct στο μπροστινό μέρος και νέες πόρτες που διοχετεύουν ψυχρό αέρα προς τις πίσω εισαγωγές. Αυτές με τη σειρά τους λειτουργούν σαν τεράστια NACA ducts, παραπέμποντας στις πλευρικές εισαγωγές αέρα της ορίτζιναλ Countach. Ο συνδυασμός αεροδυναμικής και ισχύος αρκεί για να επιτευχθεί επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα «πάνω από» 350 χλμ./ώρα, χωρίς να προσδιορίζεται ακριβής τιμή.

Σε ό,τι αφορά στο σύστημα πέδησης, εκεί η Lamborghini έχει τοποθετήσει ένα σετ κεραμικών-ανθρακονημάτινων φρένων, με τεχνολογία δανεισμένη από το πρόγραμμα αγώνων αντοχής όπου η ιταλική μάρκα συμμετέχει στην κατηγορία LMDh. Συνδυάζονται με ένα χειροκίνητα ρυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης και έναν αισθητήρα “6D” που καταγράφει επιταχύνσεις, κλίσεις και περιστροφικές κινήσεις (pitch, roll, yaw) ώστε να προσδιορίζει με ακρίβεια την πρόσφυση ανά πάσα στιγμή και να διαχειρίζεται ισχύ και κράτημα ανάλογα - το πρώτο τέτοιο σύστημα που διατίθεται ποτέ σε μοντέλο παραγωγής της Lamborghini.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Fenomeno θα είναι μοντέλο… «few-off», δηλαδή περιορισμένης παραγωγής. Όπως ήταν κι άλλα δημιουργήματα του σχεδιαστικού τμήματος Centro Stile, όπως οι Reventón, Sesto Elemento, Veneno, Centenario, Sián και η αναβίωση της Countach.

«Με τη Fenomeno, η Lamborghini παρουσιάζει για άλλη μια φορά ένα ασύγκριτο υπεραυτοκίνητο σε περιορισμένη έκδοση», δήλωσε CEO Stephan Winkelmann. «Ο συνδυασμός του ισχυρότερου V12 στην ιστορία μας, του καθηλωτικού σχεδιασμού, της ανώτερης αεροδυναμικής και των πρωτοποριακών τεχνολογιών, όπως η ακραία ελαφριά κατασκευή, καθιστούν τη Fenomeno το πιο εξαιρετικό υπεραυτοκίνητο της εποχής μας».

Δεν υπάρχουν πληροφορίες για την τιμή ή τη διαθεσιμότητα της Fenomeno, ωστόσο είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι θα κοστίζει αρκετά εκατομμύρια. Είναι επίσης πολύ πιθανό να έχει ήδη εξαντληθεί.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ