Γιατί οι περισσότερες μοτοσικλέτες στην Ελλάδα είναι παράνομες;

Motos

Μια συνήθεια που γίνεται από τους περισσότερους αναβάτες υπέρ της... αισθητικής καθιστά παράνομα για κυκλοφορία τα δίκυκλα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Αν και ευτυχώς παρουσιάζεται σημαντική βελτίωση αναφορικά με τα επίπεδα... διαγωγής του, ο Έλληνας οδηγός έχει πολλές κακές συνήθειες τις οποίες και περνά και στο όχημα του.

Αυτό φυσικά ισχύει και για τους αναβάτες δικύκλων, οι οποίοι, πιστεύοντας ότι έτσι βελτιώνουν με κάποιο τρόπο την αισθητική, προχωρούν σε μετατροπές στα παπιά, τα scooters και τις μοτοσικλέτες που χρησιμοποιούν. Κάποιες από αυτές είναι αναμφίβολα επιτυχημένες, ενώ κάποιες άλλες, εκτός από παράνομες, μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή τους αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.

Σίγουρα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε αρκετές τέτοιες περιπτώσεις αναβατών που «πειράζουν» διάφορα σημεία του δικύκλου τους, ωστόσο σίγουρα η πιο απλή «κίνηση» που κάνουν οι αναβάτες, η οποία την ίδια στιγμή καθιστά την κυκλοφορία τους παράνομη, είναι η αφαίρεση των καθρεπτών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το φαινόμενο έλλειψης καθρεπτών από τις μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις αναβάτων superbikes έχει αντικατασταθεί από το εξίσου επικίνδυνο χούι της αναδίπλωσης των καθρεπτών. Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει και το πρακτικό κομμάτι, αφού με τους καθρέπτες αναδιπλωμένους η κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα στους δρόμους της πόλης γίνεται σημαντικά πιο εύκολη. Γι' αυτό το λόγο οι καθρέπτες απουσιάζουν κυρίως από τα μικρού κυβισμού scooters και παπιά μια κίνηση που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις αφού περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα του αναβάτη να ελέγχει το τι γίνεται πίσω του.

Η αφαίρεση των καθρεπτών δίνει παράλληλα τη δυνατότητα στον αναβάτη να κινηθεί με ακόμη υψηλότερες ταχύτητες ανάμεσα στα οχήματα στο μποτιλιάρισμα, κάτι που δεν συστήνεται σε καμία περίπτωση, αφού αυξάνεται και η πιθανότητα σοβαρού ατυχήματος. Η πιθανότητα αυξάνεται γιατί πολύ απλά αν χρειαστεί να ακινητοποιήσετε έγκαιρα το δίκυκλο σας σε φρενάρισμα πανικού, το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα τα καταφέρετε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα δίκυκλα είναι ούτως η άλλως το ταχύτερο μέσο μετακίνησης στο αστικό περιβάλλον και οι απολύτως λογικές και ασφαλείς ταχύτητες κίνησης που μπορείτε να αναπτύξετε έχοντας και τους καθρέπτες στη θέση τους επαρκούν πλήρως για να φτάσετε στον προορισμό σας με ασφάλεια. Οι ύπαρξή τους παράλληλα δεν θα σας βάλει και σε μπελάδες με το νόμο.

Σύμφωνα και με τη 2η παράγραφο του άρθρου 81 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τα «...αυτοκίνητα οχήματα, τα τρίτροχα οχήματα, οι μοτοσικλέτες και τα μοτοποδήλατα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με έναν τουλάχιστον καθρέπτη, τοποθετημένο σε θέση η οποία να εξασφαλίζει την ορατότητα της οδού πίσω από το όχημα.» Να σημειωθεί τέλος, ότι η έλλειψη έστω ενός καθρέπτη τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ