H χαριστική βολή στην Tesla: Η νέα ηλεκτρική Mercedes έκανε 1.000 χλμ. με μια φόρτιση

Mercedes EQXX

Το ηλεκτρικό πρωτότυπο πιστοποίησε με ένα ταξίδι από τη Γερμανία ως τη Γαλλία τους στόχους της δημιουργίας του: Την επίτευξη αυτονομίας 1.000 χιλιομέτρων.

Η Mercedes-Benz Vision EQXX αποτελεί το πεδίο δοκιμών για τις μελλοντικές τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης της γερμανικής εταιρείας. Η μπαταρία της έχει χωρητικότητα 100 kWh και είναι αερόψυκτη, η οροφή της διαθέτει φωτοβολταϊκά panels για την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας, η αεροδυναμική της είναι βελτιστοποιημένη στο χιλιοστό, και τα ηλεκτρονικά συστήματα της καμπίνας περιορίζουν την κατανάλωση ενέργειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προσθετικά όλα αυτά κρατούν την κατανάλωση κάτω από τις 10 kWh/100 km, που σημαίνει ότι με μία φόρτιση η Vision EQXX μπορεί να καλύψει 1.000 χιλιόμετρα. Αυτός ήταν ο εντυπωσιακός ισχυρισμός της γερμανικής εταιρείας την ημέρα της αποκάλυψης του πρωτοτύπου, και τώρα ήρθε ο καιρός να τον διαπιστώσει και στην πράξη.

Η αποστολή Mission EQXX προέβλεπε ένα ταξίδι 1.000 χιλιομέτρων από τις εγκαταστάσεις του τμήματος λογισμικού της Mercedes-Benz (Electric Software Hub), στο Sindelfingen της Γερμανίας, μέχρι την παραθαλάσσια πόλη Cassis της Γαλλίας. Η διαδρομή είχε κάθε είδους δοκιμασίες: εναλλαγές υψομέτρου, αρκετά χιλιόμετρα οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο Autobahn, αλλά και στενούς επαρχιακούς και σπειροειδείς δρόμους. Κι όλα αυτά με ανοιχτή κυκλοφορία, και με όσες καθυστερήσεις -λόγω κίνησης ή έργων- αυτή επιφέρει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νεοσύστατο ESH, όπου η Mercedes-Benz εξελίσσει όλα τα συστήματα ηλεκτροκίνησης, ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, πολυμέσων και διαδικτυακών υπηρεσιών, ήταν η ιδανική αφετηρία για το ταξίδι της Vision EQXX. Σε μια ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, οι μηχανικοί παρατηρούσαν με προσοχή κάθε λεπτομέρεια της συμπεριφοράς και της λειτουργίας των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου, μέσω τηλεμετρίας, αισθητήρων και καμερών.

Παράλληλα, ένας υπολογιστής προσομοίωνε με απόλυτη ακρίβεια τη διαδρομή της Vision EQXX - και αυτό αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμο όταν το πραγματικό αυτοκίνητο παρουσίασε ένα μικρό πρόβλημα στο μετατροπέα του ρεύματος, και η λύση του εντοπίστηκε στο εικονικό. Το μόνο που χρειάστηκε έπειτα ήταν οι μηχανικοί στο ESH να ενημερώσουν τους μηχανικούς που ακολουθούσαν το πρωτότυπο στο ταξίδι του πώς να το επιλύσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Mercedes-Benz Vision EQXX ξεκίνησε από το Sindelfingen λίγο πριν ξημερώσει, πέρασε από τους δρόμους της Στουτγάρδης και έπειτα βγήκε στην Autobahn. Στην τελευταία κινήθηκαν με μέση ταχύτητα περίπου 145 km/h και έφτασαν στη Ζυρίχη την ώρα της πρωινής κυκλοφοριακής συμφόρησης. Πολύ σύντομα, την ομάδα της Mercedes-Benz περίμενε το πρώτο εμπόδιο.

Ήταν η διάσχιση της σήραγγας Gotthard και έπειτα ένα ανηφορικό τμήμα με κλίση 5 τοις εκατό, και ενώ παράλληλα η κυκλοφοριακή συμφόρηση απαιτούσε διαρκείς στάσεις και επανεκκινήσεις. Μόλις ο οδηγός της Vision EQXX απελευθερώθηκε από την κίνηση σε αυτό το σημείο, άρχισε την κάθοδό του προς τη Βόρεια Ιταλία - και εκεί άρχισε να ανακτά, με την αναγεννητική πέδηση, λίγη από την ενέργεια που είχε σπαταλήσει νωρίτερα στην ανηφόρα και την κίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξιοποιώντας τα πολλαπλά επίπεδα ανάκτησης της ενέργειας του φρεναρίσματος, ο οδηγός του γερμανικού πρωτοτύπου μπορούσε είτε να κινείται με σταθερό γκάζι στον αυτοκινητόδρομο, είτε να επιλέγει μέση ανάκτηση για τους λόφους στη διαδρομή, είτε τέλος την οδήγηση με ένα πεντάλ και πλήρη ανάκτηση της ενέργειας στις κατοικημένες περιοχές και στις πόλεις της διαδρομής.

Η αναγεννητική πέδηση στη Vision EQXX είναι τόσο αποδοτική και επιδέχεται τόσο πολλές ρυθμίσεις, που σπανίως επαφίεται στα μηχανικά φρένα. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στους σχεδιαστές της να τοποθετήσουν αλουμινένια εξαρτήματα στο σύστημα πέδησης, κι έτσι να συμβάλλουν και με αυτό στη μείωση του βάρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φεύγοντας από το βροχερό καιρό της Γερμανίας και της Ελβετίας, το μικρό αυτό group της Mercedes-Benz με την Vision EQXX περίμενε ηλιόλουστος ουρανός στη Βόρεια Ιταλία. Τότε άρχισαν να αποδίδουν και τα φωτοβολταϊκά panels της οροφής του αυτοκινήτου - 117 ηλιακοί συλλέκτες, που επιτυγχάνουν το κορυφαίο ποσοστο 20% στην ενεργειακή τους αποδοτικότητα.

Η συλλογή της ηλιακής ενέργειας αποθηκεύεται στη μπαταρία των 12V, η οποία παρέχει ενέργεια στα ηλεκτρονικά συστήματα του εσωτερικού -πολυμέσα, πλοηγηση, θύρες φόρτισης, ηχεία- ώστε αυτά να μην καταναλώνουν καθόλου ενέργεια από τη μπαταρία των 100 kWh. Η Mercedes-Benz υποστηρίζει ότι η ηλιακή ενέργεια προσφέρει 25 χιλιόμετρα αυτονομίας σε διαδρομή 1.000 χλμ.

Το πρώτο μεγάλο ταξίδι των 1.000 χιλιομέτρων της Vision EQXX διήρκησε 12 ώρες. Έγιναν μόνο δύο 15λεπτες στάσεις, για την αλλαγή οδηγού και τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών. Έτσι, το γερμανικό πρωτότυπο αντίκρυσε τη Χρυσή Ακτή και την πόλη του Cassis - όπου, στο τέλος της διαδρομής, ο πίνακας οργάνων της Vision EQXX έδειχνε ακόμη αυτονομία 145 χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μέση κατανάλωση ενέργειας που παρατήρησαν οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας, μάλιστα, έπεσε αρκετά κάτω από τις 10 κιλοβατώρες - ήταν, συγκεκριμένα, 8.7 kWh/100km. Κι αυτό ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό, δεδομένης της πληθώρας των δρόμων, κυκλοφοριακών συνθηκών και εναλλαγών υψομέτρου που διέσχισαν.

Ήταν ένα εξαιρετικά επιτυχημένο τεστ για την εταιρεία της Στουτγάρδης. Και ένα σημαντικό πρώτο βήμα ώστε οι τεχνολογίες που επιδεικνύει και εξελίσσει με τη Vision EQXX να βρουν το δρόμο προς τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, λύνοντας προβλήματα αυτονομίας που προς το παρόν κρατούν πίσω την ευρύτερη εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια από τις πρώτες εφαρμογές τους θα γίνουν στις νέες A-Class και B-Class, που αναμένονται το 2024. Βασισμένες στη νέα πλατφόρμα ΜΜΑ, θα υιοθετήσουν το σύστημα ψύξης και τα χημικά συστατικά της μπαταρίας της Vision EQXX. Κι έπειτα, το πρωτότυπο δεν αποκλείεται λίγα χρόνια αργότερα να εξελιχθεί στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική γενιά της C-Class.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ