Το αφεντικό της Xiaomi εξομολογείται -Έτσι φτάσαμε στην κατασκευή του πρώτου αυτοκινήτου μας

Η κινεζική εταιρεία, γνωστή για την ισχυρή παρουσία της στον χώρο της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών, έχει πλέον εισέλθει δυναμικά και στη βιομηχανία του αυτοκινήτου, χωρίς να φοβάται να μιλήσει ανοικτά για την στρατηγική της.
Η νέα «άνοιξη» της αυτοκινητοβιομηχανίας που αναδύεται από την Ανατολή φέρει ξεκάθαρα την υπογραφή της Κίνας, αφού χάρη στον πλούτο των πρώτων υλών και την αυτάρκεια στην εφοδιαστική αλυσίδα, έχει μπει δυναμικά στον κόσμο του αυτοκινήτου.
Παράλληλα, η στήριξη της κινεζικής κυβέρνησης και το χαμηλό εργατικό κόστος έχουν συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξη της Κίνας ως μιας ανερχόμενης υπερδύναμης στον κόσμο του αυτοκινήτου, ικανής να απειλήσει τα παραδοσιακά ονόματα του κλάδου.
BUY NOW

Μέσα σε αυτό το δυναμικά μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όλο και περισσότερες κινεζικές εταιρείες κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην παγκόσμια αγορά, διεκδικώντας σημαντικά μερίδια. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η Xiaomi, μια εταιρεία που από το 2010 έχει καθιερωθεί ως πρωτοπόρος στον χώρο της τεχνολογίας, χάρη στα καινοτόμα προϊόντα της, όπως τα δημοφιλή smartphones και το εξατομικευμένο λειτουργικό σύστημα MIUI.
Μάλιστα, μέσα σε ελάχιστα χρόνια έχει καταφέρει να μετατραπεί σε ιδιαίτερα δυναμικό παίκτη του χώρου, απειλώντας ευθέως τις παραδοσιακές δυτικές μάρκες. Και ενώ οι περισσότεροι έχουν σχολιάσει τη πρόοδο σε τόσο σύντομο διάστημα αυτή ως εντυπωσιακή, λίγοι περίμεναν ότι ο ο επικεφαλής της εταιρείας θα υποστήριζε ότι το μυστικό πίσω από την επιτυχία αυτή είναι… η αντιγραφή.

Ο Lei Jun, διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi, σε πρόσφατη ερώτηση που του έγινε σε παρουσίαση του νέου μοντέλου της μάρκας, Yu7, είπε πως ο τρόπος ανάπτυξης του μοντέλου περιλάμβανε και την αποσυναρμολόγηση του Tesla Model Υ για να δουν το τι ακριβώς είχαν κάνει οι μηχανικό της αμερικανικής εταιρείας. «Αγοράσαμε τρία Tesla Model Y, τα αποσυναρμολογήσαμε μέχρι την τελευταία βίδα και μελετήσαμε κάθε εξάρτημα».
Μάλιστα, ο CEO της εταιρείας δεν δίστασε να αποκαλύψει ότι το Tesla Model Y αποτέλεσε την κύρια πηγή έμπνευσης για το μοντέλο, ενώ δεν θα ήταν παράλογο να θεωρήσει κανείς ότι κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το πρώτο τους σεντάν, το SU7, το οποίο είχε, κατά πολλούς, εμφανείς ομοιότητες με τα Model 3 και Model S.

Η εταιρεία δεν ξεκίνησε την ανάπτυξη των οχημάτων της από το μηδέν, γεγονός που πιθανότατα της έδωσε σημαντικό πλεονέκτημα. Έτσι κατάφερε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να ανταγωνιστεί με επιτυχία γίγαντες του χώρου, ενώ, σήμερα, αυτό το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα επιβεβαιώνεται και από τις εντυπωσιακές επιδόσεις της στις δοκιμές πίστας.
Να σημειώσουμε επίσης πως εκτός της δήλωσης περί «αντιγραφής», η παρουσίαση του Yu7 στο Πεκίνο, είχε ακόμα ένα ενδιαφέρον περιστατικό.

Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης, ο Lei Jun έφερε επί σκηνής και ένα Tesla Model Y, ώστε να κάνει μια απευθείας σύγκριση, επαινώντας μάλιστα την πρόταση της Tesla: «Αν δεν επιλέξετε το SU7, μπορείτε να σκεφτείτε το Model Y. Δεν θέλω να το κριτικάρω με κανέναν τρόπο. Το Model Y είναι πραγματικά ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ