Αυτά είναι τα 5 μεγάλα έργα που θα «έσωζαν» την Αθήνα -Οι νέες σήραγγες στον Υμηττό και η παράκαμψη του Κηφισού

κίνηση στον κηφισό

Στον «πάγο» έχουν μπει κάποια πολλά υποσχόμενα έργα που θα σηματοδοτούσαν τη μεταμόρφωση της Αθήνας, δίνοντας τέλος στο κυκλοφοριακό χάος και την ταλαιπωρία των οδηγών.

Η επέκταση της Λεωφ. Κύμης προς την Εθνική Οδό, η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος και η Σήραγγα Ηλιουπόλεως είναι μόλις μερικά από τα έργα που έχουν εισέλθει στις ράγες της υλοποίησης και συνιστούν βασικούς πυλώνες του σχεδίου αποσυμφόρησης των οδικών αξόνων σε Αθήνα και Αττική.

Καθοριστική συμβολή στην προσπάθεια αποτροπής να μετατραπεί η πρωτεύουσα σε μια αβίωτη πόλη θα μπορούσαν να είχαν και κάποια άλλα έργα τα οποία, ωστόσο, είτε έχουν μπει στο συρτάρι και δείχνουν ότι έχουν εγκαταλειφθεί, είτε ο δρόμος προς την υλοποίησή τους είναι μακρύς και ακανθώδης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
νέοι δρόμοι

Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής

Με δεδομένο ότι ο Κηφισός έχει μετατραπεί σε λεωφόρο των… στεναγμών, μιας και το κυκλοφοριακό χάος είναι ένα μόνιμο γεγονός, κάθε παρέμβαση που θα αποσυμφόριζε την κατάσταση θα ήταν… καλοδεχούμενη.

Πολλά υποσχόμενο προέβαλε το έργο του αυτοκινητόδρομου «Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη», γνωστού και ως «Παράκαμψη Αττικής», ο οποίος θα ξεκινούσε από την Υλίκη σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ (Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι) και θα τελείωνε στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Παράκαμψη Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με προϋπολογισμό 500 εκατ. θα είχε μήκος 53 χλμ., με διαχωριστική νησίδα και τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν ΛΕΑ) και θα σήμανε την απευθείας σύνδεση της Πελοποννήσου με Στερεά και Βόρεια Ελλάδα.

Με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου τα φορτηγά δεν θα εισέρχονταν στον πολεοδομικό ιστό, η ρύπανση θα μειωνόταν σε σημαντικό βαθμό, και θα ήταν εφικτό να εξοικονομηθεί χρόνος και κόστος για τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς την Πελοπόννησο.

Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως έργο παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε. Το 2019 το έργο ανασύρθηκε, αλλά η πορεία του προς την υλοποίησης παραμένει άγνωστη.

Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας

Ένα από τα «έργα» που βρίσκονταν σε περίοπτη θέση στο κατασκευαστικό σκέλος της κυβερνητικής ατζέντας είναι και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας, με τις εκτιμήσεις να έκαναν λόγο για υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το τέλος του 2023. Εδώ και πολλούς μήνες, ωστόσο, το συγκεκριμένο έργο προϋπολογισμού κοντά στα 500 εκατ. ευρώ φαίνεται πως έχει… κατέβει θέσεις στον κυβερνητικό σχεδιασμό, με ένα από τα εμπόδια να αφορά στην περιβαλλοντική άδεια.

τούνελ στην Αθήνα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανεξαρτήτως έκβασης, το μεγάλο υποθαλάσσιο οδικό έργο αφορά τη ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος το οποίο ουσιαστικά θα σηματοδοτήσει τη μείωση του χρόνου ταξιδιού στα 5 λεπτά, από τη μισή ώρα που απαιτείται σήμερα μέσω των φέρυ μποτ. Η σήραγγα θα βρίσκεται στο βυθό, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1,1 χιλιομέτρων μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα Παλούκια της Σαλαμίνας.

Σήραγγα Αργυρούπολης

Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού βρίσκονται σε περίοπτη θέση στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η επέκταση της Λεωφ. Κύμης έχει δημοπρατηθεί, αλλά οι υπόλοιπες επεκτάσεις (προς Λεωφ. Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα) δείχνουν να έχουν μείνει πίσω. Για την επιτάχυνση των έργων φαίνεται πως «παλεύουν» οι ιδιωτικές εταιρείες και συγκεκριμένα  η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του Ομίλου Ελλάκτωρ, αξιοποιώντας τον νόμο του υπουργείου για τις Πρότυπες Προτάσεις.

Μία από τις επεκτάσεις που έχουν πέσει κατά καιρούς στο τραπέζι είναι και το στοιχειωμένο έργο της σήραγγας Αργυρούπολης που είχε παρουσιαστεί στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και προέβλεπε την κατασκευή σήραγγας από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού προς την περιοχή Κορωπίου ώστε να συνδεόταν ταχύτερα το Ελληνικό με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την Ανατολική Αττική. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο το οποίο -μεταξύ άλλων-, εφόσον προχωρούσε θα οδηγούσε στην αποσυμφόρηση της σχεδόν κορεσμένη Βάρης- Κορωπίου, μέσω της οποίας οι οδηγοί χρειάζονται κάποιες φορές μέχρι και μια ώρα για να φτάσουν στο αεροδρόμιο.

Αττική Οδός

Σήραγγα Περιφερειακής Αιγάλεω-Πετρούπολης

Μία από τις προτάσεις που είχαν κατά καιρούς υποβληθεί ήταν η σύνδεση της Αττικής Οδού με την Πετρούπολη που σήμερα είναι πλήρως ξεκομμένη από τον αστικό αυτοκινητοδρόμο, με τη προσέγγισή της να γίνεται μέσω του Κηφισού.

Η πρόταση αφορούσε στην την κατασκευή μίας μικρής σήραγγας (περίπου 1.000 μέτρων) που θα συνέδεε την περιοχή με την Περιφερειακή Αιγάλεω και κατ' επέκταση με την Αττική Οδό. Με αυτό τον τρόπο, τα Δυτικά Προάστια θα αποκτούσαν άμεση σύνδεση με τον αστικό αυτοκινητόδρομο.

Σύνδεση Αττικής Οδού με το Κέντρο της Αθήνας μέσω… Ούλωφ Πάλμε

Το 2019, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος των Αττικών Διαδρομών, Βασίλης Χαλκιάς, επανέφερε μια παλιά πρόταση για σύνδεση του κέντρου της Αθήνας με την Αττική Οδό, μέσω της οδού Ούλωφ Πάλμε. Με αυτόν τον τρόπο θα είχε μπορούσε να αποσυμφορηθεί μεταξύ άλλων τόσο η Κηφισίας όσο και η Μεσογείων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδικός άξονας θα ξεκινούσε από την Περιφερειακή Υμηττού και θα κατέβαινε μέσα από την Πανεπιστημιούπολη ως το σημείο που συναντά την Ούλωφ Πάλμε.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ