Πέρασε στην παραγωγή το ηλιακό αυτοκίνητο που έχει αυτονομία 625 χιλιόμετρα (Video)

Lightyear 0

Η ολλανδική Lightyear ξεκίνησε την κατασκευή του πρώτου της ηλιακού αυτοκινήτου, τρία χρόνια μετά την παρουσίαση του πρωτοτύπου του, και υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα.

Το αεροδυναμικό και στιλπνό hatchback Lightyear 0 καλύπτεται σε όλη του την επιφάνεια από φωτοβολταϊκά panels εμβαδού 4,9 τετραγωνικών μέτρων, που αντλούν την ηλιακή ενέργεια για να την προσφέρουν στους ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται εσωτερικά στις πλήμνες των τροχών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία, τα panels στο καπό και στην οροφή σε μια ηλιόλουστη μέρα μπορούν να φορτίζουν τη μπαταρία με 1,05 kWh, προσθέτωντας περίπου 10 χιλιόμετρα αυτονομίας την ώρα. Η συνολική αυτονομία, με κάθε φόρτιση της μπαταρίας των 60 kWh, αγγίζει τα 625 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP - όπως υποστηρίζει η εταιρεία.

Φυσικά η φόρτιση της μπαταρίας από τον ήλιο εξελίσσεται και όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Αυτό σημαίνει ότι, αν οι καθημερινές αποστάσεις δεν είναι μεγάλες, το Lightyear μπορεί με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας να κινείται ακόμα και για μήνες - ειδικά σε χώρες με μεγάλη διάρκεια ηλιοφάνειας.

Σημαντική συμβολή σε αυτό έχουν και όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενεργειακής αποδοτικότητας του Lightyear 0, και κυρίως η αεροδυναμική. Το ολλανδικό ηλιακό αυτοκίνητο έχει συντελεστή αντίστασης στον αέρα Cd 0,17, που είναι ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, στην εξοικονόμηση ενέργειας συμβάλλει και η αποδοτικότητα των κινητήρων και των μετατροπέων, καθώς και τα χαμηλής αντίστασης λεπτά ελαστικά της Bridgestone. Ειδικά η τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων στις πλήμνες των τροχών προσφέρει ένα μεγάλο πλεονέκτημα αποδοτικότητας, καθώς μειώνει σημαντικά το βάρος μιας και δεν χρειάζονται βαριά συστήματα μετάδοσης, ούτε καν και ημιαξόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε σύγκριση με τη Mercedes-Benz Vision EQXX, που ξεπέρασε σε ρεαλιστικές συνθήκες την ηλεκτρική αυτονομία των 1.000 χιλιομέτρων, το Lightyear 0 καταναλώνει 10,5 kWh / 100 km σε σχέση με τις 8,7 kWh του γερμανικού πρωτοτύπου.

Η παραγωγή του Lightyear 0, λοιπόν, ξεκίνησε στις 30 Νοεμβρίου του 2022 στο εργοστάσιο της εταιρείας Valmet στο Uusikaupunki της Φινλανδίας. Η Valmet είναι η κατασκευάστρια που χειρίζεται επίσης την παραγωγή κι ενός ακόμη ηλιακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, επίσης με φωτοβολταϊκά panels, του πιο προσιτού Sono Sion.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Lightyear 0, αντίθετα, μόνο προσιτό δεν είναι καθώς διατίθεται -προς το παρόν μόνο- στην Ευρώπη με τιμή 250.000 ευρώ. Για το λόγο αυτό, η ολλανδική εταιρεία ήδη βρίσκεται στη φάση σχεδιασμού και εξέλιξης ενός λιγότερο ακριβού ηλιακού αυτοκινήτου, το οποίο θα ονομάζεται Lightyear 2 και θα είναι έτοιμο του 2025.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ