Το Fiat 500 των Ιταλών Carabinieri ήταν το όνειρο του κάθε φυγά

Fiat 500 Carabinieri

Όσο όμορφο και αξιαγάπητο είναι, άλλο τόσο αυτό το κλασικό Fiat 500 των μόλις 18 ίππων είναι και αταίριαστο για τις ανάγκες της ιταλικής αστυνομίας.

Κι όμως, παρότι πέρασε τις τελευταίες δεκαετίες στα χέρια ενός συλλέκτη που το φρόντιζε δεόντως, κάποτε το μικρό αυτό «πεντακοσαράκι» βρισκόταν στην υπηρεσία του Νόμου - και μάλιστα των Carabinieri, που κάνουν πολλά περισσότερα από απλές περιπολίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Carabinieri είχαν -και ακόμα έχουν- την εξουσία να σταματήσουν κάποιο ύποπτο αυτοκίνητο για έλεγχο, αλλά εύλοκα γεννάται η απορία πώς το έκαναν με αυτό το cinquecento και τους μόλις 18 ίππους του δικύλινδρου κινητήρα των 499 κ.εκ. Ίσως να κυνηγούσαν μόνο κάποιο 2CV. Που το οδηγούσε o Εμίλ Φλόρνοϊ.

Αλλά και πάλι θα ήταν μια πολύ αμφίρροπη καταδίωξη. Το 500ράκι αυτό είχε τελική ταχύτητα 96 km/h, και συνεπώς δεν μπορούμε να μιλάμε για επιτάχυνση 0-100 km/h. Για να επιταχύνει, πάντως, από τα μηδέν μέχρι τα 80 km/h χρειαζόταν κάτι λιγότερο από 36 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση με την επιλογή του από την ιταλική αστυνομία, πάντως, αυτό το 500ράκι μόνο χλευασμό δεν αξίζει. Υπήρξε, άλλωστε, μια διέξοδος ελευθερίας για εκατομμύρια ανθρώπους της μεταπολεμικής Ευρώπης, ένα άκρως ψυχαγωγικό αυτοκινητάκι πόλης που έσφυζε από ζωή, ένα σύμβολο ενός αναγεννημένου ψυχισμού και φυσικά της παγκόσμιας αυτοκίνησης.

Και το συγκεκριμένο αντίτυπο, αν εξαιρέσουμε το καρούμπαλο της οροφής, είναι αξιαγάπητο. Σετ με το μπλε περιστρεφόμενο φως πάει και ο κόκκινος κεραυνός της καραμπινιερίας στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό του είναι σχετικά λιτό, γιατί αυτό είναι το βασικό μοντέλο F στο οποίο διατίθονταν το Fiat 500 το 1970, και όχι το πιο πολυτελές L. Πάντως, έχει το κλασσικό κυκλικό όργανο και μαλακή ανοιγόμενη ηλιοροφή, προφανώς για να βγαίνει κάποιο μπαζούκα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το Fiat 500 βγαίνει τώρα σε δημοπρασία από την εταιρεία Collecting Cars. Έχει παραμείνει αναλλοίωτο από τότε που το παρόπλισε η καραμπινιερία, και κατά συνέπεια χρειάζεται λίγη περιποίηση στο χρώμα και στα ηλεκτρικά του. Αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα: και τα καλώδια αλλάζουν, και το χρώμα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ