
Μετά την πρεμιέρα του στις αρχές Ιουνίου, το πρώτο ηλεκτρικό Crossover της Alpine βρίσκεται ήδη στη γραμμή παραγωγής στο ιστορικό εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας. Στην αγορά το προσεχές Φθινόπωρο.
Το εργοστάσιο της Alpine βρίσκεται, παραδόξως, στο κέντρο της πόλης της Διέππης. Δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο -σχεδόν 2/3 από τη μονάδα της Renault στο Douai- και δεν ξεχωρίζει για τις αυτοματοποιήσεις του, αλλά για τη χειροποίητη προσέγγιση.

Η μονάδα διαθέτει 377 μόνιμους υπαλλήλους και 120 έκτακτους, ενώ λειτουργεί με μόλις 18 ρομπότ. Δεν υπάρχει πρέσα -αυτό το κομμάτι της παραγωγής γίνεται στο Sandouville- και οι περισσότερες εργασίες γίνονται με το χέρι, θυμίζοντας περισσότερο εξειδικευμένους κατασκευαστές παρά μια σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.
BUY NOW
Από το 2017, η Alpine παράγει στη Διέππη 18 αντίτυπα του A110 ημερησίως. Με την έναρξη της παραγωγής του A390 χρειάστηκαν αρκετές προσαρμογές στο εργοστάσιο, καθώς το δεύτερο μοντέλο -αν και ακολουθεί κοινή πορεία με το Α110 στο τμήμα του αμαξώματος- διαχωρίζεται στη φάση της τοποθέτησης του συστήματος ηλεκτροκίνησης.

Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε νέος χώρος 400 τ.μ. για τη συναρμολόγηση της πλατφόρμας, των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων του A390.
Τα εξαρτήματα προέρχονται από διαφορετικά σημεία. Οι ηλεκτροκινητήρες του A390 (τρεις σε κάθε μοντέλο) κατασκευάζονται στο Cleon, ενώ η μπαταρία των 89 kWh παράγεται από τη Verkor στη Δουνκέρκη και συναρμολογείται στο Douai.

Για να υποστηριχθεί το βάρος των ηλεκτρικών εξαρτημάτων, έξι γραμμές μεταφοράς (τέσσερις επίγειες, δύο εναέριες) ενισχύθηκαν ώστε να αντέχουν έως 2,5 τόνους - μιας και το A390 ολοκληρωμένο ζυγίζει 2.121 κιλά.

Η έμφαση στην ανθρώπινη επιδεξιότητα εντοπίζεται στα καθίσματα και το ταμπλό, των οποίων οι επενδύσεις ράβονται στο χέρι, ενώ η βαφή του αμαξώματος γίνεται με χαμηλή θερμοκρασία (90°C) ώστε να βάφονται ταυτόχρονα και τα πλαστικά τμήματα χωρίς αλλοιώσεις του χρώματος.

Η εξωτερική βαφή γίνεται με ρομπότ, εκτός από τις ειδικές αποχρώσεις Heritage, που εφαρμόζονται χειροποίητα, όπως και τα χρώματα του εσωτερικού.

Προς το παρόν, τέσσερα αντίτυπα του A390 εξέρχονται καθημερινά από τη γραμμή της Διέππης και δοκιμάζονται άμεσα στην εσωτερική πίστα του εργοστασίου. Στόχος είναι μέχρι τις αρχές του 2026 η παραγωγή να φτάσει τα 50 οχήματα την ημέρα ανά βάρδια.

Για να επιτευχθεί αυτό, η Alpine σκοπεύει να προσλάβει νέο προσωπικό και να περάσει σε διπλή βάρδια, με συνεχόμενη λειτουργία Δευτέρα έως Παρασκευή, χωρίς διακοπή κατά τη διάρκεια της νύχτας.