
Η ιαπωνική εταιρεία κατέθεσε την πατέντα μιας ηλεκτρικής μοτοσικλέτας που είναι ικανή να αναπαράγει τον ήχο και τις δονήσεις ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης - χωρίς όμως να καίει ούτε σταγόνα βενζίνης.
Ο κόσμος της μοτοσικλέτας είναι συνυφασμένος με τις αισθήσεις: ο χαρακτηριστικός ήχος του τετράχρονου κινητήρα, οι δονήσεις που διαπερνούν τη σέλα και το τιμόνι, η «ανάσα» του μοτέρ που ανεβάζει στροφές στον ρυθμό του δεξιού καρπού. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν μια μοναδική εμπειρία που δύσκολα αντικαθίσταται. Όμως, τι θα απομείνει από αυτή τη μαγεία όταν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δώσουν οριστικά τη θέση τους στην ηλεκτροκίνηση;
Η Yamaha φαίνεται πως έχει μια απάντηση. Μέσω του πατενταρισμένου project που ονομάζεται «Saddle-Riding Type Electric Vehicle», η εταιρεία επιδιώκει να προσφέρει στους μοτοσικλετιστές ένα ηλεκτρικό δίκυκλο που διατηρεί την ψυχή της μηχανής.
BUY NOW
Όπως εξηγεί στο κείμενο της ευρεσιτεχνίας, οι εναλλασσόμενες φάσεις εισγαωγής, συμπίεσης, καύσης και εξαγωγής ενός θερμικού κινητήρα δημιουργούν τους χαρακτηριστικούς ήχους και κραδασμούς που ο αναβάτης βιώνει ενστικτωδώς. Η ηλεκτρική πρόωση, από τη φύση της αθόρυβη, αφαιρεί αυτή τη «συναισθηματική» διάσταση - κάτι που η Yamaha σκοπεύει να επαναφέρει.

Η λύση που προτείνει είναι εντυπωσιακή: ένα μηχανικό σύστημα με ψεύτικο κύλινδρο και έμβολο, τα οποία κινούνται μέσω γραμμικού ηλεκτροκινητήρα. Η κίνηση αυτή παράγει πραγματικές δονήσεις και ροή αέρα που περνά μέσα από βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, μιμούμενη την «αναπνοή» μιας θερμικής μοτοσικλέτας. Με άλλα λόγια, η μοτοσικλέτα «ζει» και πάλλεται σαν μια πραγματική μηχανή, αλλά χωρίς εκπομπές και χωρίς καύσιμο.
Δεν πρόκειται για απλό τεχνητό ήχο από ηχεία, αλλά για χειροπιαστό μηχανισμό, με κινούμενες μάζες που αναπαράγουν τις φυσικές αντιδράσεις ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, η Yamaha επιδιώκει να καλύψει το κενό που πολλοί μοτοσικλετιστές νιώθουν απέναντι στα ηλεκτρικά μοντέλα, προτείνοντας μια «γέφυρα» ανάμεσα στην τεχνολογία και το συναίσθημα.

Βέβαια, τα βασικά προβλήματα των ηλεκτρικών δικύκλων -αυτονομία, χρόνος φόρτισης και κόστος- παραμένουν υπαρκτά. Όμως, με αυτήν την καινοτόμα προσέγγιση, η Yamaha μπορεί να κερδίσει εκείνους που παραμένουν σκεπτικοί απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας την απόλαυση της μηχανικής εμπειρίας χωρίς την καύση βενζίνης.