Stellantis: Έρχονται νέα υδρογονοκίνητα μοντέλα μέχρι τα τέλη του 2021

Stellantis Hydrogen

Σε χθεσινή του διαδικτυακή παρουσίαση ο Όμιλος Stellantis, που θυμίζουμε ότι έχει δημιουργηθεί ύστερα από συγχώνευση της PSA και της Fiat Chrysler, αποκάλυψε τη νέα του επιθετική στρατηγική στο πεδίο της υδρογονοκίνησης.

Η νέα αυτή στρατηγική ορίζει ότι αρχικά και μέχρι τα τέλη του 2021 η Stellantis θα λανσάρει στην αγορά τις εκδόσεις με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου των μεσαίων Van Peugeot Expert, Citroen Jumpy και Opel Vivaro. Το σύστημα υδρογονοκίνησης θα παράγεται στην έδρα της Opel, στο Russelsheim της Γερμανίας, χρησιμοποιώντας τεχνολογία από τη Symbio, μια εταιρεία που έχει δημιουργηθεί από κοινού ανάμεσα στη Michelin και τη Faurecia.

Για την κατασκευή των νέων υδρογονοκίνητων van η Stellantis θα βασιστεί πάνω στις ηλεκτρικές τους εκδόσεις, αντικαθιστώντας τις μπαταρίες που βρίσκονται κάτω από το πάτωμα των οχημάτων με 3 ρεζερβουάρ υδρογόνου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου βρίσκονται κάτω από το μπροστινό καπό, ενώ επιπλέον εκεί υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 121 ίππων, που θα αντλεί ισχύ από μια μπαταρία 10,5 kWh που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα μπροστινά καθίσματα. Η μπαταρία θα μπορεί να φορτίσει από εξωτερική πηγή φόρτισης, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία κίνησης.

Ειδικά τώρα σε ό,τι αφορά στην αυτονομία, η Stellantis ανακοίνωσε ότι τα νέα υδρογονοκίνητα επαγγελματικά της οχήματα θα μπορούν να καλύψουν αποστάσεις έως και 400 χιλιομέτρων (με βάση τον κύκλο μέτρησης WLTP), ενώ θα «γεμίζουν» με υδρογόνο σε μόνο 3 λεπτά.

To 2020 ο Όμιλος πούλησε σχεδόν 130.000 μεσαία Van παγκοσμίως, με τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης των Expert, Jumper και Vivaro να κατασκευάζονται στη Γαλλία.

Η Stellantis θα δώσει από εδώ και πέρα ιδιαίτερη έμφαση στο υδρογόνο ως καύσιμο, το οποίο έχει πολλά πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά τους χρόνους πλήρωσης των ρεζερβουάρ, την παρεχόμενη αυτονομία κ.λπ. σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο απαιτούνται περαιτέρω δομές σε ό,τι αφορά τους σταθμούς παροχής υδρογόνου, αφού αυτή τη στιγμή στη Γερμανία υπάρχουν μόνο 90 πρατήρια και στη Γαλλία 25.

Σε ό,τι αφορά στο πόσο θα κοστίζουν τα νέα μοντέλα, η Stellantis δεν έδωσε αυτή τη στιγμή κάποια ενημέρωση τιμής. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια η Stellantis να φέρει στην αγορά και επιβατικά αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν αντίστοιχο σύστημα υδρογονοκίνησης, θέλοντας να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ