Η BMW Motorrad παρουσιάζει νέο αυτόματο κιβώτιο

BMW R 1300 GS

Το νέο Automated Shift Assistant της BMW βασίζεται σε μια νέα τεχνολογία με δύο ηλεκτρομηχανικούς ενεργοποιητές που αυτοματοποιούν τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή σχέσεων στο εξατάχυτο κιβώτιο.

Με το νέο αυτόματο κιβώτιο ο αναβάτης δεν χρειάζεται, πλέον, τη συμβατική μανέτα του συμπλέκτη. Επιπλέον, το Automated Shift Assistant δημιουργεί μια ακόμα πιο άμεση σύνδεση με τον ισχυρό boxer κινητήρα, καθώς η ακριβής ενεργοποίηση του συμπλέκτη καθιστά ακόμα πιο εύκολο τον έλεγχο της οδήγησης μέσω του γκριπ του γκαζιού και του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων. Στο πρόγραμμα 'M' η διαδοχή των σχέσεων μπορεί να γίνεται μέσω του μοχλού στο πόδι, ώστε να αποφασίζει ο αναβάτης πότε να αλλάξει ταχύτητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πρόγραμμα 'D', το Automatic Shift Assistant αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο. Τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων επιλέγονται αυτόματα από τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Τόσο στο πρόγραμμα "M" όσο και στο "D", ο αναβάτης επωφελείται από την ομαλή εκτέλεση των αλλαγών που συνοδεύεται από ομαλή διακοπή της ελκτικής ισχύος, το οποίο επιτυγχάνει αποτελεσματική επιτάχυνση της μοτοσικλέτας και αυξημένη οδηγική ευστάθεια.

bmw motorrad automatic gearbox

Στα ανεβάσματα, ο τράνταγμα που σχετίζεται με το κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο με μηχανικό συμπλέκτη εξαλείφεται σε μεγάλο βαθμό, όπως και ο κίνδυνος να έρθουν σε επαφή τα κράνη οδηγού και συνεπιβάτη.

Τα κατεβάσματα είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλά, ώστε ελάχιστα να επηρεάζουν τη λειτουργία του πλαισίου. Ειδικά χαρακτηριστικά της αυτόματης λειτουργίας αλλαγής ταχυτήτων αντιστοιχίζονται στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ώστε να διασφαλίζεται η τέλεια διαδοχή αλλαγών, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης. Σε συνδυασμό με το Active Cruise Control ή την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, η δικτύωση των λειτουργιών φέρνει το μέλλον της μοτοσικλέτας στο σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Automated Shift Assistant είναι η λογική και τεχνική εξέλιξη του BMW Motorrad Shift Assistant Pro. Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές αναλαμβάνουν τη λειτουργία του συμπλέκτη και την αλλαγή ταχυτήτων, επιτρέποντας εύκολη εκκίνηση και αυτοματοποιημένη διαδοχή σχέσεων. Το αίτημα αλλαγής ταχυτήτων του αναβάτη μεταδίδεται στη μονάδα ελέγχου μέσω ενός αισθητήρα στον συμβατικό μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που λειτουργεί με το πόδι.

bmw motorrad gearbox

Πρόσθετοι αισθητήρες καθορίζουν τις στροφές του πρωτεύοντα άξονα μετάδοσης και τη θέση του συμπλέκτη. Οι τιμές αυτές μεταδίδονται στην TCU (Transmission Control Unit), η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με τη μονάδα ελέγχου κινητήρα, για την μοντελοποίηση και τον έλεγχο του συμπλέκτη, την ενεργοποίηση της αλλαγής ταχυτήτων και τον καθορισμό της οδηγικής κατάστασης.

Ο συμπλέκτης λειτουργεί μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού ενεργοποιητή σε συνδυασμό με ένα υδραυλικό σύστημα για άμεση σύνδεση μεταξύ της κύριας και δευτερεύουσας αντλίας του συμπλέκτη. Ο ενεργοποιητής ρυθμίζει την απαιτούμενη ολίσθηση του συμπλέκτη, τον εμπλέκει σε κάθε αλλαγή ταχύτητας και τον απεμπλέκει εν στάσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο χειροκίνητο πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων "M" ο αναβάτης μπορεί να μετακινήσει το μοχλό αλλαγής ταχυτήτων προς την επιθυμητή κατεύθυνση με το συνηθισμένο τρόπο. Εάν οι στροφές στην επιθυμητή ταχύτητα-στόχο βρίσκονται εντός του μέγιστου ή του ελάχιστου εύρους στροφών, η αλλαγή γίνεται απευθείας. Εάν οι στροφές του κινητήρα πέσουν κάτω από ένα ελάχιστο όριο που εξαρτάται από την επιλεγμένη σχέση, τα κατεβάσματα πραγματοποιούνται αυτόματα και στη χειροκίνητη λειτουργία. Έτσι αποτρέπεται το σβήσιμο του κινητήρα.

Στο πρόγραμμα "D" οι σχέσεις αλλάζουν αυτόματα ανάλογα με το riding mode, τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και τις παραμέτρους που αφορούν την κλίση της μοτοσικλέτας. Οι σχέσεις αλλάζουν ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τις δυναμικές απαιτήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ