
Τέλη Κυκλοφορίας, Τέλος Ταξινόμησης, Περιβαλλοντικό Τέλος και Πράσινο Τέλος στα καύσιμα στο τραπέζι των διαβουλεύσεων.
Δικαιότερη και αναλογικότερη φορολόγηση εισαγωγικών, εμποριών αλλά και ιδιοκτητών αυτοκινήτων ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο σύμφωνα με τα νέα δεδομένα που διαμορφώνει η Κομισιόν για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.
Ενδεικτικά θα επισημάνουμε ότι τα έσοδα από περιβαλλοντικούς φόρους το 2023 έφτασαν τα 9,257 δισ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 24,4% σε σχέση με το 2022 εκ των οποίων το 67% (6,1 δισ. ευρώ) κατέβαλαν οι επιχειρήσεις και το υπόλοιπο 33% (3 δισ. ευρώ) κατέβαλαν οι καταναλωτές.
BUY NOW

Οι πράσινοι φόροι που επανεξετάζουν τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ώστε να καταθέσουν μια ολοκληρωμένη μεταρρυθμιστική πρόταση περιλαμβάνουν τα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι έως 31/10 2010 υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα ενώ από την 1/11/2010 έως 31/12/2020 υπολογίζονται με τις εκπομπές CO2. Από την 1/1/2021 έως και σήμερα τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται επίσης με τις εκπομπές CO2 αλλά με αλλαγμένους τους συντελεστές λόγω εφαρμογής του νέου προτύπου μέτρησης WLTP. Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr στο στόχαστρο έχουν εισέλθει τα «Μηδενικά» Τέλη Κυκλοφορίας καθώς σε αυτά ανήκουν πλέον πάνω από 600.000 αυτοκίνητα προκαλώντας έλλειμμα στον Προϋπολογισμό. Πάντως κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι το ΥΠΕΘΟ θα προλάβει να τα αλλάξει φέτος εξαιτίας του μεγάλου χρόνου που απαιτείται για την προσαρμογή τους στο πληροφοριακό σύστημα...
O δεύτερος «πράσινος» φόρο που πρέπει να επανεξετάσει το ΥΠΕΘΟ αφορά στο Τέλος Ταξινόμησης ο οποίος σήμερα υπολογίζεται ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro).

Ο τρίτος «πράσινος» φόρος που θα επανεξεταστεί αφορά στο έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα παλαιού τύπου με βάση την κατηγοριοποίηση των εκπομπών καυσαερίων. Για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων (διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας), λαμβάνεται υπόψη η λιανική τιμή πώλησης προ φόρων, βάσει τιμοκαταλόγων, με βάση τους συντελεστές της κλίμακας προοδευτικής φορολόγησης οι οποίοι διαφοροποιούνται περαιτέρω, ανάλογα με την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα (CO2), καθώς και με τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) που πληρούν εκ κατασκευής τα αυτοκίνητα οχήματα με τελευταία ημερομηνία ταξινόμησης ως προς την πρώτη ταξινόμηση.
Για το Περιβαλλοντικό Τέλος αλλά και για το Τέλος Ταξινόμησης να υπενθυμίσουμε ότι η Κομισιόν μας έχει παραπέμψει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Εκτός όμως από τα παραπάνω στο στόχαστρο του ΥΠΕΘΟ βρίσκεται και το Πράσινο Τέλος ύψους 30 ευρώ ανά χιλιόλιτρο επί του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel). Το τέλος επιβάλλεται κατά τον τελωνισμό και τα έσοδα πάνε για τη χρηματοδότηση πράσινων έργων και δράσεων που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών ρύπων, στο πλαίσιο των ενεργειακών και κλιματικών στόχων έως το έτος 2030, όπως αυτοί προσδιορίζονται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.
ΟΙ υπόλοιποι «πράσινοι» φόροι που θα επανεξεταστούν περιλαμβάνουν το Τέλος Ανακύκλωσης για τα προϊόντα, η συσκευασία των οποίων περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC) ύψους 0,08 ευρώ προ ΦΠΑ ανά τεμάχιο προϊόντος, το Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 0,07 ευρώ προ ΦΠΑ ανά τεμάχιο πλαστικής σακούλας μεταφοράς, το Τέλος Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση που αντικατέστησε τον Φόρο Διαμονής και επιβάλλεται ανά ημερήσια χρήση και ανά δωμάτιο ή διαμέρισμα, βαρύνει τον διαμένοντα, που έκανε χρήση του δωματίου ή του διαμερίσματος και η εισφορά προστασίας του περιβάλλοντος για τα πλαστικά προϊόντα που διατίθενται ως συσκευασία των τροφίμων και των ποτών, ύψους 0,04 ευρώ προ ΦΠΑ ανά τεμάχιο.