Νέα Yamaha Tracer 9 GT+: Η τιμή της κορυφαίας έκδοσης στην Ελλάδα

Νέα Yamaha Tracer 9 GT+ η τιμή της στην Ελλάδα 2023

Με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης αναβάτη, η κορυφαία έκδοση GT+ της Yamaha Tracer 9 έφτασε και στη χώρα μας με την ελληνική αντιπροσωπεία να ανακοινώνει την τιμή της.

Η κορυφαία sport-tοuring πρόταση της Yamaha είναι η Tracer 9, η μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρείας που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής και στο ελληνικό κοινό χάρη στον πολυπρόσωπο χαρακτήρα της αλλά και την μεστή απόδοση του τρικύλινδρο μοτέρ των 890 κ.εκ. και 119 ίππων.

Στην ελληνική αγορά είναι πλέον διαθέσιμη και η κορυφαία έκδοση GT+, η οποία παρουσιάστηκε στο κοινό τον περασμένο κοινό και χαρακτηρίζεται για τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του αναβάτη της, τα οποία αποτελούν μέρος του στάνταρ εξοπλισμού της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Tracer 9 GT+ είναι η πρώτη Yamaha που εξοπλίζεται ενεργό cruise control (ACC). Αυτό το προηγμένο σύστημα προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του cruise control, καθώς και τη δυνατότητα αυτόματης διατήρησης σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα χάρη στο ραντάρ που βρίσκεται ενσωματωμένο στο ρύγχος της μοτοσυκλέτας.

Το ACC είναι ρυθμιζόμενο και όταν η μοτοσυκλέτα κινείται ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει την απόσταση μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών διαβαθμίσεων ανάλογα με τις προσωπικές του προτιμήσεις. Η απόσταση εμφανίζεται στην οθόνη, με μια μπάρα αν είναι πολύ μικρή και με τέσσερις μπάρες αν είναι πολύ μεγάλη.

Το ACC προσφέρει ορισμένα πλεονεκτήματα, όπως είναι η μείωση της καταπόνησης λόγω των λιγότερων ενεργειών που απαιτούνται από τον αναβάτη, καθώς και η βελτίωση της ποιότητας στην οδήγηση, η οποία οφείλεται στη διατήρηση σταθερής απόστασης που συμβάλει και στην ομαλή ροή της κυκλοφορίας αλλά και στα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ACC λειτουργεί μεταξύ 30 και 160 χλμ./ώρα. Με 1η και 2η ταχύτητα από 30 χλμ./ώρα, με 3η και 4η ταχύτητα από 40 χλμ./ώρα και με 5η και 6η ταχύτητα από 50 χλμ./ώρα. Η ταχύτητα μπορεί να αυξηθεί και να μειωθεί είτε σε βήματα του 1 χλμ./ώρα είτε στα 10 χλμ./ώρα, με ένα πάτημα του κουμπιού ή με παρατεταμένο πάτημα του διακόπτη ρύθμισης από το αριστερό γκριπ.

Το σύστημα ACC απενεργοποιείται με πάτημα των φρένων ή με εμπλοκή της μανέτας συμπλέκτη για περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο ή με κλείσιμο του γκαζιού πέρα από το τέρμα της διαδρομής του.

Αυτή η εύκολα κατανοητή κατάστασης λειτουργίας του ACC εμφανίζεται σε όλες τις λειτουργίες της οθόνης, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας πλοήγησης και παρέχει πρόσθετη υποβοήθηση στον αναβάτη, η οποία έχει σχεδιαστεί για βελτίωση της οδήγησης, ειδικά κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από τη διατήρηση της προεπιλεγμένης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το ACC παρέχει και "υποβοήθηση στις στροφές", η οποία ακυρώνει την αύξηση της ταχύτητας όταν ανιχνευτεί ότι η μοτοσυκλέτα στρίβει. Επίσης, μόλις το ραντάρ εντοπίσει ένα προπορευόμενο όχημα, περιορίζει την επιτάχυνση.

Παράλληλα "υποβοήθηση προσπεράσματος" του ACC επιταχύνει την Tracer 9 GT+ πιο ομαλά από το φυσιολογικό, όταν ανιχνεύσει ότι τα φλας είναι ενεργοποιημένα και η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε διαδικασία προσπέρασης.

Το ACC συνεργάζεται με τον κινητήρα και την ηλεκτρονική ανάρτηση. Για να διατηρηθεί η προεπιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενεργοποιούνται πρώτα η πέδηση του κινητήρα και μετά τα φρένα, για να επιβραδύνει η μοτοσυκλέτα. Ταυτόχρονα, η ισχύς απόσβεσης της ηλεκτρονικής ανάρτησης ρυθμίζεται ώστε να μειωθεί η υπερβολική μετατόπιση του βάρους προς τα εμπρός και να διατηρηθεί η σταθερότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα ελέγχου πορείας που απεμπλέκονται όταν ο αναβάτης χρησιμοποιεί το συμπλέκτη ή αλλάζει ταχύτητα, οι αναβάτες της Tracer 9 GT+ μπορούν να αλλάζουν ταχύτητες χρησιμοποιώντας το νέο 3ης γενιάς σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων quickshifter, ακόμα και όταν το ACC είναι ενεργοποιημένο.

Συνδυασμένο Σύστημα Πέδησης με υποβοήθηση μέσω ραντάρ

Ως η ναυαρχίδα της σειράς Sport Touring της Yamaha, η Tracer 9 GT+ περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της και το νέο ηλεκτρονικό Ενοποιημένο Σύστημα Πέδησης, το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα.

Το νέο σύστημα προσφέρει αυξημένη δυνατότητα ελέγχου. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το ραντάρ και την μονάδα IMU 6 αξόνων, παρέχει υποβοήθηση και ρύθμιση της ισχύος πέδησης εμπρός και πίσω, μέσω της υδραυλικής μονάδας Bosch που βελτιστοποιεί τον έλεγχο και τη λειτουργία του συστήματος πέδησης.

Υπάρχουν τρεις κύριες λειτουργίες στο συνδεδεμένο με ραντάρ Ενοποιημένο Σύστημα Πέδησης, οι οποίες εφαρμόζονται μόνο όταν το BC (σύστημα ελέγχου πέδησης) είναι ενεργοποιημένο. Η πρώτη αφορά στην υποβοήθηση πέδησης, η οποία παρεμβαίνει μόλις ανιχνευτεί η πιθανότητα σύγκρουσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεύτερη λειτουργία αφορά στην υποβοήθηση πέδησης στους δύο τροχούς, η οποία ρυθμίζει την ισχύ πέδησης στο μπροστινό και το πίσω φρένο, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή σταθερότητα κατά την επιβράδυνση. Στην τρίτη λειτουργία, το σύστημα ελέγχου πέδησης υπό κλίση ρυθμίζει αυτόματα την ισχύ πέδησης, για να αποτραπεί η ολίσθηση του ελαστικού όταν στρίβει η μοτοσυκλέτα.

Το Ενοποιημένο Σύστημα Πέδησης αναλύει συνεχώς δεδομένα για την απόσταση, μέσω του ραντάρ ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. Εάν το σύστημα υπολογίσει ότι η ισχύς πέδησης που έχει εφαρμοστεί από τον αναβάτη είναι ανεπαρκής για την αποτροπή της σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, θα αυξήσει την ισχύ πέδησης και στους δύο τροχούς, για να βοηθήσει στην επιβράδυνση της Tracer 9 GT+.

Επίσης, το σύστημα ACC επιβραδύνει αυτόματα την Tracer 9 GT+ μόλις επιτευχθεί η προεπιλεγμένη απόσταση από προπορευόμενο όχημα, αλλά απενεργοποιείται αμέσως μόλις ο αναβάτης ασκήσει πίεση στα φρένα. Σε αυτό το σημείο, επεμβαίνει το Ενοποιημένο Σύστημα Πέδησης, εάν διαπιστώσει ότι η ισχύς πέδησης που έχει εφαρμοστεί από τον αναβάτη, δεν επαρκεί για την αποτροπή επικείμενης σύγκρουσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύστημα παρέχει πρόσθετη υποβοήθηση στο φρενάρισμα και παρεμβαίνει μόνο όταν είναι ενεργοποιημένο το BC και ο αναβάτης πιέζει τα φρένα, ενώ σύμφωνα με τη Yamaha δεν είναι σύστημα αποφυγής της σύγκρουσης αυτοματοποιημένης πέδησης, όπως αυτό που υπάρχει πλέον στα αυτοκίνητα.

Η Tracer 9 GT+ έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαφορετικών θεμάτων στη νέα, έγχρωμη, υψηλής φωτεινότητας οθόνη TFT των επτά ιντσών. Κάθε θέμα της οθόνης έχει σχεδιαστεί για να μεταδίδει μια διαφορετική αίσθηση και να ταιριάζει σε διαφορετικά στιλ οδήγησης και στις προσωπικές προτιμήσεις κάθε ιδιοκτήτη.

Για μια βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης, η συνδεσιμότητα με smartphone περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Tracer 9 GT+ με τη σύνδεση του κινητού να φίνεται μέσω της εφαρμογής «MyRide» της ιαπωνικής εταιρείας.

Στάνταρ είναι επίσης οι νέες ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις της KYΒ, όπως και οι νέας σχεδίασης διακόπτες του τιμονιού που περιλαμβάνουν joystick και κουμπί home και επιτρέπουν στον αναβάτη να χειρίζεται ένα ευρύτατο φάσμα λειτουργιών. Παράλληλα η σέλα του αναβάτη ρυθμίζεται ως προς το ύψος της και φέρει νέο αφρώδες υλικό και σχήμα που ενισχύουν την άνεση στην οδήγηση, ενώ νέα είναι και επένδυση από δερματίνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Tracer 9 GT+ προσφέρεται σε δύο αποκλειστικούς χρωματικούς συνδυασμούς Icon Performance (λευκό μεταλλικό) και Power Grey (γκρι) και η τιμή της στην Ελλάδα ξεκινά από τα 17.150 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ