Αυτοκίνητο: Από ποιες βλάβες κινδυνεύεις το καλοκαίρι

Από ποιες βλάβες κινδυνεύεις το καλοκαίρι στο αυτοκίνητο 2023

Το καλοκαίρι είναι περίοδος ξεκούρασης και χαλαρότητας, ωστόσο μπορούν να αποδειχθεί και ιδιαίτερα δαπανηρό αναφορικά με τις ζημιές που μπορεί να «προκαλέσει» στο αυτοκίνητό μας.

Με highlight τις πολυήμερες διακοπές, η περίοδος του καλοκαιριού είναι και εκείνη που το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται ακόμη περισσότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου, καλούμενο μάλιστα να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε αντίξοες για το ίδιο συνθήκες.

Αυτές οι συνθήκες, σε συνδυασμό με τα μέρη που θα επισκεφτούμε κατά τη διάρκεια των διακοπών, αυξάνουν τον κίνδυνο ζημιάς στα μηχανικά του μέρη και γι' αυτό το λόγο πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση ώστε να αποφύγουμε τα χειρότερα. Ας δούμε λοιπόν μαζί μερικά σημεία του αυτοκινήτου που πρέπει να ελέγχουμε τακτικά ώστε να μην βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φίλτρο αέρα

Το φίλτρο αέρα του κινητήρα φροντίζει να καθαρίζει σε μεγάλο βαθμό τον αέρα που φτάνει στον κινητήρα για να αναμιχθεί με καύσιμο κατακρατώντας μικροσωματίδια και λοιπούς ρύπους, ώστε να μην φτάσουν αυτά στους κυλίνδρους του κατά την καύση.

Τους καλοκαιρινούς μήνες οι παραλίες είναι ένας σχεδόν καθημερινός προορισμός για τους οδηγούς και αυτό «εκθέτει» το φίλτρο αέρα σε μεγαλύτερες ποσότητες κονιορτοποιημένου χώματος αλλά και άμμου.

Η άμμος και το χώμα που έχει μετατραπεί σε σκόνη μπορούν σταδιακά να φράξουν το φίλτρο αέρα, με μικρότερη η μεγαλύτερη ταχύτητα, ανάλογα και πόσο μεγάλη σε διάρκεια είναι η λειτουργία του κινητήρα όταν περνάμε από χωματόδρομους και «δρόμους» στρωμένους με άμμο.

Αν και εσείς έχετε σκοπό να κινείστε με μεγάλη συχνότητα το καλοκαίρι σε τέτοιος δρόμους φροντίστε να καθαρίζετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα το φίλτρο με ένα κομπρεσέρ αέρα που μπορείτε να βρείτε σε ένα βενζινάδικο ή ένα βουλκανιζατέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φίλτρο καμπίνας

Το φίλτρο καμπίνας είναι ένα ακόμη από τα αναλώσιμα ανταλλακτικά του αυτοκινήτου που «υποφέρει» κατά τους καλοκαιρινούς μήνες για τους ίδιους λόγους που υποφέρει και το φίλτρο αέρα του κινητήρα.

Ωστόσο σε αυτή την περίπτωση δεν ζορίζεται ο ίδιος ο κινητήρας για να λειτουργήσει σωστά αλλά το κλιματιστικό σύστημα του αυτοκινήτου και αυτό μειώνει τη διάρκεια ζωής του συμπιεστή του. Οπότε καλό είναι να ελέγξετε και να αντικαταστήσετε αν χρειαστεί το φίλτρο πριν ξεκινήσετε για τις διακοπές σας.

Μάκτρα υαλοκαθαριστήρων

Τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων ταλαιπωρούνται σε μεγάλο βαθμό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω της ηλιακής ακτινοβολίας και των υψηλών θερμοκρασιών, ενώ διαβρώνονται από το αλάτι της θάλασσας, το οποίο μεταφέρεται μέσω του αέρα και στους δρόμους που βρίσκονται κοντά στη θάλασσα.

Γι' αυτό τον λόγο το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ελέγχετε τακτικά την κατάστασή τους και να τα καθαρίζετε με νερό ώστε όταν τα χρειαστείτε να μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σωστά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διάβρωση μεταλλικών μερών (συχνό πλύσιμο)

Το αλάτι δεν διαβρώνει μόνο τα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων αλλά και πολλά από τα μεταλλικά και μη μέρη του αυτοκινήτου μας, κάτι που συνεχίζει να κάνει για όσο διάστημα παραμένει πάνω στο αυτοκίνητο.

Έτσι καλό είναι, αν έχουμε σκοπό να παραμείνουμε κοντά σε θάλασσα για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι να ξεπλένουμε το αυτοκίνητό μας κάθε δύο με τρεις μέρες με φρέσκο νερό και φυσικά κάθε φορά που θα βρέξουμε τους τροχούς του με θαλασσινό νερό περνώντας ακόμη και από χαμηλό υδάτινο «εμπόδιο», ώστε να μειωθεί ο χρόνος που αυτό θα παραμείνει κολλημένο πάνω στο αυτοκίνητο. Ξεπλένουμε φυσικά το αυτοκίνητο και από κάτω αλλά και τους τροχούς του ώστε να αποφύγουμε τη διάβρωση εξαρτημάτων, όπως είναι, μεταξύ άλλων, τα αμορτισέρ και τα ρουλεμάν και οι βίδες και τα παξιμάδια που είναι εκτεθειμένα στον δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκασμένο ελαστικό

Η πίεση των ελαστικών είναι κάτι που επίσης πρέπει να μας απασχολεί και το καλοκαίρι, αφού λόγω των μεγάλων διακυμάνσεων στη θερμοκρασία μεταξύ μέρας και νύχτας, οι μικρές καθημερινές απώλειες θα οδηγήσουν σε πρόωρη φθορά και αύξηση της κατανάλωσης, ενώ μεγαλώνουν και τον κίνδυνο σκασίματος.

Εκτός από τακτικό έλεγχο, φροντίζουμε κάθε φορά να προσαρμόζουμε την πίεση των ελαστικών μας σύμφωνα με το βάρος του «φορτίου» που μεταφέρουμε αλλά και του τερέν που θα κινηθούμε. Για παράδειγμα, αν κινηθούμε σε χωματόδρομο τότε καλό είναι να φουσκώσουμε τα ασφάλτινα ελαστικά μας στις μέγιστες πιέσεις που προτείνει ο κατασκευαστής.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ