Δοκιμάζουμε τη νέα Yamaha MT-07

Yamaha MT-07 δοκιμή 2021 carandmotor.gr

Με την αύρα και την εμφάνιση του «τσαμπουκά» MT-09, η μικρότερη και επίσης ανανεωμένη Yamaha MT-07 είναι ένας φιλικός, διασκεδαστικός και καθημερινός πειρασμός σε ένα σαφώς πιο προσιτό και φιλικό «πακέτο».

Αδιαμφισβήτητα η Yamaha MT-07 είναι μια μοτοσυκλέτα με προσωπικότητα που ξεχωρίζει, σε μια κατηγορία που αποτελείται πλέον από αρκετές αξιόλογες προσιτέ γυμνές μεσαίου κυβισμού.

Από την παρουσίαση της κιόλας, η εν σειρά δικύλινδρη MT-07 αποχαιρέτησε νωρίς τον άχαρο ρόλο του commuter δίνοντας στο κοινό της κατηγορίας και αυτό το κάτι παραπάνω που πρέπει να έχει μια μοτοσυκλέτα που σέβεται τον εαυτό της, παρά την εξαιρετικά προσιτή τιμή που τη συνόδευε το 2014, όταν και παρουσιάστηκε -λίγο πάνω από τα 5.500 ευρώ για την έκδοση χωρίς ABS και λίγο πάνω από τα 6.000 με το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την έμφαση να πέφτει στη διασκέδαση και την εύκολα που ο εμπρός τροχός αποχαιρετά το έδαφος και όχι στην «ξυραφένια» συμπεριφορά, το κοινό των δύο τροχών εκτίμησε δεόντως την δίτροχη πρόταση της Yamaha που δεν υστερούσε σε χρηστικότητα έναντι των αντιπάλων της, με αποτέλεσμα σήμερα να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ευρωπαϊκά best sellers, με πωλήσεις σε όλο τον κόσμο που ξεπερνούν τις 125.000 μονάδες, δίνοντας εκ νέου ζωή στην κατηγορία που ανήκει.

Σαν δυο σταγόνες νερό
Για τη χρονιά που διανύουμε η Yamaha προχώρησε στην ανανέωση της μοτοσυκλέτας της, η οποία φιγουράρει και στο Top 10 των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς, με στόχο την κάλυψη των προδιαγραφών Euro 5, αλλά και στο να κρατήσει το ενδιαφέρον του κοινού ζεστό. Με πρωταγωνιστή τη νέα εμπρός μάσκα-φανάρι, την ανανεωμένη MT-07 μπορεί εύκολα να την μπερδέψεις με την μεγαλύτερη τρικύλινδρη MT-09, χάρη στην ανασχεδίαση του υπόλοιπου "κοστουμιού" της, αλλά και των πανομοιότυπων χρωμάτων-γραφικών, στη μοτοσυκλέτα της δοκιμής. Ανασχεδιασμένα είναι, λοιπόν, και τα καλύμματα του ρεζερβουάρ, που προσθέτουν οπτικά όγκο στην MT-07, ενώ ενσωματώνουν στη σχεδίαση τους πιο αρμονικά τους αεραγωγούς, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φιλική για όλους
Ο αέρας ανανέωσης φύσηξε δυνατά και στην εργονομία της roadster των Ιαπώνων που απέκτησε μια ακόμη πιο άνετη στην καθημερινή χρήση θέση οδήγησης. Αυτή προκύπτει από το νέο αλουμινένιο τιμόνι που είναι φαρδύτερο κατά 32 χλστ., σε σχέση με αυτό που αντικατέστησε, ενώ έχει τοποθετηθεί και ελαφρώς ψηλότερα. Δίνει έτσι καλύτερο μοχλό στα χέρια του αναβάτη, ρίχνει ακόμη λιγότερο βάρος στους καρπούς του, ενώ η ανασχεδιασμένη σέλα προσφέρει καλύτερα επίπεδα άνεσης με το ύψος της να παραμένει στα 805 χλστ. Αναβάτες τουλάχιστον έως 1,85 μ. θα νιώσουν άνετα πάνω στην MT-07, ενώ ακόμη πιο άνετα θα νιώσουν οι κοντύτεροι, με τα πόδια να φτάνουν με σιγουριά στο έδαφος και στις δύο περιπτώσεις.

Η ελαφριά αίσθηση που δίνει η MT-07 εκ κινήσει αλλά και σε στάση αποτελεί επίσης μεγάλο μπόνους για τους βραχύσωμους και δείχνει και τη σωστή κατανομή των μαζών που έχει πετύχει η Yamaha στη μοτοσυκλέτα της, ιδιαίτερα ποθητή για την εύκολη εκτέλεση ελιγμών ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα. Τα γόνατα του αναβάτη αγκαλιάζουν επίσης με μεγαλύτερη «αυτοπεποίθηση» το προφίλ του ρεζερβουάρ. Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής έφερε και αντιολισθητικές επενδύσεις στην περιοχή των γονάτων, ένα αξεσουάρ από του επίσημο κατάλογο της Yamaha, το οποίο και συνιστώ ανεπιφύλακτα, καθώς βελτιώνει σε σημαντικό βαθμό το «κράτημα» σε αυτή την περιοχή, ειδικά στο δυνατό φρενάρισμα. Έξτρα ήταν και οι CNC ρυθμιζόμενες μανέτς της Gilles, που αναβαθμίζουν επίσης την προσφερόμενη εργονομία έναντι των στάνταρ, αλλά κοστίζουν και ανάλογα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η σέλα του συνεπιβάτη από την άλλη έχει το μέγεθος που χρειάζεται για να μπορείτε να τους μεταφέρετε άνετα, κυρίως σε μικρές αποστάσεις, με τις χειρολαβές να απουσιάζουν από την καλλίγραμμη ουρά της MT-07 μειώνοντας έτσι την δικάβαλη πρακτικότητα και άνεση σε μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Η νέα εμφάνιση της MT-07, τέλος, έφερε μαζί της και μια διακριτή αναβάθμιση στη συνολική ποιότητα κατασκευής που κρίνεται καλή για τα δεδομένα και την τιμή της, χωρίς ωστόσο να διεκδικεί τα πρωτεία στην κατηγορία.

Euro 5 χωρίς επιπτώσεις
Για τη φετινή χρονιά η Yamaha προχώρησε και στο απαραίτητο update στον κινητήρα της MT-07 ώστε ο τελευταίος να πληροί τις προδιαγραφές Euro 5. Για να το πετύχουν αυτό, οι Ιάπωνες άλλαξαν την κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) με μία νέα, αναθεώρησαν την χαρτογράφηση του ψεκασμό, ενώ ανασχεδίασαν και την εισαγωγή του αέρα. Πάρα τις αυστηρότερες προδιαγραφές, το εν σειρά δικύλινδρο μοτέρ με τον στρόφαλο των 270 μοιρών αποδίδει 73,4 ίππους (από 74,8) και 67 Nm ροπής -ένα λιγότερο. Η ισχύς έρχεται 250 σ.α.λ. πιο χαμηλά με την μέγιστη τιμή της ροπής να παραμένει στις 6.500 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο αέρας ανανέωσης φύσηξε και για το σύστημα πέδησης με τη μοτοσυκλέτα των Ιαπώνων να αλλάζει τους εμπρός δίσκους των 282 χλστ. με νέους μεγαλύτερης διαμέτρου που φτάνουν πλέον στα 298 χλστ., ενώ οι δαγκάνες παρέμειναν ως είχαν. Αλλαγές στις αναρτήσεις με διαδρομή στα 130 χλστ. τόσο εμπρός όσο και πίσω δεν υπήρξαν, ούτε στο ατσάλινο πλαίσιο που παίζει σωστά το ρόλο του, για τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.

Μπορεί παντού, και κάθε μέρα
Με την ανανεωμένη και σαφώς πιο επιθετική και μοντέρνα εμφάνιση να μην περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητη, η Yamaha MT-07 κάνει στην πραγματικότητα ό,τι ακριβώς περιμένει κανείς από μια commuter μοτοσυκλέτα και προσθέτει σε αυτά πολλά παραπάνω, με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό δικυλινδρο κινητήρα. Η απόδοση του μοτέρ δεν παρουσιάζει σε κανένα σημείο κάμψη και το δυνατό τράβηγμα έρχεται σχεδόν από το ρελαντί έως και τον κόφτη. Η ροπή κάνει απολαυστικά την εμφάνιση της από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας και η άψογη τροφοδοσία δίνει στον αναβάτη την πολυπόθητη ακρίβεια στον έλεγχο του δεξιού γκριπ σε κάθε συνθήκη. Το κιβώτιο είναι πιο σφιχτό στη λειτουργία του από αυτό που θα θέλαμε και με ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές για τον επιλογέα των ταχυτήτων. Για το πρώτο, ένα πιο ποιοτικό λάδι θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάσταση έως ένα βαθμό, ενώ το δεύτερο σταματά να ενοχλεί έπειτα από λίγο χρόνο εξοικείωσης. Σε κάθε περίπτωση η κλιμάκωση του κιβωτίου εκμεταλλεύεται ιδανικά την απόδοση του μοτέρ, το οποίο καταναλώνει παράλληλα ιδιαίτερα λογικές ποσότητες βενζίνης με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής να φτάνει στα 5,1 λίτρα/100 χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ελαστικό και εύστροφο μοτέρ είναι σε θέση να διώξει εύκολα στο πλάι τον πίσω τροχό, στους γυαλισμένους δρόμους της πόλης ή να στείλει τον εμπρός με... φιλικούς χαιρετισμούς να κοιτάζει τον αστικό ουρανό, με τον αναβάτη να νιώθει ότι έχει τον έλεγχο σε κάθε περίπτωση. Οι μαλακές αναρτήσεις, που βελτιώθηκαν θεωρητικά στην προηγούμενη ανανέωση της MT-07, παίζουν εδώ τον δικό τους ρόλο στη δημιουργία της διασκεδαστικής προσωπικότητας του MT-07 και τα καταφέρνουν παράλληλα πολύ καλά με τις ανωμαλίες των δρόμων στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί που το μαλακό set up του πιρουνιού αλλά και του αμορτισέρ θα στείλει τον αναβάτη στο επίσημο κατάλογο με αξεσουάρ της Yamaha, για τη βελτίωση τους, είναι στη γρήγορη οδήγηση στον επαρχιακό. Η MT-07 μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα με στρωτή οδήγηση, ωστόσο οι αναρτήσεις θα βάλουν όταν το στιλ γίνει πιο επιθετικό ή ο δρόμος αρχίσει να αποκτά μικρές και συνεχόμενες ανωμαλίες. Σε κάθε περίπτωση η σωστή δουλειά που έχει γίνει στο πλαίσιο και τη γεωμετρία του, δίνουν στον αναβάτη όλα τα σωστά μηνύματα, τη σωστή στιγμή και η προοδευτικότητα στις αντιδράσεις συγκαταλέγεται στα δυνατά χαρτιά του διασκεδαστικού MT-07. Σύμμαχος για τον αναβάτη και τα δυνατά φρένα που αποδίδουν τη δύναμη τους πλήρως αναλογικά στο τράβηγμα της μανέτας.

Σε τροχιά νίκης
Με την προσιτή τιμή της που ξεκινά από τα 7.150 ευρώ και διατηρείται επί της ουσίας στα ίδια επίπεδα με του προηγούμενου μοντέλου (οριακά η χαμηλότερη στην κατηγορία), η ανανεωμένη Yamaha MT-07 προτάσσει τη ολόφρεσκη σχεδίαση της, η οποία έρχεται να τονίσει ακόμη περισσότερο τα χαρίσματα που τη συνόδευαν πάντα, στην καθημερινή κίνηση εντός των τειχών της πόλης αλλά και εκτός αυτής. Με καλή ποιότητα κατασκευής συνολικά, σωστή και φιλικότατη συμπεριφορά, αλλά και τον εξαιρετικό δικύλινδρο της Yamaha στα «σωθικά» της, η MT-07 συνεχίζει στο δρόμο που χάραξαν οι προηγούμενες εκδόσεις διεκδικώντας άξια τα πρωτεία στις πωλήσεις της κατηγορίας της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Εν σειρά 2κύλινδρος, 689 κ.εκ., 73,4 PS, 67 Nm
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.085 χλστ., 780 χλστ.
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, ίχνος, κάστερ), 1.400 χλστ., 90 χλστ., 24,5 μοίρες
Ύψος σέλας: 805 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 14 λτ.
Βάρος: 184 κιλά
Τροχοί Ε/Π: 120/70-17''-180/55''
Τιμή: 7.150 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ