
Η McLaren βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι και φαίνεται να τολμά ένα γενναίο εμπορικό βήμα: την είσοδό της στην κατηγορία των πολυτελών ηλεκτρικών SUV.
Μετά την εξαγορά της από το επενδυτικό ταμείο CYVN Holdings του Άμπου Ντάμπι, που απέκτησε και μερίδιο στην ομάδα της Formula 1 της McLaren, η βρετανική εταιρεία περνά σε νέα εποχή με φιλόδοξα σχέδια.

Η CYVN συγχώνευσε την McLaren Automotive με άλλες μεμονωμένες εταιρείες της, δημιουργώντας τον όμιλο McLaren Group Holdings. Στον νέο αυτό χώρο ανήκουν πλέον μια βρετανική startup με 700 υπαλλήλους (πρώην Forseven), το τεχνολογικό τμήμα της Gordon Murray Automotive και μια συμφωνία τεχνολογικής αδειοδότησης με τη Nio από την Κίνα.
BUY NOW
Στο «τιμόνι» βρίσκεται ο νέος διεθύνων σύμβουλος Nick Collins, πρώην κορυφαίο στέλεχος R&D της Jaguar Land Rover και «αρχιτέκτονας» της τελευταίας γενιάς Range Rover. Υπό την ηγεσία του, η McLaren σχεδιάζει επέκταση με πιο ευέλικτη στρατηγική. Όπως ο ίδιος τόνισε, «δεν θα γίνουμε ποτέ μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα. Κάθε εταιρεία πρέπει να έχει μέλλον με πολλαπλές μορφές πρόωσης».

Η McLaren συνεχίζει την πορεία της προς το υβριδικό hypercar W1, που αναμένεται το 2026, αλλά το πιο «καυτό» θέμα είναι το SUV που πιθανότατα θα παρουσιαστεί το 2027. Το όραμα του Collins και της ομάδας του φαίνεται να διαφοροποιείται από εκείνο του προκατόχου του, Michael Leiters.
Αντί για ένα coupe-SUV με V8 υβριδικό σύστημα, τώρα εξετάζεται μια πιο πολυτελής, καθαρά ηλεκτρική πρόταση, εμπνευσμένη από το σχέδιο που είχε αναπτύξει η Forseven - με αναλογίες που θυμίζουν Range Rover.
Παράλληλα, η McLaren έχει πλέον πρόσβαση σε κορυφαία τεχνολογία από την Κίνα μέσω της Nio, ενώ απέκτησε και το δικαίωμα χρήσης του iStream συστήματος παραγωγής του Gordon Murray, το οποίο υπόσχεται ελαφρύτερες, πιο απλές και οικονομικές διαδικασίες συναρμολόγησης.
Το μεγάλο δίλημμα είναι αν το νέο SUV θα παραμείνει σε περιορισμένη παραγωγή «τετραψήφιων» αριθμών ή αν θα στοχεύσει πιο ψηλά, απέναντι σε μοντέλα όπως το Range Rover Electric, φτάνοντας ίσως τις 20.000 μονάδες τον χρόνο.

Οι αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν είναι πολλές: ποια πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί, αν θα βασιστεί σε ηλεκτρική ή υβριδική πρόωση, το ποσοστό ανθρακονημάτων που θα ενσωματωθεί και σε ποιο σημείο θα τοποθετηθεί τιμολογιακά. Αν δηλαδή θα κοντράρει τα Range Rover των 150.000 ευρώ ή θα παραμείνει σε πιο «εξωτική» σφαίρα, άνω των 200.000 ευρώ, κοντά στις Ferrari και Aston Martin.
Παράλληλα, η McLaren καλείται να διαχειριστεί και το μέλλον της Artura, που παρά τον ενθουσιασμό για την οδική της συμπεριφορά, σημαδεύτηκε από σοβαρές καθυστερήσεις, ανακλήσεις και οικονομική ζημία. Δεν αποκλείεται μια πλήρης «αναγέννηση» με νέο σχεδιασμό και νέα ταυτότητα.
Η νέα διοίκηση, με ονόματα-θρύλους όπως ο Luca di Montezemolo (πρώην πρόεδρος της Ferrari) και ο Torsten Muller-Otvos (πρώην της Rolls-Royce), φιλοδοξεί να δώσει ξανά λάμψη στη McLaren. Ο Collins το θέτει ξεκάθαρα: «Δεν πρόκειται για μια λύση επιβίωσης, αλλά για τη δημιουργία μιας κερδοφόρας εταιρείας με διεθνές κύρος, που θα επανεπενδύει συνεχώς στον εαυτό της».

Αν όλα κυλήσουν όπως σχεδιάζεται, το πολυαναμενόμενο SUV της McLaren θα αποτελέσει το πιο τολμηρό στοίχημα στην ιστορία της. Και θα μάθουμε περισσότερα επισήμως πριν τελειώσει η χρονιά.