Οδηγούμε στην Ελλάδα τα νέα Suzuki V-Strom 800 DE, V-Strom 1050/DE και GSX-8S

Οδηγούμε τα νέα Suzuki GSX-8S, V-Strom 800 DE, V-Strom 1050/DE στην Ελλάδα 2023

Με τα νέα Suzuki V-Strom 800DE και V-Strom 1050DE η Suzuki διαθέτει πλέον μια αξιοζήλευτη σε πληρότητα γκάμα adventure μοτοσικλετών, ενώ η GSX-8S βάζει ξανά τους Ιάπωνες στις μεσαίου κυβισμού street με τον πλέον δυναμικό τρόπο.

Τις κεντρικές εγκαταστάσεις της στη Μαγούλα Αττικής επέλεξε η ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki για να παρουσιάσει τα νέα Suziki V-Strom 800DE, V-Strom 1050DE και GSX-8S στον εγχώριο Ειδικό Τύπο, τρεις μοτοσικλέτες εξαιρετικά σημαντικές για το μέλλον των Ιαπώνων και επί ευρωπαϊκού εδάφους αλλά και με μεγάλο ενδιαφέρον φυσικά και για το δίτροχο κοινό της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απέναντι στις μεγάλες εξελίξεις των τελευταίων ετών στην κατηγορία των adventure μεσαίου κυβισμού, η οποία έχει πάρει πραγματικά φωτιά, η Suzuki απαντά με το ολοκαίνουργιο και υψηλών αξιώσεων V-Strom 800 DE. Στην νέα ιαπωνική adventure η Suzuki έχει συσσωρεύσει και ενσωματώσει όλη την τεχνογνωσία που απέκτησε τα τελευταία χρόνια με στόχο να διεκδικήσει την κορυφή της κατηγορίας.

Έτσι το «concept» V-Strom μπαίνει σε νέα και μέχρι πρότινος απάτητα μονοπάτια -σαφώς περισσότερες δυνατότητες το χώμα- με τους Ιάπωνες να έχουν φροντίσει παράλληλα να το εφοδιάσουν με όλα τα απαραίτητα «εργαλεία» για να εκπληρώσουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους.

Παράλληλα, το νέο V-Strom 1050 DE έρχεται και διαχωρίζει πλέον διακριτά τη θέση του από το πιο ασφάλτινο στάνταρ V-Strom 1050, ενώ το V-Strom 650 παραμένει στη γκάμα της Suzuki ως η «entry level» μοτοσικλέτα στις μεσαίου-μεγάλου κυβισμού adventure των Ιαπώνων που έχουν πλέον στην πλήρη γκάμα τους τέσσερεις διαφορετικές προτάσεις. Ας γνωρίσουμε λοιπόν λίγο καλύτερα τις νέες V-Strom πριν κάνουμε λόγο για την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα όπως αποδείχθηκε street GSX-8S.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Suzuki V-Strom 800 DE: Ομοιογένεια και μεστή απόδοση σε όλες τις συνθήκες

Μπορεί η Suzuki να είναι από τους κατασκευαστές που «αργούν» χαρακτηριστικά να παρουσιάσουν μια πραγματικά ολοκαίνουργια μοτοσικλέτα και να επιλέγουν τον δρόμο της διαρκούς βελτίωσης, αλλά όταν γίνεται αυτό ο χρόνος της όποιας αναμονής συνήθως αξίζει τον κόπο.

Αυτό μπορεί σίγουρα να ειπωθεί και για το νέο V-Strom 800 DE, το οποίο έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και στον σύντομο σχετικά χρόνο που είχα την ευκαιρία να βρεθώ στη σέλα του κατάφερε να δείξει άμεσα και με σαφήνεια ότι δεν αποτελεί μία ακόμη adventure μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού, αλλά ένα μοντέλο που έχει προσεχτεί σε όλες τις λεπτομέρειές του και «κοιτάζει» ψηλά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έναντι του εξίσου φιλικού all-round «650», το νέο 800άρι V-Strom, το πρώτο της γνωστής οικογενείας με εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα, αποτελεί μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη με έξτρα δυνατότητες και διευρυμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά σε κάθε επί μέρους τομέα που δεν προκύπτουν μόνο από το μεγαλύτερο και ισχυρότερο μοτέρ.

Χωρίς αμφιβολία το νέο V-Strom 800 DE είναι η πιο ολοκληρωμένη από πλευράς δυνατοτήτων μοτοσικλέτα της σειράς που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα και κοιτάζει στα μάτια και τα μεγαλύτερα «1050» με μπόλικο θράσος αλλά χωρίς ίχνος έπαρσης, βασιζόμενο αποκλειστικά στα πλούσια προσόντα με τα οποία το έχει προικίσει η Suzuki.

Με την χαρακτηριστική "Made in Japan" ποιότητα κατασκευής έκδηλη σε κάθε σημείο της μοτοσικλέτας και την σχεδίαση να παραπέμπει άμεσα στο μεγαλύτερο «1050», αλλά και το αυθεντικό DR800S (DR Big), το V-Strom 800 DE σε υποδέχεται προτάσσοντας μια μεγάλη σε μήκος και σωστά μελετημένη σέλα. Η σέλα παρά τα 855 χλστ. που απέχει από το έδαφος, παρουσιάζεται φιλικότατη και για αναβάτες κάτω από 1,75 μ., με το τιμόνι και τα μαρσπιέ να βρίσκονται στα σωστά σημεία και για όρθια οδήγηση εκτός δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 800 DE έχει την μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (220 χλστ.) αλλά και τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων (220 χλστ.) από οποιοδήποτε άλλο V-Strom στην πολύχρονη πλέον ιστορία της δημοφιλούς σειράς που έχει περισσότερες από 440.000 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, από το 2002 μέχρι σήμερα.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δείχνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις των Ιαπώνων να ικανοποιήσουν για πρώτη φορά και τους απαιτητικούς λάτρεις της περιπέτειας και σε καμία περίπτωση δεν προϊδεάζουν για την ευχάριστη και απόλυτα ισορροπημένη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στην άσφαλτο.

Ο αναβάτης είναι σε θέση να ψάξει άμεσα τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει η νέα V-Strom με το ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι της Showa να δημιουργεί από την αρχή μια σχέση εμπιστοσύνης, όπως κάνει με την ποιοτική λειτουργία του και το αμορτισέρ που προέρχεται επίσης από την ιαπωνική εταιρεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αναβάτης έχει σύμμαχο και τα φρένα με την πολύ καλή αίσθηση στη μανέτα, με τους εμπρός δίσκους των 310 χλστ., που συνεργάζονται με ακτινικά τοποθετημένες 4πίστονες δαγκάνες της Nissin να διαθέτουν και τα απαιτούμενα επίπεδα ισχύος για μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Σε αυτή τη σχέση μεταξύ αναβάτη και μοτοσικλέτας συμβάλλει αποφασιστικά το νέο ατσάλινο πλαίσιο αλλά και το νέο μακρύ αλουμινένιο ψαλίδι με το βάρος των 230 κιλών της μοτοσικλέτας να μοιράζεται σωστά και να μην απασχολεί ποτέ τον αναβάτη. Εξίσου ποιοτικά λειτουργούν οι αναρτήσεις και στο χώμα καταπίνοντας τις ανωμαλίες με χαρακτηριστική άνεση, ενώ εδώ κάνει αισθητή την παρουσία του και το νέο ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού, το οποίο φέρει και λειτουργία G (Gravel) που επιτρέπει μέχρι ενος σημείου της πλαγιολισθήσεις, ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη ο νέος κινητήρας βρίσκεται εκεί για να ΄«δέσει» όλο το πακέτο και να αναδείξει τα χαρίσματά του με τον καλύτερο τρόπο. Εύστροφος και δυνατός από το ρελαντί μέχρι και τον κόφτη, χωρίς κραδασμούς σε όλη την κλίμακα λειτουργίας και με την χαρακτηριστική λειτουργία που προσφέρει η ανάφλεξη των 270 μοιρών θυμίζοντας V2 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, το εν σειρά δικύλινδρο μοτέρ έχει έναν ψεκασμό που δουλεύει αψεγάδιαστα σε άσφαλτο και χώμα και ένα υποδειγματικό σε λειτουργία κιβώτιο, το οποίο φέρει στάνταρ ένα εξίσου καλό quickshifter.

Suzuki V-Strom 1050/DE: Δικάβαλος ταξιδιώτης

Απέναντι στο νέο V-Strom 800 DE, το «1050» τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας των ιαπωνικών adventure από το Hamamatsu με την έκδοση DE να προσφέρει επιπλέον εκτός δρόμου δυνατότητες.

Ειδικότερα, για το 2023 και οι δύο εκδόσεις της μεγάλης V-Strom διαθέτουν νέα έγχρωμη TFT οθόνη πληροφοριών, quicκshifter δυο κατευθύνσεων, καθώς και ένα διευρυμένο «πακέτο» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του αναβάτη. Σε αυτό το πακέτο περιλαμβάνονται η μονάδα IMU έξι αξόνων, το ρυθμιζόμενο cornering ABS, τα συστήματα ελέγχου κίνησης σε δρόμο με κλίση και ελέγχου φορτίου (Slope-dependent control και Load-dependent control αντίστοιχα), το σύστημα συγκράτησης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα Hill hold, το cruise control, τα τρία προγράμματα λειτουργίας κινητήρα και ηλεκτρονικών και το ρυτθμιζόμενο traction control.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H πιο περιπετειώδης έκδοση 1050 DE φέρει επιπλέον ακτινωτούς τροχούς με τον εμπρός να ανεβαίνει σε διάμετρο στις 21 ίντσες, αυξημένη διαδρομή αναρτήσεων και ύψος από το έδαφος καθώς και αναθεωρημένη γεωμετρία πλαισίου και εργονομίας. Φέρει ίσης φαρδύτερο τιμόνι και ατσάλινα μαρσπιέ, ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης στον πίσω τροχό και το πρόγραμμα λειτουργίας G mode για το traction control, όπως και το 800άρι V-Strom.

Η πιο αποτελεσματική κάλυψη από τον αέρα για τον αναβάτη, αλλά και η ελαφρώς μεγαλύτερη ευρυχωρία είναι τα δύο στοιχεία που χωρίζουν αρχικά τα «1050» από το 800άρι V-Strom, με τους V2 κινητήρες τους να προσφέρουν παράλληλα περισσότερη ροπή που θα φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη στα δικάβαλα ταξίδια με φορτίο.

Η χωμάτινη έκδοση DE παρουσιάζεται και η πιο μάχιμη για εκείνους που δεν αρέσκονται στην απλή διάσχιση χωματόδρομων αλλά και εκείνη που ταιριάζει ίσως καλύτερα με τους ασφάλτινους δρόμους της Ελλάδας. Το φαρδύτερο τιμόνι κάνει πιο εύκολο το έργο του αναβάτη στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ ο ακτινωτός τροχός των 21 ιντσών δεν μεταβάλλει αρνητικά την εμπιστοσύνη του αναβάτη που μπορεί να πάρει εξίσου μεγάλες κλίσεις με το στάνταρ V-Strom που φέρει χυτές ζάντες αλουμινίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Suzuki GSX-8S: Και sport και γυμνό

Άφησα τελευταία την GSX-8S καθώς ήταν και η τελευταία κατά σειρά νέα μοτοσικλέτα της Suzuki που οδήγησα. Η νέα γυμνή street των Ιαπώνων παίρνει τη θέση του αειθαλούς SV 650 αλλάζοντας παράλληλα πλήρως την προσέγγιση των Ιαπώνων στην κατηγορία με το νέο μοντέλο να αποτελεί μέλος της οικογένειας GSX.

Με έντονες σπορ προεκτάσεις η νέα GSX-8S μοιράζεται το πλαίσιο, το ψαλίδι και τον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα της με το νέο 800άρι V-Strom έχοντας ωστόσο διαφορετικές αναρτήσεις και διαφορετικό, σαφώς μικρότερο και ελαφρύτερο υποπλαίσιο και φυσικά τροχούς.

Η σύγχρονη επιθετική και εντελώς διαφορετική σχεδίαση διαγράφει από το μυαλό το σχεδόν ρετρό SV 650, ενώ το ίδιο κάνει και η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, η οποία είναι σχεδόν αποκαλυπτική έναντι του μοντέλου που αντικαθιστά, τη στιγμή που το SV 650 εξακολουθεί να θεωρείται μια καλή μοτοσικλέτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο GSX-8S δείχνει ωστόσο ότι έναντι της προηγούμενης μοτοσικλέτας της Suzuki στα μεσαία κυβικά είναι ένα σκαλί πιο πάνω σε συμπεριφορά και συνολική απόδοση ως ένα άξιο μέλος της οικογένειας GSX-S και χωρίς να έχει χάσει στο ελάχιστο σε φιλικότητα.

Έχοντας να κινήσει 30 κιλά λιγότερα, ο κινητήρας που έχει ελαφρώς πιο άμεση απόκριση σε σχέση με εκείνον του V-Strom έχει και εδώ υποδειγματική τροφοδοσία. Με το πλαίσιο να παρουσιάζεται και όσο στιβαρό χρειάζεται, τις αναρτήσεις να επικοινωνούν σωστά στον αναβάτη τα περιθώρια πρόσφυσης και τα δυνατά και με πολύ καλή αίσθηση φρένα να δουλεύουν ακούραστα, το GSX-8S κερδίζει με το «καλημέρα» αυτόν που βρίσκεται στη σέλα του τόσο στη χαλαρή βόλτα όσο και όταν... ανάψουν τα αίματα. Παρέχει σιγουριά σε κάθε περίπτωση ενώ θετική εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η θέση οδήγησης θα κάνει και τους ψηλότερους αναβάτες να νιώσουν άνετα πάνω στο GSX-8S και να ανακαλύψουν τις αρετές του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ V-Strom 800 DE
Κινητήρας: βενζίνης. εν σειρά δικύλινδρος 84,3 PS, 78 Nm, 776 κ.εκ.
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, quick shifter
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Πλάτος, Μεταξόνιο): 2.345 χλστ., 975 χλστ. 1.570 χλστ.
Ύψος σέλας: 855 χλστ.
Τροχοί: 2Ε:90/90-21'', Π: 150/70-17''
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 20 λίτρα
Κατανάλωση (WMTC): 4,4 λτ./100 χλμ.
Βάρος: 230 κιλά, πλήρες υγρών
Τιμή: 12.195 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ V-Strom 1050
Κινητήρας:
βενζίνης V2, 107,4, 100 Nm 1.037 κ.εκ.
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, quick shifter
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Πλάτος, Μεταξόνιο): 2.265 χλστ., 940 χλστ. 1.555 χλστ.
Ύψος σέλας: 855 χλστ.
Τροχοί: 2Ε: 110/90-19'', Π: 150/70-17''
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 20 λίτρα
Κατανάλωση (WMTC): 4,9 λτ./100 χλμ.
Βάρος: 242 κιλά, πλήρες υγρών
Τιμή: 15.295 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ V-Strom 1050 DE
Κινητήρας:
βενζίνης V2, 107,4, 100 Nm 1.037 κ.εκ.
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, quick shifter
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Πλάτος, Μεταξόνιο): 2.390 χλστ., 960 χλστ. 1.595 χλστ.
Ύψος σέλας: 880 χλστ.
Τροχοί: 2Ε:90/90-21'', Π: 150/70-17''
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 20 λίτρα
Κατανάλωση (WMTC): 4,9 λτ./100 χλμ.
Βάρος: 252 κιλά, πλήρες υγρών
Τιμή: 16.495 ευρώ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ GSX-8S
Κινητήρας:
βενζίνης. εν σειρά δικύλινδρος 83 PS, 78 Nm, 776 κ.εκ.
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, quick shifter
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Πλάτος, Μεταξόνιο): 2.115 χλστ., 775 χλστ. 1.465 χλστ.
Ύψος σέλας: 880 χλστ.
Τροχοί: 2Ε:120/70-17'', Π: 180/55-17''
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 14 λίτρα
Κατανάλωση (WMTC): 4,2 λτ./100 χλμ.
Βάρος: 202 κιλά, πλήρες υγρών
Τιμή: 9.995 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ