Το αφεντικό της Hyundai ξεσπά: «Οι πελάτες καθορίζουν το μέλλον του αυτοκινήτου, όχι οι πολιτικοί»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Motor Europe «απασφάλισε» κατά την παρουσίαση του Concept THREE, σημειώνοντας πως η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει ανάγκη από ευελιξία και όχι από αυστηρότερες διορίες.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του Concept THREE -το οποίο αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για το Ioniq 3 παραγωγής-, ο Xavier Martinet μίλησε για τα φλέγοντα ζητήματα που αφορούν το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη.
Σε μία από τις πιο χαρακτηριστικές δηλώσεις του, ο Martinet ανέφερε πως παρά την επιτακτική ανάγκη για απεξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας από τα ορυκτά καύσιμα, οι προβλέψεις σχετικά με την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης ήταν υπεραισιόδοξες.
BUY NOW
Συγκεκριμένα, αναφέρει πως οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές είχαν προβλέψει πως μέχρι το 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούσαν το 30% της αγοράς της Ε.Ε. Αντιθέτως, το αντίστοιχο ποσοστό σήμερα είναι 16% (18% αν προστεθεί και το Ηνωμένο Βασίλειο).
Επίσης θεωρεί ότι ο στόχος που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μείωση των εκπομπών ρύπων ως το 2030 είναι υπερβολικά φιλόδοξος, ενώ πιστεύει πως και η προτεινόμενη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 είναι πρόωρη.
Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πρέπει να ακούμε την αγορά. Οι καταναλωτές μας λένε: “Θέλουμε να αγοράσουμε περισσότερα ηλεκτρικά, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο περιμένετε”. Γι’ αυτό ζητάμε ευελιξία, τόσο ως προς τα όρια CO₂ για το 2030, όσο και ως προς την απαγόρευση του 2035 -αν τελικά τεθεί σε εφαρμογή».
Προσθέτει πως η ανάπτυξη νέων κινητήρων, πλατφορμών ή μοντέλων απαιτεί τεράστιες επενδύσεις. «Είναι σημαντικό να υπάρχει σταθερότητα και προβλεψιμότητα, ώστε να επενδύουμε σε τεχνολογίες που θέλουν οι καταναλωτές, όχι μόνο σε αυτές που απαιτούν οι κανονισμοί. Έχουμε ξεχάσει λίγο ότι πρέπει πρώτα να μιλήσουμε με τον πελάτη και να σχεδιάσουμε αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του».
Τέλος, σημείωσε πως στο τέλος της ημέρας, «οι πελάτες είναι αυτοί που αγοράζουν τα αυτοκίνητα. Αυτοί παίρνουν τις αποφάσεις, όχι οι πολιτικοί. Περιμένουμε λοιπόν να δούμε έναν πιο ρεαλιστικό προσανατολισμό στους κανονισμούς που θα ψηφίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον ερχόμενο Δεκέμβριο.»
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις ενός Ευρωπαίου επιτρόπου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει μεταξύ άλλων να ανακοινώσει τον Δεκέμβριο τη δημιουργία μίας νέας κατηγορίας προσιτών μικρών ηλεκτρικών οχημάτων, στο πλαίσιο της προσπάθειας να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα και να αναζωογονήσει την ευρωπαϊκή αγορά.