BMW Head Banner

Αποκλειστικό: Τι θα προκαλέσει νέα αύξηση στις τιμές των αυτοκινήτων;

ship-cars12

Τα τελευταία δύο χρόνια αυξάνεται το κόστος μεταφοράς των οχημάτων με πλοία λόγω ευρωπαϊκή οδηγίας.

Νέες επιβαρύνσεις σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση προκαλεί στις τιμές των καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων η Ευρωπαϊκή Οδηγία η οποία εφαρμόζεται από το 2024 αλλά τόσο φέτος όσο και από το 2026 αυξάνονται αναλογικά.

Αυτό δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα στις εισαγωγικές εταιρείες καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς αυξάνεται ραγδαία το κόστος μεταφοράς των οχημάτων με αποτέλεσμα να πιέζονται προς τα πάνω και οι τελικές τιμές λιανικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη οι μεταφορικές εταιρείες έχουν αναπροσαρμόσει δύο φορές τις τιμές προσπαθώντας να απορροφήσουν και εκείνες μέρος των αυξήσεων που έχουν προκαλέσει οι ναυτιλιακές εταιρείες αλλά οι επόμενες αυξήσεις από την 1η Οκτωβρίου 2025 και η αμέσως επόμενη από την 1η Ιανουαρίου 2026 θα προκαλέσουν σημαντικές αυξήσεις στη μεταφορά των αυτοκινήτων μέσω θάλασσας οι οποίες θα είναι δύσκολο να απορροφηθούν από τις μεταφορικές εταιρείες.

Πιο συγκεκριμένα η Ευρωπαϊκή Οδηγία 959 του 2023 υποχρεώνει όλες τις Ναυτιλιακές Εταιρείες να αντισταθμίζουν τις εκπομπές CO2 τους, αγοράζοντας Μοναδικά Δικαιώματα Εκπομπών στην ρυθμιζόμενη αγορά σε ποσοστό 40% το 2024, 70% το 2025 και 100% το 2026!

Το γεωγραφικό πεδίο εφαρμογής του Ευρωπαϊκού κανονισμού καλύπτει το 100% των εκπομπών για τις ενδοκοινοτικές διαδρομές και το 50% των εκπομπών για τις εξωκοινοτικές διαδρομές.

Συνεπώς, από την 1η Ιανουαρίου 2025, η Οδηγία της ΕΕ προβλέπει αύξηση της περιόδου σταδιακής εφαρμογής από 40% σε 70%.

Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι το κόστος μεταφοράς ασυνόδευτων αυτοκινήτων σε πλοίο Ro-Ro από 197 ευρώ κοστίζει 246 ευρώ ενώ αναμένεται περαιτέρω επιβαρύνσεις την 1η Οκτωβρίου 2025 αλλά και την 1η Ιανουαρίου 2026. Δηλαδή το κόστος μεταφοράς ενός ασυνόδευτου αυτοκινήτου σε πλοίο Ro-Ro αυξήθηκε κατά 25% ενώ τόσο τον Οκτώβριο του 2025 όσο και τον Ιανουάριο του 2026 το κόστος θα αυξηθεί περαιτέρω!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχα το κόστος μεταφοράς μια νταλίκας που μεταφέρει αυτοκίνητα με πλοίο από 1.600 ευρώ έχει αγγίξει ήδη τις 2.000 ευρώ. Δηλαδή το κόστος έχει αυξηθεί κατά 25% μέσα σε λίγους μήνες και αναμένεται να αυξηθεί ακόμη δύο φορές έως και τον Ιανουάριο του 2026.

Επιπλέον, από την 1η Ιανουαρίου 2025, που έχει τεθεί σε ισχύ και ο Κανονισμός Καυσίμων της ΕΕ για τη Ναυτιλία, ο οποίος θα επιβάλει, σε όλα τα πλοία με ολική χωρητικότητα άνω των 5.000 τόνων και που καταπλέουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια, την ακόλουθη μείωση της έντασης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου των θαλάσσιων καυσίμων:

- 2%: από την 1η Ιανουαρίου 2025·

- 6%: από την 1η Ιανουαρίου 2030·

-14,5%: από την 1η Ιανουαρίου 2035·

-31%: από την 1η Ιανουαρίου 2040·

-62%: από την 1η Ιανουαρίου 2045·

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-80%: από την 1η Ιανουαρίου 2050.

Κάθε ναυτιλιακή εταιρεία υποχρεούται είτε να αγοράζει εναλλακτικά βιοκαύσιμα που είναι σημαντικά ακριβότερα από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα, είτε να καταβάλλει πρόστιμο.

Η εν λόγω ρύθμιση στοχεύει σαφώς στη σταδιακή μείωση, έως το 2050, της έντασης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των καυσίμων.

Κατά συνέπεια, η επόμενη επιβάρυνση θα ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2025 έως την επόμενη τριμηνιαία αναθεώρηση.

Αναλυτικά, η νέα αύξηση βασίζεται σε διάφορους παράγοντες, όπως τα διανυθέντα μίλια, οι εκπομπές CO2 (ταχύτητα πλεύσης, κατανάλωση, συντελεστές πληρότητας πλοίου και επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες), η τιμή (σε ευρώ) των εκπομπών CO2 και η τιμή των εναλλακτικών καυσίμων ή του τέλους ποινής.

Όπως επισημαίνουν οι ναυτιλιακές είναι αναγκασμένες να εφαρμόσουν μια νέα επιβάρυνση από την 1η Ιανουαρίου 2025 με τριμηνιαία αναθεώρηση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ