Αυτή είναι η ισχυρότερη Toyota Supra όλων των εποχών

Toyota GR Supra A90 Final Edition

Στο φινάλε της παραγωγής της πέμπτης κατά σειρά γενιάς του εμβληματικού μοντέλου, η ιαπωνική εταιρεία δημιούργησε την καλύτερη έκδοσή της που είδαμε ποτέ: την A90 Final Edition.

Και δεν σταμάτησε εκεί, αφού το κύκνειο άσμα της Toyota GR Supra, που «φεύγει»… με κρότο, περιλαμβάνει και μία ακόμα νέα εκδοχή: τη GR Supra Lightweight Evo!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας ξεκινήσουμε από την A90 Final Edition, η οποία καρπώνεται όλης της τεχνογνωσίας από το αγωνιστικό πρόγραμμα της Toyota Gazoo Racing. Όλα τα μαθήματα από τις ειδικές διαδρομές και τις πίστες, έχουν περάσει σε αυτή την πολεμική μηχανή.

Κατ’ αρχήν, είναι πιο ισχυρή από την «απλή» Supra. Πολύ. Ο 3λιτρος, 6κύλινδρος υπέρ-τροφοδοτούμενος κινητήρας, έχει νέα χαρτογράφηση και σειρά αναβαθμίσεων χάρη στις οποίες, τα 340 άλογα ισχύος γίνονται 441! Όσο για την απόλυτη τιμή της ροπής, σκαρφαλώνει από τα 500, στα 571 Nm. Με αρωγό αυτή την άνοδο σε τιμές, ανεβαίνει και η τελική ταχύτητα - φτάνει τα 275 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναβαθμίσεις υπάρχουν και σε άλλους τομείς, όπως τη νέα, εμπνευσμένη από τους αγώνες, ανάρτηση της KW, με την οποία η Toyota συνεργάζεται στην αγωνιστική GR Supra GT4. Τροποποιήσεις υπάρχουν στη γωνία κάμπερ τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω τροχούς, το ενεργό διαφορικό έχει νέα ρύθμιση με στόχο την μείωση της υποστροφής ενώ η Toyota έχει επέμβει και στο σύστημα ενεργητικής υποβοήθησης του τιμονιού.

Τα κατά 10 mm πιο φαρδιά ελαστικά (Michelin Pilot Sport Cup 2) που ντύνουν τροχούς 19 ιντσών εμπρός και 20 πίσω, εξασφαλίζουν περισσότερη πρόσφυση ενώ τα αναβαθμισμένα φρένα από τη Brembo εξασφαλίζουν πως το ιαπωνικό θηρίο θα σταματήσει όταν πρέπει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αισθητικά, πέρα από το ξεχωριστό μαύρο ματ χρώμα, η GR Supra A90 Final Edition έχει αεροδυναμικές επεμβάσεις όπως το ανθρακονημάτινο σπόιλερ εμπρός και οι έξτρα αεραγωγοί, ενώ στο εσωτερικό συναντάμε RECARO Podium CF full-bucket καθίσματα σε κόκκινο χρώμα, καθώς και πινελιές με ανθρακονήματα και αλκαντάρα.

Όσο για τη GR Supra Lightweight Evo, μπορεί να μην είναι αντίστοιχος «σαμουράι», δεν παύει όμως να είναι ένα απολαυστικό δημιούργημα. Οι επεμβάσεις είναι παρόμοιου χαρακτήρα: Νέα χαρτογράφηση κινητήρα, βελτιωμένα επίπεδα πρόσφυσης και μειωμένη υποστροφή, νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση και την ενεργητική υποβοήθηση του τιμονιού αλλά και κάποιες αεροδυναμικές επεμβάσεις όπως το πίσω σπόιλερ από ανθρακονήματα. Δεν αλλάζει όμως τίποτα κάτω από το καπό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα δύο μοντέλα είναι τώρα διαθέσιμα για παραγγελίες στην Ευρώπη – έστω και με τέσσερις μήνες καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα της Toyota.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως η GR Supra A90 Final Edition θα παραχθεί σε μόνο 300 κομμάτια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ