Αυτά είναι τα 5 μεγάλα έργα που αλλάζουν την Αθήνα

νέοι δρόμοι Αθήνα

Η Γραμμή 4 του Μετρό, οι νέες αστικές σήραγγες και ο τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά συνθέτουν το τρίπτυχο των έργων που θα δώσουν άλλο πρόσωπο στην πρωτεύουσα.

Μεγάλα έργα που θα καταστήσουν θεαματικά ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών και θα αποτρέψουν την περαιτέρω μετατροπή της Αθήνας σε μια αβίωτη πόλη υλοποιούνται ή δρομολογούνται στην πρωτεύουσα.

Σε περίοπτη θέση βρίσκονται -μεταξύ άλλων- η νέα Γραμμή 4 του Μετρό και κάποιες αστικές σήραγγες που θα σηματοδοτήσουν τη μείωση των αποστάσεων και επομένως την ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών του Λεκανοπεδίου.

δρόμοι της Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επέκταση Λεωφ. Κύμης προς Εθνική Οδό

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που έχει ως προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Ουσιαστικά θα δημιουργηθεί μία νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα αποφεύγουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου που θα είναι η μεγαλύτερη εντός πόλης στη χώρα.

τούνελ για επέκταση Λεωφ. Κύμης

Παράλληλα, το έργο προϋπολογισμού 245 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει την κίνηση σε Γαλάτσι, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι.

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Σε πιο προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, ένα έργο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το παγκόσμιας εμβέλειας πρότζεκτ “The Ellinikon”. Θα καταστήσει ευκολότερες τις μετακινήσεις στα Νότια Προάστια και θα σημάνει την ενοποίηση του παραλιακού μετώπου με το μεγάλο πάρκο του Ελληνικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Η υπόγεια διαδρομή, η οποία θα είναι μία από τις πιο σύγχρονες στην Ευρώπη, θα έχει μήκος 1,5 χλμ. σε κάθε ρεύμα, 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ανώτατο όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα. Θα ξεκινά από την παραλία Αλίμου και θα φθάνει έως το ύψος της μαρίνας του Ελληνικού.

Οι εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, ενώ σύμφωνα με την ενημέρωση για την καταγραφείσα πρόοδο τον Ιανουάριο του 2023, έχει ολοκληρωθεί η εσκαφή 350 μέτρων και έχει ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση πλάκας βάσης σε μήκος 150 μέτρων.

Σήραγγα Ηλιουπόλεως

Ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού αναμένεται να προσφέρει και η Σήραγγα Ηλιουπόλεως (ως επέκταση της Αττικής Οδού) που θα συνδέει την Περιμετρική Υμηττού με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης. Η τελευταία, μάλιστα, θα μεταμορφωθεί σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους, δίχως σηματοδότες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης θα ξεκινά περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Η σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 3 χιλιόμετρα και θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Θα διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

Ποιο θα είναι το μοντέλο προώθησης – χρηματοδότησης του έργου θα αποφασιστεί από την κυβέρνηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επεξεργάζεται τις λύσεις.

Υπενθυμίζεται ότι πέρα από τη Σήραγγα Ηλιουπόλεως, η Αττική Οδός εκτιμάται ότι θα μεγαλώσει προς Λαύριο και Ραφήνα.

Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου

Καθοριστική συμβολή στο να γίνει η Αθήνα μια πιο βιώσιμη πόλη θα έχει και το έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου.

Αναμένεται η δημοπράτηση αυτού του «Εθνικού Επιπέδου» έργου (περιλαμβάνει και την ολοκλήρωση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά) ύψους 55 εκατ. ευρώ που θα αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων τόσο στην Εθνική Οδό – από και προς Κόρινθο – όσο και στις λεωφόρους Σχιστού και Αθηνών.

τούνελ σκαραμαγκάς
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο αφορά την ολοκλήρωση του τελευταίου 1,5 χιλιομέτρου της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (που ουσιαστικά λειτουργεί ως προέκταση της Αττικής Οδού), ώστε η τελευταία να συνδέεται με την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.

Γραμμή 4 Μετρό

Τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία στους δρόμους της πρωτεύουσας θα βάλει και η νέα Γραμμή 4 του Μετρό, που με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι το προσεχές διάστημα θα εκκινήσει το ταξίδι του πρώτου Μετροπόντικα (μηχάνημα TBM) από το φρέαρ στην Κατεχάκη, μέχρι τον σταθμό του Ευαγγελισμού.

Γραμμή 4 Μετρό

Με μήκος 12,8 χλμ., το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου -Γουδή) έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα, δικαστήρια, δημόσια κτίρια και νοσοκομεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνολικά το τμήμα Α της Γραμμής 4 που εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο σε περίπου 96 μήνες θα περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ