Η μοτοσικλέτα σταγόνα που αλλάζει τους κανόνες του σχεδιασμού

Bandit9 Nano ηλεκτρικό scooter 2022

Πολλά είναι τα νέα δίκυκλα που παρουσιάζουν μεγάλο σχεδιαστικό ενδιαφέρον και ένα από αυτά είναι και το ηλεκτρικό Bandit9 Nano με το ανατρεπτικό σχήμα του.

Το ηλεκτρικό Bandit9 Nano μας «έρχεται» από το Vietnam και το αεροδυναμικό του σχήμα είναι το πρώτο πράγμα που το κάνει να ξεχωρίζει. Ένα σχήμα που συνδυάζει με επιτυχία τον κόσμο των scooters με εκείνο των μοτοσικλετών με dustbin φέρινγκ του προηγούμενου αιώνα που έφεραν τέτοια για να βελτιώσουν την αεροδυναμική τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σχεδιαστικά το Nano θυμίζει σταγόνα νερού με τον εμπρός τροχό να καλύπτεται εξολοκλήρου από το ρύγχος του μοντέλου της Bandit9 και την ίδια στιγμή δεν μοιάζει με κανένα άλλο δίκυκλο που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στον κόσμο.

Το δεύτερο χαρακτηριστικό που συνδέεται παράλληλα άμεσα με τη σχεδίασή του Nano είναι το μονοκόκ πλαίσιο του, που το κάνει ένα από τα λίγα δίκυκλα που φέρουν τέτοιο, με πιο διάσημο από όλα τη Piaggio Vespa. Μονοκόκ πλαίσιο σημαίνει με λίγα λόγια ότι αυτό που βλέπει κανείς είναι και το πλαίσιο του δικύκλου με τα πλαστικά καλύμματα που συνήθως δίνουν μορφή σε ένα δίκυκλο να λάμπουν δια της απουσίας τους.

Και ενώ το μονοκόκ πλαίσιο παρουσιάζει πλεονεκτήματα έναντι ενός σωληνωτού αναφορικά με τα επίπεδα στιβαρότητας που προσφέρει, η εφαρμογή στο scooter της Nano δείχνει να μην είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη στην εκμετάλλευση των χώρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «ποδιά» που δημιουργείται μεταξύ της σέλας του αναβάτη και του τιμονιού δεν έχει αρκετό χώρο τα πόδια του τελευταίου (έχουν τοποθετηθεί μαρσπιέ όπως σε μία συμβατική μοτοσικλέτα), ενώ δεν φαίνεται να υπάρχει και κάποιο ντουλαπάκι ούτε στην περιοχή της ποδιάς αλλά ούτε και μπροστά στο ρύγχος ώστε να υπάρξει εκμετάλλευση του χώρου εκεί. Αποθηκευτικός χώρος υπάρχει ωστόσο κάτω από τη σέλα εκεί που φιλοξενείται και η αφαιρούμενη μπαταρία.

Το Nano φέρει ηλεκτρικό κινητήρα που παράγει σταθερά 4,75 ίππους (5,4 ίππους μέγιστη ισχύς) και 200 Nm ροπής με το μοτέρ να είναι τοποθετημένο στον πίσω τροχό. Η συστοιχία μπαταριών των 48V έχει ενεργειακή χωρητικότητα 4,2 kWh και βάρος που δεν ξεπερνά τα 25 κιλά, ενώ προσφέρει αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως και τα 97 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φτιαγμένο για να οδηγείται με δίπλωμα κατηγορίας AM (συμβατικά δίκυκλα με κινητήρα έως 50 κ.εκ.), το Nano έχει τελική ταχύτητα που περιορίζεται στα 45 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η ευελιξία του θεωρείται δεδομένη με το μεταξόνιο να φτάνει στα μόλις 1.350 χλστ., ενώ το μήκος και το πλάτος δεν ξεπερνούν τα 1.870 και 735 χλστ. αντίστοιχα. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 760 χλστ., ενώ το βάρος, μαζί με την μπαταρία είναι 120 κιλά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και είναι άγνωστο αν θα κάνει την εμφάνισή του επί ευρωπαϊκού εδάφους, το Bandit9 Nano είναι διαθέσιμο στην τιμή των 4.490 ευρώ, με την παραγωγή του να είναι περιορισμένη. Διαθέσιμη υπάρχει και η έκδοση Nano+, η οποία ανεβάζει την τελική ταχύτητα στα 70 χλμ./ώρα και η τιμή της είναι 4.990 ευρώ.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ