208

Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για την ηλεκτρική Porsche Cayenne

Porsche Cayenne EV

Δυόμισι μήνες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα της Cayenne Electric, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες (21-30/11), διαβάστε όλες τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής για ένα κομβικό αυτοκίνητο της ιστορίας της Porsche.

Η Porsche ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Cayenne: η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς SUV θα έρθει αποκλειστικά σε ηλεκτρική μορφή στο επίσημο εμπορικό της λανσάρισμα μέσα στο 2026 - αν και θα διατίθεται παράλληλα και σε θερμικές εκδόσεις έως το τέλος της δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήδη έχουν κυκλοφορήσει φωτογραφίες καμουφλαρισμένων πρωτοτύπων, όμως τώρα η Porsche αποκαλύπτει περισσότερα στοιχεία για το μελλοντικό της best-seller. Η νέα Cayenne IV (κωδική ονομασία E4) θα βασίζεται στην PPE (Premium Platform Electric), την αρχιτεκτονική τεχνολογίας 800V που εξελίχθηκε από κοινού με την Audi και ήδη χρησιμοποιείται από την Porsche Macan και τα Audi Q6 και A6 e-tron.

Η Cayenne υιοθετεί μια μεγαλύτερη εκδοχή της πλατφόρμας σε σχέση με τη Macan. Με μήκος 4,97 μέτρα και μεταξόνιο 3,02 μ., η Cayenne Electric παραμένει κοντά στις διαστάσεις της σημερινής γενιάς (4,93 μ. μήκος, 2,89 μ. μεταξόνιο). Παρά το καμουφλάζ, διακρίνονται νέοι λεπτοί LED προβολείς ψηλά τοποθετημένοι, κλειστή μάσκα, πόρτες χωρίς κολόνες και χωνευτές χειρολαβές για καλύτερη αεροδυναμική.

Στο πίσω μέρος, η φωτεινή υπογραφή αποτελείται από μια λεπτή LED λωρίδα που ενώνει τα φτερά με την πόρτα του πορτμπαγκάζ. Όπως και στο θερμικό μοντέλο, θα υπάρξει και Coupe εκδοχή, που αναμένεται επίσης μέσα στο 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Cayenne Electric θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις: τη βασική με 400 ίππους, την Cayenne S με περίπου 600 hp και την κορυφαία Turbo με 805 ίππους. Η τελευταία θα φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα), κιβώτιο δύο σχέσεων και μπαταρία 108 kWh.

Η αυτονομία θα φτάνει τα 600 km (WLTP), ενώ χάρη στην ισχύ φόρτισης των 400 kW θα μπορεί να ανεβαίνει από το 10% στο 80% σε μόλις 16 λεπτά. Οι επιδόσεις της ισχυρότερς έκδοσης θα είναι εκρηκτικές: 0-100 km/h σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και 0-200 km/h σε κάτω από 10’’.

Το εσωτερικό παραμένει επτασφράγιστο μυστικό, αλλά ήδη γνωρίζουμε ότι θα διαθέτει δύο χώρους αποσκευών: έναν εμπρός (frunk) στα 90 λίτρα και έναν πίσω με 781 λίτρα (που φτάνει στα 1.588 lt με τα καθίσματα πεσμένα), ξεπερνώντας τη θερμική Cayenne που διαθέτει 698 lt πίσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον τεχνολογικό τομέα, ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει -ανάλογα με την έκδοση- τετραδιεύθυνση, μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το Porsche Active Drive για ενεργό έλεγχο του πλαισίου.

Θα υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Normal, Sport, Sport Plus), ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις θα διαθέτουν τρία επιπλέον off-road modes (gravel, sand, pebbles). Η αερανάρτηση θα μειώνει το ύψος ανάλογα με την ταχύτητα: η μείωση θα είναι 10 mm πάνω από τα 70 km/h, 20 mm στη Sport Plus και 30 mm πάνω από τα 135 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημαντικό είναι ότι η Porsche δεν εγκαταλείπει τη θερμική Cayenne, η οποία θα συνεχίσει την εμπορική πορεία της παράλληλα με την ηλεκτρική, με συνεχείς βελτιώσεις τουλάχιστον μέχρι το 2030 - και ίσως πέρα από αυτό.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας του Zuffenhausen, Oliver Blume, τόνισε πως «η Cayenne πάντα όριζε την έννοια του sport SUV στην κατηγορία του. Η τέταρτη γενιά θα θέσει νέα standards ως ηλεκτρικό SUV».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ