Renault 4: Τα πάντα για το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV

Renault 4Ever Trophy Concept

Το θρυλικό Renault 4L θα αναβιώσει στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού με τη μορφή ενός συμπαγούς ηλεκτρικού SUV. Δείτε όλες τις μέχρι στιγμής πληροφορίες για αυτό.

Το νέο Renault 4 E-Tech θα έρθει λίγους μήνες μετά το σύγχρονο Renault 5, στα τέλη του Φεβρουαρίου στο Σαλόνι της Γενεύης. Με τα δύο αυτά συμπαγή αυτοκίνητα η γαλλική εταιρεία μπαίνει με αξιώσεις στη μάχη των προσιτών ηλεκτρικών πόλης, η οποία πολύ σύντομα θα γίνει πολυπληθής.

To πρωτότυπο Renault 4Ever Trophy
To πρωτότυπο Renault 4Ever Trophy
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, καθώς η τιμή του R5 αναμένεται να ξεκινά κάτω από τις 25 χιλιάδες ευρώ, το αντίστοιχων διαστάσεων υπερυψωμένο R4 υπολογίζεται πως θα έχει αρχική τιμή λίγο κάτω από τις 30.000 ευρώ. Η κατασκευή του θα αρχίσει στο εργοστάσιο του Maubeuge το Μάρτιο του 2025, πέντε μήνες μετά την επίσημη πρεμιέρα του στο Σαλόνι της γαλλικής πρωτεύουσας τον προσεχή Οκτώβριο.

Το R4 της νέας εποχής θα έχει τη σχεδιαστική φιλοσοφία που η Renault παρουσίασε με το πρωτότυπο 4Ever Trophy τον Οκτώβριο του 2022. Θα μεταφέρει στη σύγχρονη εποχή της ηλεκτροκίνησης την απλότητα του κλασσικού 4L της δεκαετίας του '60, ενός αυτοκινήτου που έμελλε να σημειώσει περισσότερες από 8 εκατομμύρια πωλήσεις.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault Gilles Vidal και η σχεδιαστική του ομάδα εργάζονται στο νέο R4 από το 2021. Κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισης του ηλεκτρικού αυτού B-SUV θα είναι το κάθετο ρύγχος και η ορθογώνια ενιαία γρίλια, η οποία θα φιλοξενεί κυκλικούς προβολείς που παραπέμπουν σε εκείνους του 4L και τα μικρά τετράγωνα φώτα ημέρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το θρυλικό του πρόγονο έρχεται επίσης το σχήμα και των πίσω φωτιστικών σωμάτων στη μεγάλη πόρτα του πορτ-μπαγκάζ. Κάπου εκεί σταματούν οι ομοιότητες, καθώς κατά τα άλλα το Renault 4 E-Tech θα είναι ένα σύγχρονο SUV, με πολύ πιο επιβλητική και φυσικά πιο υπερυψωμένη και “περιπετειώδη” εμφάνιση σε σχέση με το ταπεινό αρχέγονο μοντέλο.

To Renault 4L της δεκαετίας του 1960
To Renault 4L της δεκαετίας του 1960

Αν κρίνουμε από το 4Ever Trophy, το μήκος του νέου R4 θα είναι περίπου 4,16 m, δηλαδή 24 εκατοστά μεγαλύτερο σε σχέση με το νέο R5 αλλά 7 εκατ. μικρότερο από το τρέχον Captur, το οποίο θα παραμείνει στη γκάμα ως η θερμική επιλογή στα B-SUV μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δίπλα στο αντίστοιχο ηλεκτρικό R4.

Όπως είναι φυσικό, το Renault 4 E-Tech θα είναι τεχνικά πανομοιότυπο με το νέο Renault 5 E-Tech. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα AmpR Small (πρώην CMF-B EV) που θα υιοθετήσει και το καινούριο Twingo, και θα έχει τον ίδιο -καινούριο- ηλεκτροκινητήρα e-PT 100 με απόδοση 120 είτε 150 hp - αλλά όχι και την έκδοση των 95 hp του R5, λόγω του αυξημένου βάρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπαταρία του επίσης θα είναι κοινή: πρόκειται για την μονάδα ιόντων-λιθίου NMC που κατασκευάζει η Envision και θα προσφέρεται με χωρητικότητα 42 ή 52 kWh για να φτάνει στη μέγιστη αυτονομία των 400 χιλιομέτρων. Επίσης, θα διαθέτει και την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης V2G.

Εσωτερικά, το R4 επίσης θα υιοθετήσει το -εντυπωσιακό- ταμπλό του νέου R5, που περιλαμβάνει δύο οθόνες των 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και τα πολυμέσα. Η διαφοροποίηση του διάκοσμου θα επιτυγχάνεται με τις διαφορετικές επενδύσεις, αλλά και με τις πολλαπλές επιλογές διαμορφώσεων που θα προσφέρουν τα πίσω καθίσματα του R4 - καθώς το B-SUV θα ξεχωρίζει κατά κύριο λόγο για την πρακτικότητά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι λοιπόν, από την Άνοιξη του 2025 το Renault 4 της νέας εποχής θα προστεθεί στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των ηλεκτρικών B-SUV, αντιμετωπίζοντας τα αντίστοιχα της Stellantis (όπως τα Peugeot 2008, Jeep Avenger), καθώς και πολλά άλλα που αναμένονται τα προσεχή χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ